Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-18, 12:05   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har en IKEA360 nå, og den er veldig bra - mye bedre enn flere av de dyrere jeg har måttet bytte ut ette alt for kort tid.

https://www.google.com/url?sa=i&rct=...38907756321614

Da må jeg på Ikea tror jeg. Kjøpte ny Tefal i vinter. Den ble kastet forleden, utslitt teflon belegg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 16:57   #42
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har prøvd både dyre og billige og går alltid tilbake til Ikea 365+. Den er billig og holder lengst (men ingen holder evig).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 10:42   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi prøver oss på en hardface nå, så får vi se. Den MÅ jo tåle litt mer siden den kan vaskes i oppvaskmaskin? Tenkte å IKKE gjøre det riktignok, samt få høvdingen til å steke burgere i støpejernspanna i stedet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 10:43   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Bruker opp min fra Ikea. Ønske meg ny til jul.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-18, 21:34   #45
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi erfarer at den billige fra ikea varer lengst, den vi har må, har vi hatt iallefall 3 år, ny rekord.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 02:09   #46
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg har hatt en med slippbelegg fra Tefal som har vart lenge, brukt og misbrukt og er fin enda. Etter jeg så en dokumentar på NRK for et par dager siden ble jeg overrasket over hvor giftig teflon og ptfe er i produksjon.

Jeg liker støpejernspannen min og tror jeg holder meg til den. Har noen erfaring med det hvite kjeramiske slippbelegget noen stekepanner har? Hvis det er uten ptfe er jo det et alternativ.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:10   #47
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Er vi fortsatt fornøyde med Woll? Vår tefal synger på siste verset, og jeg ser Jernia har tilbud på Woll. Skal jeg kjøpe?

Disse: https://www.jernia.no/kj%C3%B8kken/m...8cm/p/00490205

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 19:03   #48
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg er kjempefornøyd med Ike 365. Minst like god som alle dyrere slternativene vi har brukt opp. Woll, Le creuset, Eva Trio.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 21:38   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er vi fortsatt fornøyde med Woll? Vår tefal synger på siste verset, og jeg ser Jernia har tilbud på Woll. Skal jeg kjøpe?

Disse: https://www.jernia.no/kj%C3%B8kken/m...8cm/p/00490205

Vi slo til på dette tilbudet fordi den tefal-panna vi hadde begynte å synge på siste verset og den woll-kjelen vi har har holdt seg så godt. Så gjenstår det å se om den har noe lengre levetid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 22:48   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har brukt opp woll også, på linje med de andre, den varte nok noe lenger enn den fra rusta, men til gjengjelg kostet den mer også. For tiden har vi et par fra spis-serien de selger på obs og jeg gidder ikke dyre sekepanner lenger, de varer altså ikke nevneverdig lenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 00:58   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Sånn: https://www.jernia.no/produktkatalog...SABEgI4avD_BwE

Jeg har en lav og en høy versjon. Veldig kjekt å kunne ta av håndtaket og sette panna rett i stekeovnen.

Vi har denne og jeg liker den veldig godt, eneste jeg syntes er negativt er at den er så innmari tung, hvis jeg skal helle innholdet over i en kjele f.eks sliter jeg.
Men det at jeg kan kneppe av håndtaket og sette den i ovnen er et stort pluss.

Den stekepannen jeg liker desidert best, mange i familien fikk til jul for 3 år siden, samtlige skryter av denne og de er like fine er Tefal Jamie Oliver serveringspanne i rustfritt stål.

Jeg "hamstret" de ute på Norwegian Outlet på Vestby.
God å steke i, rommer mye mat og kan settes rett på bordet. God å løfte ved at den har 2 hanker.

Men kjøttstykker steker jeg på Grillplate fra IKEA i støpejern. Ideell ved at den kan settes over 2 varmesoner som er koblet sammen på induksjon.
https://www.ikea.com/no/no/p/aeggsme...anne-80354163/

Vasker alltid, uten unntak, stekepanner for hånd.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-03-19 kl 01:11.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 22:29   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Ja, hvor lenge varte HardFace-stekepanna? I underkant av to år.

Så i dag kjøpte jeg en stålpanne på IKEA, så får vi se hvordan det går.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 22:41   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, hvor lenge varte HardFace-stekepanna? I underkant av to år.

Så i dag kjøpte jeg en stålpanne på IKEA, så får vi se hvordan det går.

Okay, da er det fortsatt slik at jeg beholder og bruker de to jernpannene mine. Med (u)jevne mellomrom skrubber jeg jernpannene og jerngrytene med stålull og lar dem tørke godt før jeg smører med maisolje. Det syns jeg reduserer behov for fett en god stund og minsker risikoen for at noe brenner seg fast.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 08:57   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi slo til på dette tilbudet fordi den tefal-panna vi hadde begynte å synge på siste verset og den woll-kjelen vi har har holdt seg så godt. Så gjenstår det å se om den har noe lengre levetid.

Da kan jeg oppdatere med at den Woll-pannen som vi kjøpte for halvannet år siden fremdeles oppleves som ny, og ser ut til å ha godt med levetid igjen. Vi vasker ALDRI panna i vaskemaskinen da, men den er svært lettvasket siden den har teflon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 09:19   #55
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg kjøpte meg en stekepanne i stål som jeg har herdet i stekeovnen. Den er ikke heeeelt non-stick men mer enn godt nok til at jeg er fornøyd. Et svært, svært tynt lag med olje, tørk over med papir til det kjennes tørt ut, og så i ovnen med panna til oljen ryker og litt til og så kjøle ned inne i ovnen med døren lukket. En haug med fremgangsmåter på nett.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 09:19   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg har en stekepanne fra Ikea som fremdeles virker ny. Den er flere år gammel og vaskes i maskin. Husker ikke hva den heter.

Har også to panner fra Jamie Oliver. De er mer bob bob. Belegget er blitt slitt og ting henger fast etterhvert.

Steker noen ganger i Le Creuset, forresten. Ikke panne, men glasert støpejernsgryte. Det er jo umulig. Alt henger fast. Er det meningen at man skal kunne steke i en sånn gryte?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 09:32   #57
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Steker noen ganger i Le Creuset, forresten. Ikke panne, men glasert støpejernsgryte. Det er jo umulig. Alt henger fast. Er det meningen at man skal kunne steke i en sånn gryte?

Alt henger fast min slik gryte også og klin umulig få ren igjen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 10:10   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Tror jeg har samme Jamie Oliver Tefal som da denne tråden ble startet, og den holder fortsatt koken. Den har muligens vart over fire år nå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 10:14   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Ja, vi hadde jo det før og den varte hvertfall ikke kortere enn denne svinedyre. Vi vasker ikke i oppvaskmaskin, og kjører ikke på full varme.

Jeg tror jeg går over til billige panner igjen, de varer tydeligvis ikke kortere. Så får jeg bare være teflonpannemiljøsvin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 12:46   #60
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg tror rett og slett teflonstekepanner kommer med en utløpsdato uavhengig av pris. Så IKEA 365 panner på oss nå. Byttet akkurat ut de vi kjøpte for ca to år siden. Og de har vært akkurat like gode og vart like lenge som Tefal, Jamie, Scanpan som vi har hatt før.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no