Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-12, 20:06   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Vi fikk litt forfall til laksemiddagen her en dag, så det ble endel fileter igjen. De er bakt i folie i ovnen. Siden vi skulle bort dagen etter puttet jeg dem i fryseboksen. Pleier aldri å ha rester av laks igrunnen, så jeg vet ikke helt hvordan det funker å fryse?

Men siden det er mer enn nok til en middag for tre-fire personer så håper jeg jo det kan brukes. Forslag?

Jeg er ikke begeistret for pasta eller pesto til laks, bortsett fra det er jeg svært åpen for det meste. Laksekaker, kan det gå med frossen ferdig kokt fisk tro?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:09   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Hva med grateng? Enten fiskegrateng eller potetgrateng med laks? Eller hva med engelske fiskekaker med laks, kokte poteter, løk og egg? Plukkfiskkaker kalles de også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:10   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Ja, det er godt med sånne kaker, det har jeg laget. Men kan de bli vasne når fisken har vært frossen tror du?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:15   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Fiskesuppe, der du har i fisken veldig kort tid?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:15   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Ja, det er sant, suppe burde jo gå greit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:17   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Nå har du jo ganske mye, så det er kanskje ikke aktuelt denne gangen, men jeg pleier å blande fisken med litt majones og rømme, gjerne litt vårløk, og bruke som pålegg.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:19   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Jeg pleier også bruke det som pålegg. Lager alltid for mye laks så jeg har til pålegg dagen etter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:30   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Fiskesuppe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 22:25   #9
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Vi pleier putte restar av fisk (og fiskeboller) - delt i passe bitar - i ein åpen fløytekartong (dvs i ein pose oppi der, som lukkast med poseklemme), og når den er full pleier vi bruke den i fiskesuppe. Cirka ein halvliter, tenker eg det blir. Tiner den i kjøleskapet over natta eller dagen og har oppi suppa når den har kokt i hht oppskrifta, så er den heilt ferdig når all fisken oppi er varm.
Veldig greitt å ha det oppi noko så det ikkje forsvinn i frysaren, det er lett å sjå når det er "nok", og det går an å fryse ned små restar.

(I ein annan kartong kan man ha restar av kjøt, grønsaker eller pasta.)

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 22:27   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Lurt. Dette er sikkert 800 gram fisk så det er nok til en stor fiskesuppe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 22:29   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Jeg synes laks er godt som pålegg, særlig med litt hjemmelaget majones på/rundt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 14:11   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Jeg er ikke så glad i fisk som pålegg selv, men resten av familien kunne nok spist det. Mer aktuelt for mindre rester enn denne. Nå er den allerede på vei opp i deilig fiskesuppe med hvitvin og fløte, og nybakt brød stekt i leirgryte. Takk for tips, jeg ble plutselig litt tom for ideer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 16:51   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rester av laks, hva kan jeg lage tro?

Veldig godt i salat og.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no