Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

"Kul" jakke til 12-åring

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-13, 16:03   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

"Kul" jakke til 12-åring

Dette er egentlig en spinnoff fra 11000-kroners veske-tråden, som jeg bare har lest deler av (den siste delen om kvalitetsklær til barn).

Begge barna mine har hatt HM og Cubus-yttertøy, som er slitt i filler etter andre sesong. Helt grei kvalitet, for så vidt, siden de er brukt i to år. 12-åringen har vært veldig misfornøyd med jakken sin, en boblejakke fra Cubus. Den ser teit ut i tillegg til at den naturligvis er for tykk - i følge ham.

Jeg vil gjerne kjøpe en ny vinterjakke til ham (kanskje jeg finner en til nedsatt pris nå som sesongen er på hell?), men jeg har virkelig ikke peiling på merker, stil eller noe.

Er altså ute etter:
En varm vinterjakke, han vil gjerne ha en som ser "vanlig jakke" ut (ikke boble) og han synes det ser fint ut med "pels" rundt hetta. Pris er egentlig ikke noen hindring, dersom den er av bra kvalitet, siden nr. 2 kan arve.

Ja, og gjerne rettferdig produsert (men hvordan finner man ut av det? Jeg føler meg ikke mer sikker at et dyrt plagg er mer rettferdig, tenker heller at det er noen rikinger som blir enda rikere).

Hvilke merker?
Kule anbefalinger?
Gjerne bilder.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 16:10   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Jeg er veldig glad i Stormberg som jeg INNBLILLER meg at produserer greit. Håper det i hvert fal.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 16:13   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Helly hansen og skogstad har i hvertfall jakker som passer spekken din. Og jack and jones hvis han er så stor at han kan ha str xs/s.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 16:22   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Quciksilver er kult har jeg skjønt, familiebutikken har de til 60% rabatt nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 16:25   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Dette er egentlig en spinnoff fra 11000-kroners veske-tråden, som jeg bare har lest deler av (den siste delen om kvalitetsklær til barn).

Begge barna mine har hatt HM og Cubus-yttertøy, som er slitt i filler etter andre sesong. Helt grei kvalitet, for så vidt, siden de er brukt i to år. 12-åringen har vært veldig misfornøyd med jakken sin, en boblejakke fra Cubus. Den ser teit ut i tillegg til at den naturligvis er for tykk - i følge ham.

Jeg vil gjerne kjøpe en ny vinterjakke til ham (kanskje jeg finner en til nedsatt pris nå som sesongen er på hell?), men jeg har virkelig ikke peiling på merker, stil eller noe.

Er altså ute etter:
En varm vinterjakke, han vil gjerne ha en som ser "vanlig jakke" ut (ikke boble) og han synes det ser fint ut med "pels" rundt hetta. Pris er egentlig ikke noen hindring, dersom den er av bra kvalitet, siden nr. 2 kan arve.

Ja, og gjerne rettferdig produsert (men hvordan finner man ut av det? Jeg føler meg ikke mer sikker at et dyrt plagg er mer rettferdig, tenker heller at det er noen rikinger som blir enda rikere).

Hvilke merker?
Kule anbefalinger?
Gjerne bilder.

Snart niåringen min har en utrolig god jakke fra HH. Jeg vet ikke hvor langt opp den går i størrelse, men den er stor i størrelsen. Kjøpte den på Obs høsten 2011, men regner med at det finnes tilsvarende ennå. Den er veldig mørk blå, på grensen til svart, ikke boblejakke, litt lang og med pels på hetta. Den er vanntett og har holdt seg like fin hele tiden. Kostet 699 eller 799. Tror kanskje 799. Er ikke helt sikker, men ikke mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:11   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Tusen takk for svarene!

Han er en spinkel 12-åring og voksenstørrelser passer foreløpig ikke.
Han er minst i klassen (sårt), vil gjerne være ungdom og kul. 145 cm og 30 kilo.

Skal sjekke ut linker og merker.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:13   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Canada Goose dekker jo det meste av kriteriene dine.



__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:27   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Min snart 10-åring har Volcom, de har hatt alt vintertøy på boardshop.no til 50%.
Ellers vil jeg anbefale sportsbutikken på Olav Thon shoppingsenteret i Charlottenberg, der har de mye merkevarer til omtrent halv pris.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:34   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

XXL har mye salg nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:41   #10
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Canada Goose dekker jo det meste av kriteriene dine.



Ribber de ikke gjessene på smertefullt vis?
(- og det er FOR dyrt uansett )

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 17:49   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Jeg ser det bare er 10 år igjen hos Komplettfritid.no, men det kan jo hende de har den andre steder:



Helly Hansen Kids Powder Parka. (De er store i størrelsen.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 20:32   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: "Kul" jakke til 12-åring

Den Niobe viser koster 349,- på Coop obs.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 20:43   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

HAr du en like vrangpeis som min så er det ikke så lett!
Eldstemann er utrolig vrang på klær, særlig klær som blir varme.
Jeg har kjøpt flere jakker oppigjennom uten at han vil gå med de.Det vi har best hell med er slalomjakkene.
Han trenger jo jakker så sist kom vi over en skijakke fra Missing Link.
Denne

Kjøpt på Gsport til halv pris, 499,- Han bruker den hver dag så den fallt tydeligvis i smak.
Han sa forresten at han ville ha jakke med hette med "pels" på. Den Nioobe viser var fin, synes jeg da. Spørs hva 11åringen mener om det..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:15   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

De har denne på www.flust.no nedsatt til kr 999,- Men kun i str 164, og det blir kanskje stort ?

Fuskpels på hetta.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:27   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ser det bare er 10 år igjen hos Komplettfritid.no, men det kan jo hende de har den andre steder:



Helly Hansen Kids Powder Parka. (De er store i størrelsen.)

Denne så min 13 åring på OBS! i går og døde litt for at den ikke var i voksenstørrelser,den var visst mer enn godkjent. De hadde til str. 12 år. Slampen min er 175 og godt på vei inn i str.M

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:39   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring


Kr 600,- på www.didriksonshop,no (men bare str 150)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:43   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kul" jakke til 12-åring

299 på Nelly

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no