Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Iphone SE

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-17, 00:09   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Iphone SE

Har vunnet noen få tusenlapper i lotto i helgen og lurer på om de skal gå til ny mobil. Nå har jeg en iphone 5, har hatt den i noen år og den begynner å bli litt småtullete med at den fryser, plutselig går tom for batteri selv om det nettopp var halvfullt og andre småirriterende greier. I tillegg kan jeg tenke meg et bedre kamera.

Kan tenke meg å fortsatt ha iphone, men syns iphone 6s og 7 er for dyre. Men iphone SE var litt bedre i forhold til budsjettet.

Hos apple ser jeg at en SE med 32 gb koster 4790, men hos telenor har de 64 gb til 3999 uten binding. Regner med at 64 gb er en utgått modell siden den ikke finnes i nettbutikken til apple, men er den mye dårligere enn den nyeste modellen?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:20   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

Finnes bare en SE. Kanskje det kommer en ny etter hvert og at det er grunnen.

Jeg har 64gig og er veldig fornøyd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:21   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Iphone SE

iPhone SE har "innmaten" til en iPhone 6S, men størrelsen til en 5'er.

Kjempefin telefon, med perfekt størrelse synes jeg, og jeg kan ikke tenke meg at du vil merke noe særlig forskjell på en 64 gb som ikke Apple har i salg lenger, kontra en 32 gb som de fremdeles selger.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:24   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iphone SE

Har prøvd å google litt og det ser ut som det eneste som har skjedd er at apple har oppdatert 16gb til 32gb og 64gb til 128gb. Og da blir 16 og 64 utgåtte modeller som er satt ned i pris. Så da ser det ut som å være et godt kjøp med 64gb til 4000 kroner.

Det er jo uansett en bedre telefon enn jeg har nå og jeg er jo vant til liten skjerm. Jeg klarer bare ikke bruke 7-8000 kroner på en telefon, så alternativet er jo å gå over til android. Men jeg kjenner at det frister mer å overføre innholdet på den iphonen jeg har nå til en ny iphone.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:25   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iphone SE

Snart 15-åringen har SE og han er veldig fornøyd. Hold deg til eplefon du, og gå for en SE. Jeg tror du vil bli mest fornøyd med det.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:26   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone SE

Sønnen min ønsker seg en slik, men mannen min er bekymret for teknologien i den. At den ikke vil holde seg oppdatert lenge nok pga utviklingen i teknologien. Er det noe i det? At den snart vil være for "gammel"?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 00:53   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sønnen min ønsker seg en slik, men mannen min er bekymret for teknologien i den. At den ikke vil holde seg oppdatert lenge nok pga utviklingen i teknologien. Er det noe i det? At den snart vil være for "gammel"?

Det var et godt spørsmål. Vil helst ikke kjøpe en telefon som jeg plutselig ikke får oppdatert IOS til eller ikke kan laste ned alle appene jeg ønsker. Ellers er jeg ikke så opptatt av at det må være det nyeste og raskeste.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 01:10   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det var et godt spørsmål. Vil helst ikke kjøpe en telefon som jeg plutselig ikke får oppdatert IOS til eller ikke kan laste ned alle appene jeg ønsker. Ellers er jeg ikke så opptatt av at det må være det nyeste og raskeste.

Trenger ikke være bekymret for det på en god stund. Vi har fremdeles en 4S som henger med, sånn bortsett fra at wifi ikke funker.


Men det er klart, for hver ny IOS oppdatering, så blir de eldste telefonene ørlite tregere, inntil de tilslutt ikke har nok minne eller kapasitet til å oppdatere. (Vår 6 år gamle iPad med 32 GB lagring "tør" vi ikke oppdatere mer, den har blitt treg, men funker fremdeles) Men SE er sånn sett ikke noen "gammel" telefon, den kom jo samtidig med 6S, og det er bare 7'ern som er nyere i utgangspunktet.

Jeg kjøpte meg forøvrig en 7'er, men var så misfornøyd med den nye hjem-knappen, at jeg "lurte" mannen til å kjøpe den når han trengte ny. Jeg bruker datteren min sin SE, og er strålende fornøyd med byttet.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 01:19   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Trenger ikke være bekymret for det på en god stund. Vi har fremdeles en 4S som henger med, sånn bortsett fra at wifi ikke funker.


Men det er klart, for hver ny IOS oppdatering, så blir de eldste telefonene ørlite tregere, inntil de tilslutt ikke har nok minne eller kapasitet til å oppdatere. (Vår 6 år gamle iPad med 32 GB lagring "tør" vi ikke oppdatere mer, den har blitt treg, men funker fremdeles) Men SE er sånn sett ikke noen "gammel" telefon, den kom jo samtidig med 6S, og det er bare 7'ern som er nyere i utgangspunktet.

Jeg kjøpte meg forøvrig en 7'er, men var så misfornøyd med den nye hjem-knappen, at jeg "lurte" mannen til å kjøpe den når han trengte ny. Jeg bruker datteren min sin SE, og er strålende fornøyd med byttet.

Nei, jeg har jo fått oppdatert den jeg har så langt, så bør vel ikke være så bekymret for det.

Eneste som irriterer meg litt er at telenor ikke har den i sølv. Tror jeg går for den i gull, for den grå er så veldig mørk og jeg vil iallefall ikke ha rosegull. Uansett kan jeg jo putte på et deksel og tilpasse den slik.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 10:17   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

Moren min har SE og er godt fornøyd med den. Hun ville ikke ha en stor telefon, så da er igrunnen SE perfekt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 11:13   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

SE har jo teknologien til en 6s. Så lenge man ikke vil kjøpe 7 i barnet sitt så vil man jo få like gammel teknologi.

Jeg valgte SE fordi jeg ønsket liten skjerm. Har hatt Android med større skjerm før og foretrekker liten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 12:43   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

Jeg har lurt på det samme! Min Iphone 5 er nå snart 4,5 år og det er null problem med oppdateringer på den (enda) så jeg vil vel ikke tro at SE er SÅ gammel at det blir noe problem?

Håper 5-ern min funker en stund til.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 15:32   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iphone SE

Eg har den. Veldig god telefon.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 16:12   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone SE

Både jeg og datteren har den, kjøpt i oktober. Veldig fornøyd! Elsker at den er liten.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 16:15   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iphone SE

Da tror jeg at jeg bestiller meg en! Gleder meg allerede.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 16:16   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Da tror jeg at jeg bestiller meg en! Gleder meg allerede.

Gjør det! Nesten så jeg får lyst på en selv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 16:54   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Både jeg og datteren har den, kjøpt i oktober. Veldig fornøyd! Elsker at den er liten.

Gjør du? Jeg har en 5S, men synes skjermen er for liten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 17:42   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone SE

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Gjør du? Jeg har en 5S, men synes skjermen er for liten.

Ja, tenkte mest på at den passer for mine forholdsvis små hender. Hadde 5-er før, så det er denne str jeg er vant med.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-17, 17:47   #19
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Iphone SE

Altså, håndteringsmessig er SE perfekt, jeg sliter med at jeg ser litt dårlig, og ikke gidder å ta frem brillene hver gang, så jeg synes skjermen blir litt liten av den grunn, men det er jo latskap, ikke telefonen sin skyld.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 21:34   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iphone SE

Bestilte visst en jeg også. Min gamle iphone 5 har begynt å "skru av seg selv" så den virker en smule ustabil.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no