Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 11:59   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Jeg har opplevd noen ganger nå at storebror går nesten inn i en hyper transe når han får julebrus fra Grans. Hansa og lærum er ingen problem men med en gang noen serverer Grans blir ungen til et lite monster.

I går hadde svigermor gitt han julebrus før vi kom og hentet han. Når vi skulle på butikken hadde vi en helt hyper unge som ikke klarte å sitte i ro, ikke klarte å høre hva vi sier, løpte rundt i butikken osv så vi endte opp i bilen etter kort tid. Vanligvis må vi aldri gå til sånne tiltak lenger.

Er det flere enn oss og en venn av oss som har opplevd dette, eventuelt andre matvarer deres barn reagerer på?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:26   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Jeg vet ikke hvilken farge de julebrusene du nevner er, men både jeg selv og sønnen min har tidligere reagert kraftig på søtsaker og brus med rødt fargestoff. F.eks julebrus og rød gelé. Vi ble begge to veldig hyper, og jeg kan erindre at jeg ble eldig urolig og "kriblete" inni meg når jeg f.eks drakk julebrus. Det gjorde jeg ikke av annen brus.
Nå drikker jeg nesten ikke julebrus lenger, og sønnen er blitt så stor at jeg merker egentlig aldri noe til at han blir hyper lengre.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:29   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Mulig det er et spesielt E stoff i den som han reagerer på? Det er vel ikke helt uvanlig tror jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:04   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Jøss.

Må tenke litt på den. Vi har aldri slik julebrus, men jeg vet det er blitt servert hos andre, og vi har tidvis en småhyper gutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:06   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Begge mine reagerer på flere typer brus og endel godteri. Her i huset pleier vi derfor å ha Farris og potetgull, da er de hyggelige og ålreite. Husker med gru vi var på et show en gang og minstejenta fikk drikke cola fordi det var det eneste som var å oppdrive. Helt fullstendig vill og gal. :rabla:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:06   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Ikke nødvendigvis julebrus, men vi merker ofte veldig hyperaktive unger etter å ha spist smågodt eller annet "plastikkgodt"

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:50   #7
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Vi har ihvertfall hatt spinnville unger her, og de fikk Grans julebrus, men siden det var langt fra eneste sukkerkilde og de alltid girer hverandre opp, vet jeg ikke om den utgjorde noen forskjell.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:02   #8
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Skal jeg teste ut i kveld. Vi foretrekker rød brus, så det er kanskje en sammenheng med de gira ungene jeg har sett et par ganger i jula.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:04   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Tror jeg må finne ut hvilke E-stoffer som er i den. Han reagerer nemlig ikke så sterkt på noe annet. Det er jo en rød brus så kan godt være rødfargestoffet. Men han reagerer ikke likt på Lærum eller Hansa som også er røde bruser, men Grans er litt forskjellig i fargen, og mer plastikk på smak mener jeg?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:13   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Jeg har drukket litervis med Grans julebrus i jula, og den eneste effekten jeg har merket, er muligens apati.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:16   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tror jeg må finne ut hvilke E-stoffer som er i den. Han reagerer nemlig ikke så sterkt på noe annet. Det er jo en rød brus så kan godt være rødfargestoffet. Men han reagerer ikke likt på Lærum eller Hansa som også er røde bruser, men Grans er litt forskjellig i fargen, og mer plastikk på smak mener jeg?

Drikker dere Grans med eller uten sukker?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 20:02   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Det er vel med sukker som er blitt servert. Selv kjøper vi helst Hansa, den også med sukker men uten noen reaksjon.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:02   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Vi har forresten også merket at sånne typiske E-stoff smågodterier virket slik på sønnen. Vi holder oss helst til melkesjokolade og potetskruer som lørdagsgodt.
Ang brus så kjøper vi bare brus med sukker.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 01:39   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som har opplevd sammenheng med Grans Julebrus og hyper unge?

Julebrus er verstingbrus når det kommer til sukkerhype.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no