Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye egg til påskefrokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 14:33   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Jeg lurer også på hvorfor tingen er "tatt". Jeg ville tenkt lista var for å få variasjon. Vanskelig å være nr 18 og skulle finne på nytt pålegg til lista.

Enig. Jeg kunne fint funnet på å skrive meg opp på egg jeg også, selv om 1 forelder hadde gjort det før meg. Jeg tror jeg hadde tatt med 10 egg.

Jeg må innrømme at dette høres ut som galskap for meg. Jeg er en sånn som virkelig får vondt inni meg av å kaste mat, og her tror jeg bhg ender opp med å kaste MYE egg. Skal de foreldrene som tar med kokt skinke ta med 8 pakker da, så hver persjon får én skinkebit hver?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 14:56   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

I vår bhg hadde vi aldri med mat til påskefrokosten. Jeg kan huske det var skiver, egg eller eggerøre, skinke, ost, salami, salat og paprika og sikkert agurk. De fleste kom med to foreldre. Det var likevel ikke 1 egg til alle, men alle fikk mer enn nok mat uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 15:00   #43
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Her må jeg også følge med. Jeg regnet med at du ville få litt input etter at du spurte mer og justert ned mengden du skulle ha med..

Iallefall, når vi har hatt sånn frokost i guttas barnehager med å ha med pålegg og å sette seg på liste så har mengden vært at man tar med til sin familie + litt mer. Aldri sånn at det kun er en som skal ha med en påleggstype til alle.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 15:11   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg tenker også at man bør kunne skrive seg opp på egg selv om noen andre har skrevet det. Det er jo helt unødvendig med 22 påleggsorter,

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 15:39   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Er det ikke snakk om eggeskiver på et fat, da? Man tar jo ikke med en skinkeskive til alle i barnehagen, eller en skje med syltetøy? Man lager to rause serveringsfat med eggeskiver, og det er det? Slik hadde iallfall jeg tolket det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 15:45   #46
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tenker også at man bør kunne skrive seg opp på egg selv om noen andre har skrevet det. Det er jo helt unødvendig med 22 påleggsorter,

Hvis jeg skrev meg på som nummer 18, så hadde jeg garantert sett over lista, og så hadde jeg tatt det som kun noen få andre hadde tatt. F.eks. egg.

Alle kan ikke ta med mat til alle, det blir jo helt sinnsjuke mengder med mat. Når man spleiser tar man med mat nok til sin egen familie pluss litt til, og så spiser man av det man vil på fellesbordet. Det er i alle fall sånn jeg er vant med det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 19:39   #47
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

I barnehagen vår, blir eggene til påskefrokosten servert oppdelt. Ett egg varer til minst 3 personer. Så jeg er enig med dem som synes at 80 blir altfor mange. For ikke å snakke om kostnaden. Jeg synes også det er rart at du skal med til hele barnehagen, med mindre de ikke har avdelinger. Hos oss tar man kun med til egen avdeling.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:13   #48
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

I vår barnehage tar ingen med noe, barnehagen stiller med alt. Men skulle jeg tatt med til hele sulamitten så hadde jeg nok tenkt enten ett fat med pålegg/egg til hvert bord eller tenkt f.eks 2 egg pr familie eller ja....kanskje totalt 20-30 egg.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:33   #49
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Det er ikke avdelinger i barnehagen, alle går samlet.

Jeg er bekymret for at det skal bli for mye (faktisk), og registrerer at de fleste her har ett annet beregningsforhold enn ett egg pr person...Jeg har liksom regnet ut fra egen familie, hvor barna glatt spiser to kokte egg hver, og HØstmannen gjerne tre...Men rett nok spiser de jo da ikke mye annet...

Men, igjen, tilbakemeldingen fra bhg var klar, man skulle ta med nok (til alle) og alle skriver seg opp på en ting hver. Vi har ingen erfaring med dette fra tidligere, så jeg vet ikke hvordan det gjøres rent praktisk...

Men - la oss si at 50 eller 60 egg er mer enn nok (til frokost, samt lunch, samt oppbevare i kjøleskapet over helgen) - hva i all verden gjør jeg med de 20-30 øvrige da? :O Ta med en påskekake kanskje? NOen som har en god og enkel oppskrift? Noe sitronkake eller lign?

Den kan jo fryses hvis den ikke blir spist opp...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:35   #50
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Og, forresten, bhg holder bare type brød og kakao, ikke noe annet til dette, så foreldrene skal bidra med alt utenom - det kommer altså ikke i tillegg til hva bhg setter på bordet...

Og alle de andre har også tatt en ting hver, i alle fall så langt. Men jeg skal følge med litt utover uka også.

Det er litt slitsomt å være "ny" på slikt, kjenner jeg...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:36   #51
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Og jeg vil ikke være den som ikke skjønner "spillereglene" heller, og møter opp med for lite. Det vil heller ikke være bra. Kunne de ikke bare skrevet det tydelig hva som var forventet? SÅnn til glede for oss ferskinger?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:38   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

"Alle tar med nok til alle" er jo totalt håpløs måte å beregne mat på. Jeg hadde kokt maks 20 av eggene, og brukt resten hjemme. Egg har lang holdbarhet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:39   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Du har jo ennå tid til å få avklart dette skikkelig da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 20:42   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

"Alle tar med nok til alle" er jo totalt håpløs måte å beregne mat på.

Helt enig. Det sier seg selv at ikke alle kan spise seg mette på brødskiver og egg og kokt skinke og paprika og sjokoladepålegg og hvitost og så videre...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:11   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Det er garantert rester til lunsj uansett hva som skjer. Så jeg hadde aldri beregnet ekstra for at de skal ha nok til lunsj.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:21   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Men har du spurt de som jobber der helt konkret om hvor mange egg de tror trengs? De har jo sikkert erfaring fra før og kan si noe om antall.

Jeg har jo jobbet ganske mange år i barnehage, og om en forelder hadde kommet med 80 egg til en påskefrokost så hadde jeg fått litt sjokk og tenkt at til neste år må vi si noe om antall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:34   #57
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg tenker at ett egg holder til et par skiver. Dersom det skal være 22 ulike pålegg vil jo det bety at dersom alle tar med slike mengder må jo alle spise minst et brød hver. Jeg tviler på at hverken jeg eller mine barn hadde spist mer enn to skiver hver og vi hadde sikkert ikke hatt egg på alle for å si det sånn. Ellers er det svært sjelden at vi stiller to voksne på slike ting, da måtte det vært fordi begge tilfeldigvis hadde fri den dagen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:43   #58
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Og jeg vil ikke være den som ikke skjønner "spillereglene" heller, og møter opp med for lite. Det vil heller ikke være bra. Kunne de ikke bare skrevet det tydelig hva som var forventet? SÅnn til glede for oss ferskinger?

Men nå har du jo fått svar fra veldig mange ikke-ferskinger, så du er nok på trygg grunn hvis du reduserer antallet en smule.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:58   #59
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg tror også det er altfor mye egg, og jeg vile fått sjokk om noen kom på min jobb med så mye egg. Jeg ville kokt maks 25 egg. Alle spiser ikke egg, og i en slik setting tar man litt av hvert og spiser seg ikke mett på en type pålegg.
Egg har lang holdbarhet til tross for datostempling, så eggene du har til overs kan du f.eks bruke til vafler, pannekaker, kaker og omeletter. Eller som jeg gjorde i forrige uke-lagde eggedosis som jeg elsket da jeg var barn. Fysj det var kvalmt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:59   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Det blir jo det samme som at hvis man tar med skinke må man ta med 8 pakker? Det blir jo helt enorme mengder?

Påskefrokost i barnehagen er jo ikke akkurat som en hotellfrokost der man fråtser. Jeg tipper egentlig jeg spiser før jeg går dit.. Antar de fleste barna tar et halvt rundstykke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no