Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rettigheter ved en vaktutrykning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-17, 22:29   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rettigheter ved en vaktutrykning

Vi hadde i vinter en vaktutrykning ifm en feil på varmepumpa. Den brøt sammen fredag kveld da det var minus 10 grader. Det var klart i forkant av vaktutrykningen at dersom det krevdes kontakt med leverandør av pumpa, ville man ikke få fikset det i helgen.

Han som kom mente det krevde kontakt med leverandør og det ble en kjølig helg. Mandag kom det en med en annen kompetanse, han fant lett feilen som ikke var stor (feil i sikringsskap) og rettet den kjapt.

Vi synes det er rimelig bittert at man tydeligvis ikke har noen rettigheter ift hva en sånn vaktutrykning faktisk sjekker, det virker jo helt tilfeldig. Antar firmaene tjener fett på dette for det er svinedyrt. Jeg er i dialog med dem for å få dem til å definere hva de faktisk mener skal ligge i en slik utrykning, for det mener jeg man bør ha en mening om. Det har hittil vært vrient å få noe slikt fram annet enn at han som kom mener at ikke noe er gjort galt. Jeg mener en utrykning er et kjøpt produkt på lik linje med andre produkter.

Har noen forbrukererfaring/ informasjon ift dette? Er man helt prisgitt hva den som kommer gidder ha med av utstyr / sjekke?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 22:34   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Jeg har ikke greie på dette, men sånn umiddelbart tenker jeg det er naturlig at man har en rutine for hva som skal sjekkes ved utrykning, ja. Rett og slett som en del av kvalitetssystemet til bedriften.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 22:40   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg har ikke greie på dette, men sånn umiddelbart tenker jeg det er naturlig at man har en rutine for hva som skal sjekkes ved utrykning, ja. Rett og slett som en del av kvalitetssystemet til bedriften.

Ja, det er det jeg mener også. Jeg forsøker gå i dialog med han som står oppført som Daglig leder, for dette mener jeg han bør være ansvarlig for. Han ber bare han som var her om å svare og videresender svarene med diverse interessante formuleringer direkte ( ). Han som var her uttaler blant annet at han synes det er spesielt at jeg snakker om rettigheter her. DET synes jeg er spesielt.

Men jeg har nå gjort et nytt forsøk på å spørre hva som faktisk ligger i vaktutrykning. Jeg har full forståelse for at man ikke finner og kan fikse alt, men jeg tenker at det ikke kan være opp til den som kommer hva som sjekkes.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 22:54   #4
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Dette reguleres vel av håndverkerloven, les den. Spesielt:

Sitat:

(2) Mangel foreligger selv om tjenesteyteren bare har påtatt seg å utføre tjenesten provisorisk, så bra som mulig eller med liknende forbehold, og resultatet er vesentlig dårligere enn forbrukeren etter prisen og forholdene ellers måtte vente.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 23:00   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Dette reguleres vel av håndverkerloven, les den. Spesielt:

Takk. Spørsmålet er vel her hva man kunne forvente. Det er nok litt der vi er uenige.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 23:10   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til Forbrukerrådet. Må si meg hjertens enig i det Charlie sier. Skjønner godt du reagerer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 23:11   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettigheter ved en vaktutrykning

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til Forbrukerrådet. Må si meg hjertens enig i det Charlie sier. Skjønner godt du reagerer.

Jeg har vurdert det. Ville lufte det her inne først. Problemet ligger i at de ikke mener vi kan forvente noe mer, men vi mener at de ikke bare kan si at "vi får ikke sjekket alt" og så fakturere 6000 kroner ut av det blå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no