Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan dere lære meg om Bunnpris?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 17:11   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kan dere lære meg om Bunnpris?

Bunnpris kan jeg ingenting om, og det gir meg assosiasjoner til at matkvalitet og økologi er underordnet og grunnfilosofi av typen "La oss putte oppi lit sagmugg for å drøye prisen". Jeg snakker da kun ut fra fordommer på navnet, jeg har aldri vært I en Bunnpris-butikk, de har ikke vært etablert I mine nærområder.

Men nå må jeg finne ut av det. Nærbutikken vår, som var Rimi, blir visst Bunnpris i morgen, og jeg er litt lei meg. Som Rimi hadde den et ganske godt utvalg av økologiske basisvarer,- spesielt I love eco - og jeg hadde lært meg hvilket brød som var godt (Havrebrødet) og liknende triks.

Hvordan er det, kan FP noe om Bunnpris?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:16   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Vi hadde Bunnpris her en periode, og jeg var ikke imponert.
Jeg syns ikke det var spesielt billig heller, og valgte bort den framfor Rema og Kiwi.
(Overgangen ble nok litt stor også, for dette var tidligere en butikk som hadde mye spesielle varer som man normalt ikke får her til lands.)
Nå er det blitt Kiwi, og den er bedre enn Bunnpris syns jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Bynnpris har bare basisutvalg. De har noe eget merke, som virker ganske likt alt annet. Ikke noe øko (I love eco er Icas brand), og maks et par varianter av hver varesort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:22   #4
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Vår lokale Rimi ble omgjort til Bunnpris for en del år siden. Jeg unngår å handle der pga høye priser og elendig utvalg. Er bare innom for å hente pakker, siden de også er vår Post-i-butikk. (Dessuten er ikke betjeningen der noe hyggelige, også en medvirkende årsak til å holde seg unna.)

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:30   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Uff, det var det jeg mistenkte.
Da får jeg innføre ukeshandling på Rema 1000.

Bunnpris ser ut som de er dyre og dårlige da.
http://www.klikk.no/foreldre/article910294.ece

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:30   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Så dumt at den Rimi butikken blir Bunnprise, Balanse. Det var jo så greit å stikke innom der og handle etter jobb selv om det nok var noe dyrere enn de andre i sentrum.

Vi har vel Bunnpris her tror jeg, i sentrum ved svømmehallen, men jeg har ikke vært der og kjenner ikke til kjeden i det hele tatt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:32   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Men grunnen til at det blir Bunnpris her og nå er forresten at ICA er kjøpt opp av eh.. Norgesgruppen (?) som også eier Bunnpris. Kan det hende at de tar med seg noe av det som har vært bra med Ica/Rimi?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:32   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Ja, den har vært veldig grei, Millact. Både etter jobb og når Lærlingen skal handle alene - de andre er liksom ikke i sykkelavstand.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:36   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Bunnpris er bare Trondheim for meg *hjelpsom*.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:37   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Bunnpris er ikke det samme alle steder. Noen steder (som her) er det et ganske knapt basissortiment og jeg har bare handlet der hvis jeg har gått tom for noe på søndager. Men jeg har vært på en i Trondheim som hadde alt mulig, fin ostedisk osv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:39   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Bunnpris er ikke det samme alle steder. Noen steder (som her) er det et ganske knapt basissortiment, men jeg har vært på en i Trondheim som hadde alt mulig, fin ostedisk osv.

Trondheim hadde/har ulike varianter. Stor-Bunnoris hadde før et større utvalg enn de små sjappene. Syntes jeg observerte at nytt navn nå var Bunnpris Gourmet ( )

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:40   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Jepp, det Filifjonka sa. Vår lokale BP er brustadbu og derfor særdeles begrenset mhp størrelse og utvalg. Andre Bunnprisbutikker er større og har bedre utvalg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:42   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

I Trondheim har vi jo plenty Bunnpris. De varierer som Filifjonka sier og er alt fra butikker med helt vanlig utvalg til en dyrere penge enn Rema, til varianter med ganske stort utvalg og ferskvaredisk. Vi har to Bunnpriser i nærheten som begge har godt utvalg, den ene har ferskvare og ostedisk og de har også bra utvalg av alt fra trøffelolje, muttitomater og økologiske varer. Men det er betydelig dyrere enn Rema ja. Blir litt som å handle på Meny/Ultra.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:53   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Jeg kniser hver gang vi kjører forbi Bunnpris Gourmet ja, det er liksom noe som skurrer litt med den kombinasjonen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 17:56   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Bunnpris er bare Trondheim for meg *hjelpsom*.

- det er jo egentlig herfra. Her har bunnpris flere gourmet-butikker. Min nærbutikk er bunnpris. Den er for dyr til å være fast butikk, men godt utvalg.

(Hadde den gått fra bunnpris til Rimi har jeg blitt lei meg, for de butikkene blir jeg ikke kloke på)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 18:10   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Det eneste jeg egentlig foretrekker med bunnpris her jeg bor er at de selger polarbrød, pølsebrød og hamburgerbrød i frysedisken. Da slipper man de tørre som har ligget i brødhylla i mange dager. Men aner ikke om det er unikt for denne butikken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 18:52   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Egentlig er jo navnet "Bunnpris" villedende, i og med at de så visst ikke er billigere enn andre lavpriskjeder.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 19:01   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Navnet og logoen og fargene er jo skrekkelige. Men ellers er Bunnpris grei. Tror det kommer litt an på hvem som driver? Den Bunnpris jeg kjenner til hadde et basisutvalg (samme distribusjon som Rema, hvis det ikke har endret seg igjen) og så en god del lokalt selvstyre som ga seg utslag i f.eks. varer fra lokale kjøtt- og fiskeprodusenter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 19:06   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Bunnpris varierer med hvor man befinner seg i landet. I Oslo er de bittesmå og søndagsåpne, og slett ikke lavpris. I Trøndelag er det noe ganske annet.

Det er konkurransetilsynet som "har skylda" i omleggingen du opplever. Dere har trolig for mange Coop-butikker i nærområdet, og når coop kjøpte ICA var det over 100 butikker de måtte selge videre til andre kjeder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 19:28   #20
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere lære meg om Bunnpris?

Jeg var på en Bunnpris på Mo i Rana for noen år sia, og de hadde ett utvalg jeg ikke har sett engang på Meny omtrent... Masse importvarer man ikke får tak i ellers osv.

Jeg er litt spent på hva Rimi i nærheten av oss blir. Jeg handler skjelden der siden vi har Rema og Kiwi enda litt nærmere, men samtidig så har jeg ett håp om at det blir Coop Extra, men tror kanskje den er litt for liten til det.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no