Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-17, 15:51   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg har vært på tur i dag, og møtt masse blide folk på kyststien som sier hei når vi møtes.
Jeg forundrer meg over ulike hilsepraksis og lurer på hvordan det er der du ferdes?

Jeg observerer at folk sier hei når man møtes i skogen og på fjellet - både på ski og på bena - men ikke på fortau langs veien eller i byen (Oslo). Jeg sier hei til folk i langrennsløypa men ikke i heiskøen når jeg kjører alpint. Man hilser ikke på trikk, tog, buss eller tog. På sjøen i båt hilser man alltid med løftet hånd når man møter andre. Folk som kjører motorsykkel pleier å hilse til hverandre når de treffes på veien og jeg har sett at folk med cabriolet gjør det også. Men jeg hilser ikke mine medtrafikkanter med mindre vi kommuniserer via blikk og slipper hverandre frem etc.

Hvordan er det der du bor og hva gjør du selv?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 15:56   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg har samme hilsevaner som deg. Hilser i skog og mark, samt i nabolaget her siden jeg er dårlig på å kjenne igjen ansikter og derfor hilser for sikkerhets skyld.

Og hilser i bil hvis noen har vært greie med meg, men ellers ikke.

På bygda der jeg kommer fra hilser alle på butikken og sånn også.


Sist redigert av Timar : 19-03-17 kl 17:44.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 15:57   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Er vel ganske likt? Jeg hilser på folk langs veien rundt der jeg ble, uansett om det er bil eller jeg/de går. Jeg vet jo ikke om de er naboer, sånn egentlig. Men jeg/vi gjør nå det.

Om jeg kjører gul utrykningsbil via jobb så er det hilsing der og, mellom ambulanse og politi, og oss i brannvesen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 16:00   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg går mye i skogen og tar det litt som det kommer. Enkelte ganger så er det jo veldig mye folk i marka og da blir det litt stress å hilse på alle.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 16:30   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Samme praksis her. Man hilser stort sett på folk som går tur, også rundt på feltet her, men ikke nødvendigvis nede i sentrum (med mindre man kjenner dem - det er det jo god sjans for på et lite sted).

Jeg kan kanskje tenke meg at den hilsepraksisen som skiller seg mest fra mer bynære strøk, er at terskelen for hvem man "kjenner" muligens er litt mindre? Hvis jeg treffer ansatte i butikkene jeg handler oftest i i andre settinger, så hilser jeg på dem. Jeg jobba sjøl fem år i en lokal butikk i studietida, og stamkundene fra den gangen hilser på meg enda, noen stopper opp og prater også. Aner ikke hva de heter og hvem de er. På samme måte hilser man helt selvsagt på folk man togpendler med når man treffer dem i butikken - alle man veit man har sett et sted før, i grunnen. Det blir jo i grunnen de aller fleste, etter noen år.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 17:01   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Hopp til 5:55

https://youtu.be/U-_WvM2t8ro


(Foredraget anbefales forresten i sin helhet. Jeg hørte på ham i Oslo i vinter og lo sånn at jeg holdt på å tisse meg ut.)

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 17:21   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Samme vaner her som HI skriver. Jeg løper mye i skogen/langs kyststien og opplever at de aller fleste hilser. Synes i grunn at det er en hyggelig ting.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 17:59   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Asfalt - hilser ikke
Grusvei - kanskje, spørs om det er i begynnelsen av grusveien, eller i enden (nærmest skogen, terrenget)
Skogen, fjellet - stort sett alltid.

Jepp, sånn er reglene.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 18:05   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg tror dette handler om verdier. Friluftsliv er en viktig verdi i Norge. I Danmark er det ikke sånn at man automatisk hilser på alle man møter på tur med hunden f.eks. sånn som man gjør her hjemme. Men går man tur før klokka 9 om morgenen, da hilser alle på deg, uansett om det er i byen eller på stien. Det å stå opp tidlig må være en verdi i Danmark som vi ikke har her. Er man på bakeriet før klokka 9, så hilses og prates det, men det opplever jeg ikke på ettermiddagen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 20:15   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg hilser på kjentfolk i bystrøk og her vi bor. I skogen hilser jeg ikke på alle. Det må være hvis vi er på en sti langt til skogs.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 20:38   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Hvis jeg treffer ansatte i butikkene jeg handler oftest i i andre settinger, så hilser jeg på dem.

Det gjør man i byen også, så samt det er folk fra butikker man ofte er innom. Man hilser også på folk msn vet bor i strøket, men ikke kjenner, spesielt om man møter dem andre steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 20:58   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Asfalt - hilser ikke
Grusvei - kanskje, spørs om det er i begynnelsen av grusveien, eller i enden (nærmest skogen, terrenget)
Skogen, fjellet - stort sett alltid.

Jepp, sånn er reglene.

Sånn er reglane her som eg bur.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 21:07   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Åhåi, dette er jo kjempeinnviklet, og må være en sånn sak som det er utrolig vanskelig å finne ut av når man flytter hit! (Takk for lenken, ruslebiffen!)

Generelt er det vel sånn at jo mer øde, jo mer hilsing, tror jeg. Man hilser ikke på alle i Nordmarka, for eksempel, i hvert fall ikke nærmest t-banestoppene, for der er det så mye folk. Nær kikut hilser man. Og folk med hund hilser vel mye på hverandre, tror jeg, og jeg også hilser lettere på menneske+hund enn bare menneske. Og så kan man hilse på hverandre hvis det er litt ekstreme forhold, som om man møter noen i skikkelig ruskevær og holder hetta nede med begge hendene, da hilser man på de man lider sammen med. Eller på speilholka, samme sak.

Joggere/løpere hilser gjerne på hverandre i skogen og kanskje syklister også? Alle hilser hyggelig til en barnefamilie som strever seg av gårde på skitur, gjerne med en oppmuntring til barna.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 21:15   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Det er vel kanskje sånn at man hilser når man definerer seg inn i samme kategori? Kategoriene blir smalere, jo tettere det er med folk, og videre når det er færre folk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 21:15   #15
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg hilste på en jeg dro kjensel på inne på et kjøpesenter en gang, og han hilste litt forfjamset tilbake. Etterpå dro venninna mi i meg og lurte på hvordan jeg kjenner Kurt Nilsen.

Det ser ut til at jeg er En Som Hilser På Folk Jeg Ikke Kjenner.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 21:20   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det gjør man i byen også, så samt det er folk fra butikker man ofte er innom. Man hilser også på folk msn vet bor i strøket, men ikke kjenner, spesielt om man møter dem andre steder.

Jepp, jeg skjønner at det er lokalmiljøer i byer og, altså. Jeg bare lurer på om det blir litt tydeligere og litt mer av det her, i og med at det er færre folk totalt og lite utskiftninger - det er elleve år siden jeg jobba i butikk, og kundene fra den gangen hilser altså på meg ennå.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 21:38   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg hilste på en jeg dro kjensel på inne på et kjøpesenter en gang, og han hilste litt forfjamset tilbake. Etterpå dro venninna mi i meg og lurte på hvordan jeg kjenner Kurt Nilsen.

Det ser ut til at jeg er En Som Hilser På Folk Jeg Ikke Kjenner.



Jeg hilste og vinket og ble nesten sur over dårlig respons da jeg hilste på en i Dagsrevyen som jeg møtte på en restaurant på Aker Brygge en gang. :graversegned:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 22:30   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg hilser alltid vennlig når noen hilser på meg. Hilsen sosial jobb med dårlig ansiktsminne - OG en søster som ligner påtagelig.

Når jeg løper, har jeg alltid musikk, men jeg møter gjerne blikket til medjoggere og smiler litt anstrengt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 08:53   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg har samme vaner som deg, kjenner jeg - jeg hilser på folk jeg møter når jeg er ute og går tur i skog og mark, men møter jeg dem på gang eien, hilser jeg ikke.

Yrkesskadd som jeg er, hilser jeg forresten nesten alltid, når jeg møter folk med småunger her i området, sånn i tilfelle jeg egentlig burde ha kjent dem igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:04   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Jeg hilser ikke på ukjente på gata i sentrum av byer og tettsteder med mindre de hilser på meg først.
I skogen, langs turveier, på gang og sykkelveier hvor det ikke beveger seg horder hilser jeg ofte. Dvs nikk og smil ofte.

På sjøen hilser jeg til andre båter når det ikke er overvettes mange båter i leia.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no