Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC-en har "kræsja"

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-06, 15:22   #1
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

PC-en har "kræsja"

Garantert fordi den er virusinfisert.
Jeg har for så vidt forsonet meg med at alle data er tapt, men kan noe gjøres for å få den i drift igjen? Eller er det dynga neste?

Jeg vedder på at noen av dere datakyndige jenter (og gutter?) kan veilede meg i en eller annen retning! (selv om ikke innlegget er til å komme i julestemning av)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 15:40   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Har du oppstartscd?

Sett den inn i så fall og se hva som skjer.

Jeg sitter og brenner bilder fra pc til cd. Pcn min holdt på å kræsje for en måned siden og da fikk jeg panikk.

Anbefaler deg å ikke bruke internett explorer, men heller Mozilla firefox eller noe annet. Internett explorer er visst mer utsatt for virus.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 16:07   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Det jeg har hørt da, er at MSN sine "smilies" har virus på seg. En kompis har 3 pc-er som er konka og ikke funker mer. Jeg måtte skifte hardisk på min bærbare av samme grunn (mener han da) og den er ikke helt frisk ennå.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 16:31   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Det går som regel greit å hente ut data fra harddisk. Har du ikke noen som har skrudd PC i nærheten? Nabogutter som bruker Linux på selvbygd utstyr, eller noe?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 17:40   #5
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Har opplevd det samme, og selvom jeg har backup av det viktigste klarte jeg ikke å slå meg til ro med at alle data var tapt (selvom de ikke er viktige data ) .

Vi prøvde denne med stort hell:

http://www.ibas.no/odr/easyrecovery

Den kan prøves gratis (slik at du ser om den finner dine data).
Den bør kjøres på en annen maskin (forhåpentligvis kjenner du noen som har plass til harddisken din i sin PC).

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 17:47   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Hva mener du med kræsja? Har den strøm i det hele tatt? Hva skjer når du prøver å starte den opp?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 19:51   #7
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Har installert windows på nytt ...

Problemet er nå at jeg ikke får koblet meg til internett.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 20:13   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Det jeg har hørt da, er at MSN sine "smilies" har virus på seg. En kompis har 3 pc-er som er konka og ikke funker mer. Jeg måtte skifte hardisk på min bærbare av samme grunn (mener han da) og den er ikke helt frisk ennå.

Jeg prøvde å laste ned ny msn-versjon, men da var det rett før min pc tørna her......av virus altså..

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 20:16   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Har du restartet maskinen etter at du koblet deg opp mot nettet? Det er jo ikke sikkert at den har fått med seg at nettet er der.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 20:20   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hva mener du med kræsja? Har den strøm i det hele tatt? Hva skjer når du prøver å starte den opp?

Windows har kræsja.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 23:42   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

trasige greier! jeg har ikke datapeiling, bare litt sympati å gi...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 00:10   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Skjønte jo det etterhvert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 00:26   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Æsj! Så trasig!
Hadde ikke du fått deg ny for ikke så lenge siden?

Eldstemann kjøpte seg stasjonær pc for konfirmasjonspengene i juli. Nå før jul måtte den inn til reparasjon. Full av virus og ormer.
Nå er den fin, med Norton Internet Security installert, men han mistet en del, ja.

Og LimeWire er bannlyst. Ifølge Datakjeden hadde 99,9 prosent av maskinene de fikk inn med feil, LimeWire.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 00:28   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Windows har jo selv drivere for å finne internett, før i tiden (før windows 95 og nyere) måtte vi installere driverne til kortet før vi nådde nettverket. Det var mye kluss. Nå er det jo bare å kjøre på. Du får sjekke kommunikasjonskort og kabler.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 08:44   #15
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Æsj! Så trasig!
Hadde ikke du fått deg ny for ikke så lenge siden?

Eldstemann kjøpte seg stasjonær pc for konfirmasjonspengene i juli. Nå før jul måtte den inn til reparasjon. Full av virus og ormer.
Nå er den fin, med Norton Internet Security installert, men han mistet en del, ja.

Og LimeWire er bannlyst. Ifølge Datakjeden hadde 99,9 prosent av maskinene de fikk inn med feil, LimeWire.

Jeg har en egen bærbar, den fugerer fint.
Det er den stasjonære, som ungene bruker, som har strandet.
Jeg er meget innstilt på å få den i drift igjen siden de har begynt å bruke min i mangel på annen.

Jeg tror vi må kontakte Canal Digital for å komme på nett igjen???

Hva i all verden er LimeWire?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 16:05   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hva i all verden er LimeWire?

Et fildelingsprogram der man kan laste ned musikk m.m.
Og så får man virus på kjøpet.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 16:26   #17
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PC-en har "kræsja"

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Et fildelingsprogram der man kan laste ned musikk m.m.
Og så får man virus på kjøpet.

Takk for opplysningen. Videreformidles til Rikke og Vemund umiddelbart!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no