Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-17, 19:25   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Hvert år er det 70 mm-festival på Cinemateket i Oslo. Formatet; som betegnes som filmens Rolls Royce var såpass kostbart å lage, at det i grunn ikke finnes så mange filmer å vise. Men de som finnes er det verdt å se, og nå begynner det faktisk å bli utsolgt på noen av visningene, selv om selve festivalen ikke er før i månedskiftet aug/sept.

Vi skal se War Games med Hiawata, det blir en sen kveld midt i uka, men det får så være. Vi skal også introdusere ham for 2001: en romodyssé.

Bortsett fra det kan man få med seg Sound of Music, Hateful Eight, Top Gun, Cleopatra, Laurence of Arabia, Interstellar og litt annet snacks.

http://www.cinemateket.no/billetter?eventId=159605

Save
Save

__________________


Sist redigert av Tallulah : 22-06-17 kl 11:53.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 19:34   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Jeg gleder meg vilt!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 21:20   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Takk for tipset! Interstellar er dessverre allerede utsolgt Men lurer rett og slett på om jeg skal få med meg Top Gun - der kan jeg jo hele manuset på rams

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 21:24   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Alle forestillingene til Interstellar? Så synd! Jeg rakk ikke å se den på kino. Har sett den hjemme da, men det hadde vært fantastisk å se den på kino.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 21:30   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Vi har kjøpt billetter forlengst. 2001, Signale, Lawrence of Arabia og Sound of Music sammen med Poden, og så Hateful Eight med bare mannen og jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 21:30   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Alle forestillingene til Interstellar? Så synd! Jeg rakk ikke å se den på kino. Har sett den hjemme da, men det hadde vært fantastisk å se den på kino.

Jeg fikk den med meg og den var virkelig magisk å se på kino Jeg var nærmest helt ødelagt etterpå. Den musikken. De bildene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 21:31   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har kjøpt billetter forlengst. 2001, Signale, Lawrence of Arabia og Sound of Music sammen med Poden, og så Hateful Eight med bare mannen og jeg.

Ikke Hateful med poden?!


__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 11:39   #8
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Oi! Jeg var ikke klar over at man skulle kjøpe billettene allerede nå. Jeg var med de første årene med festivalen, og da fikk jeg inntrykk av at det ikke var så vanskelig. Da skal jeg sjekke sidene og se hva som er igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 11:53   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ikke Hateful med poden?!


Nei, det syns jeg var veldig reaksjonært.

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Oi! Jeg var ikke klar over at man skulle kjøpe billettene allerede nå. Jeg var med de første årene med festivalen, og da fikk jeg inntrykk av at det ikke var så vanskelig. Da skal jeg sjekke sidene og se hva som er igjen.

Jeg tror det er en god del billetter igjen altså, det er bare Interstellar og 2001 som var utsolgt på noen av forestillingene.

War Games er en av Høvdingens yndlingsfilmer, og var nok ganske definerende for ham da han så den første gang. Vi så Interstellar med poden hjemme for litt siden, og selv om han syns den var litt lang (og mor satt og snufset ved siden av), så ble han intrigued av at det ikke var en helt rett fram historie, og han har begynt å spørre litt om 2001. Tenker at det kan være greit å se den på kino om man først skal, lettere å beholde konsentrasjonen da.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 21:58   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Takk for tipset. Har nå kjøpt billetter til War Games for meg, mann og sønn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 22:07   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmnerds i nærheten av Oslo: 70 mm-festivalen

Da sees vi, Divine!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no