Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer jeg til påskemiddag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 09:57   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hva serverer jeg til påskemiddag?

Vi blir 10-12 personer, noen av dem er småsære barn, ellers tåler alle alt, er en smule godt vant og vil gjerne ha litt ekstra god mat. Jeg må kunne lage noe på forhånd, det må være praktisk håndterlig uten for mye mas, trenger forrett + hovedrett + suppe. Helst ikke fisk eller skalldyr.
Trenger absolutt ikke være påsketema over det altså, alle har vært/skal i tillegg på tradisjonspåsketur på fjellet med lammestek og slikt.
Noen gode forslag?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 10:07   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg tii påskemiddag?

Hva med en god lasagne med tomatsalat og hvitløksbrød. Få litt avskjering fra lammelår o.l.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 13:12   #3
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg tii påskemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hva med en god lasagne med tomatsalat og hvitløksbrød. Få litt avskjering fra lammelår o.l.

Godt forslag, men jeg serverer så ofte lasagne... Men tomatsalat som tilbehør er det lenge siden jeg har hatt, det er så friskt og godt. Ok, noe som passer til tomatsalat, kanskje?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 13:26   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg til påskemiddag?

Det må vel bli paremsankyllingen, det?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 13:31   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serverer jeg til påskemiddag?

Kalkunbryst med appelsin-chilisaus fra Trines matblogg. Skagenrøre til forrett.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:21   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg til påskemiddag?

Vi har også brukt opp lasagnekortet for en god stund så jeg bytter på med
Kyllinggryte med karri og kokosmelk, med salat, ris og baguetter/naan.
Biff stroganoffgryte
Indrefilet av okse med fløtegratinerte poteter, sopp og grønnsaker.

Vi er dårlig på å spise supper men den kyllingsuppen fra Trines matblogg er ofte nevnt så den er nok god.
Forrett har vi ikke her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:42   #7
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serverer jeg til påskemiddag?

På suppefronten kan jeg anbefale den potet og purre suppen fra Trines matblogg.

Ellers, hva med bakt laks, agurksalat, brokkoli, poteter, sennepssaus, rømme osv?

Og pavlova til dessert?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 08:59   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer jeg til påskemiddag?

Forrett hadde jeg valgt potet- og purreløksuppe.
Hovedrett hadde jeg lagd svinefilet med soppstuing og ovnstekte småpoteter og grønnsaker.
Dessert hadde det blitt panna cotta.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no