Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Å få treff i søkemotorer

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 17:59   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å få treff i søkemotorer

Jeg sitter i styret i en frivillig organisasjon.
Vi har ganske greie og informative nettsider, men jeg er redd målgruppen ikke finner sidene om de søker på nett.

What to do?

Vi blir ofte oppringt av "konsulenter" som skal hjelpe oss med å bli synlige på nett (blablabla), men siden vi er en frivillig/ideell organisasjon har vi jo ikke akkurat penger å betale disse folka med. Altså håper jeg det fins en måte å ordne dette på selv som ikke koster penger liksom.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 18:12   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 16
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Få litt publisitet i en avis - lokal eller ikke. Vær sikker på at journalisten nevner nettadressen deres i artikkelen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 18:14   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Få litt publisitet i en avis - lokal eller ikke. Vær sikker på at journalisten nevner nettadressen deres i artikkelen.

Det har vi alt gjort.
Det jeg ønsker meg er at når noen googler f.eks. "Gitarundervisning Stavanger" så er vi et av de første treffene de får.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 18:45   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan sende HP en PM.

Husk å sende med lenke til hjemmesiden.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 19:59   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Du må ikke finne på å betale disse "konsulentene" noe. Og hvis du bestemmer deg for å leie inn noen, så må du i allefall ikke bruke dem som ringer rundt.

Hva er organisasjonen? Adresse til hjemmesiden? Har sidene lagt lenge på nettet?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 20:15   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du må ikke finne på å betale disse "konsulentene" noe. Og hvis du bestemmer deg for å leie inn noen, så må du i allefall ikke bruke dem som ringer rundt.

Hva er organisasjonen? Adresse til hjemmesiden? Har sidene lagt lenge på nettet?

Svarte deg på pm, siden jeg ikke er helt lysten på å "oute" meg selv totalt her i åpent forum.

Disse konsulentene kan ikke få annet enn takk på hjemmesidene av oss.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:28   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ligge på toppen koster penger, ihvertfall i et firmasøk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:30   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Å ligge på toppen koster penger, ihvertfall i et firmasøk.

På et annonsesøk så koster det penger ja. Er jo det et firmasøk er, et annonsesøk. Det som er problemet med firmasøk er jo at de beste i enkelte bransjer gjerne ikke ønsker å bruke 40.000+ i året for å være listet i et firmasøk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:37   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i en ganske stor organisasjon og vi har ikke brukt mye penger på å kjøpe oss opp på søkemotorer. Hadde en avtale med Kvasir i et år, men vi valgte å ikke videreføre den. Rent personlig synes jeg det er en uting å måtte betale seg opp på søkemoterer, og jeg foretrekker Google hvor det er kvalitet, relevans og polularitet som teller for å komme høyt opp på listene. Selv bruker jeg kun Google, og finner som regel det jeg søker etter da.

Men det er en del man kan gjøre med sidene for å komme høyere opp. Det er viktig å bruke ord på sidene som man tror folk søker på når de leter etter dere. Dette kan gjøres i teksten, eller i kodene. Ellers så er det viktig å gjøre seg kjent hos andre, og få andre til å lenke til deres side.

Lykke til!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 20:38   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

På et annonsesøk så koster det penger ja. Er jo det et firmasøk er, et annonsesøk. Det som er problemet med firmasøk er jo at de beste i enkelte bransjer gjerne ikke ønsker å bruke 40.000+ i året for å være listet i et firmasøk.


Mye mulig. Jeg jobber ikke med dette, min mann jobber derimot i en søkemotor, og har sjelden problemer med å dokumentere effekten av å få mange treff osv. Allikevel ser jeg uten problemer at dette ikke er det riktige for mange.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 21:00   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard



Jeg innser at jeg ikke har peiling whatsoever.

Snakket med mannen min, som sendte meg inn hit for å skrive at jeg bare snakker tull, og at hvis noen trenger råd om hvordan man kan få flere treff på en nonprofit veldedig organisasjon, kan dere sende meg en pm, så kan han svare!

… Han jobber visst ikke i en søkemotor heller, jeg trenger visst å pusse opp begrepene mine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no