Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 17:31   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Kalkunskinken min har begynt å bli så fort sur, og kjøleskapet veksler mellom å ha frost og å ha vått vann langs bakveggen. Det er med andre ord ikke helt stabilt.

I dag satt jeg inn temperaturmåler, og den viste 9 grader. Jeg prøvde en annnen måler, og den målte mellom 9 og 10 grader den også. Så da bar det ut for å kjøpe nytt kjøleskap.

Men så gjorde vi den genistreken å måle nede i kjølekskapet, i grønnsaksskuffen, og den var 4 grader, slik kjøleskapet sier at det skal være. Mens oppe, innerst i øverste hylle, innerst (intil den frostige veggen, hvor jeg har hatt skinken liggende), så var det 10 grader.

Kjøleskapet er fortsatt dårlig, ikke sant? Det skal ikke egentlig være slik?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:32   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Så vidt meg bekjent skal det være samme temperatur i hele skapet.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:32   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Og det er forsåvidt normalt at det veksler mellom vått og frost på bakveggen, det er slik som kjøleskapet fikser selv.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:33   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Mitt er omtrent det samme både øverst og nederst, bortsett fra den ekstra kalde skuffen nederst (den skal være sånn), så det høres ikke helt riktig ut, nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:40   #5
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Nei,det skal ikke være sånn,så det var nok smart at dere kjøpte nytt,ja.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:43   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Nei,det skal ikke være sånn,så det var nok smart at dere kjøpte nytt,ja.

Takk, det var det jeg trengte å høre.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:45   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Det skal ikke være 9-10 grader noe sted i et kjøleskap.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:48   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Høres fornuftig ut.

Men det er noe med at forskjellige ting bør plasseres på bestemte plasser i kjøleskapet? Eller er det noe jeg har drømt?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:30   #9
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal hele kjøleskapet ha samme temperatur?

Jeg hadde et kombiskap tidligere som var kombiskap på den måten at det varierte mellom kaldt og varmt. Da jeg var i butikken for å handle nytt,sa forhandleren at det nok var noe feil med varmeelementet,så det var nok gåent,og i og med at det var 10 år gammelt,var det bare å bytte det ut. Det kombiskapet jeg har nå,har ingen forskjell på temperatur noe sted i kjøledelen,pga et nytt system jeg ikke husker hva heter,men når det blir 9 grader i et kjøleskap,vil jeg vel heller kalle det et varmeskap.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no