Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Påfyll av vaksiner før reise til Thailand?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 21:06   #1
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Påfyll av vaksiner før reise til Thailand?

Vi var i Thailand i 2007, og da tok vi alle de nødvendige vaksiner, mot hepatitt A og malaria (jeg måtte dessuten vaksineres mot stivkrampe). Nå er det litt under 2 måneder til vi skal reise dit igjen, og da lurer jeg på om vi trenger å vaksineres igjen? Jeg har nemlig ikke peil på hvor lenge de vaksinene holder.

(Jeg tror jeg må ha enda en stivkrampe sprøyte, siden man visstnok måtte ha et påfyll innen ett år. Jeg tok ikke dette påfyllet, og må nok ta den igjen). Men sånn til barn, trenger de flere vaksiner? Hun er vaksinert mot alt ellers.

__________________
2004
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:48   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påfyll av vaksiner før reise til Thailand?

Hep A kommer an på hvor mange doser dere fikk. Dere tok antagelig Havrix, står om varigheten på felleskatalogen.no

Malariavaksine tror jeg ikke finnes på markedet i Norge? Det er uansett ikke anbefalt med malariaprofylakse i Thailand med mindre man skal være langt øst/nord og helst leve under temmelig primitive forhold.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:10   #3
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Påfyll av vaksiner før reise til Thailand?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Hep A kommer an på hvor mange doser dere fikk. Dere tok antagelig Havrix, står om varigheten på felleskatalogen.no

Malariavaksine tror jeg ikke finnes på markedet i Norge? Det er uansett ikke anbefalt med malariaprofylakse i Thailand med mindre man skal være langt øst/nord og helst leve under temmelig primitive forhold.

Jeg er ganske sikker på at vi fikk vaksine mot malaria. Eller var det tabletter? Jeg husker ikke Tror jeg heller ringer helsestasjonen. Takk for svar

__________________
2004
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:15   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påfyll av vaksiner før reise til Thailand?

Malaria får man vel tabletter for, men det er sjelden du trenger det til Thailand, det er avhengig av hvor du reiser.

Havrix må man vel som Shute skriver ta igjen og det innen et år. Gjør man det så holder det lenge. Jeg husker ikke eksakt men jeg tror at det holder i hvert fall i 20 år om ikke ut livet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no