Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tørketrommel - hva må jeg ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-11, 11:42   #1
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Tørketrommel - hva må jeg ha?

Ok - har krøpet til korset. Det må tørketrommel i hus

Aner ingenting om tørketromler annet enn at jeg hater krøllete klær og har bare fått krøllete klær ut av de tromlene jeg har prøvd. Tenker i hovedsak bruke den til håndklær, dundyner, impregnering av vintertøy osv. Vanlige klær ønsker jeg ikke slite ut.

Hvilke funksjoner må jeg se etter for å få best mulig resultat?

lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 11:58   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Jeg er fornøyd med min fra Electrolux. Den tar sju kilo. De sa den hadde varmepumpeteknologi, hva det er aner jeg ikke, men det er sikkert fint. At den stopper av seg selv når klærne er tørre er praktisk. Og jeg liker at den roper på meg når den er ferdig (men det kan man skru av). Den har endel ulike programmer, jeg har bare brukt det vanlige og ullprogrammet (det tørker ikke klærne, det tar bare ti minutter eller noe, men jeg syns klærne blir mykere etterpå). Den har antikrøllfunksjon, og jeg syns ikke klærne blir krøllete hvis man tar de ut med en gang de er ferdige.

Jeg tror det er denne jeg har: http://www.elkjop.no/product/hviteva...x-torketrommel

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 12:12   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Hvis du skal tørke dyner, bør maskinen ha mulighet for å tørke på tid i tillegg til å ha fuktighetssensor. (Sensor er et must.) Dundyner er gjerne våte inni fremdeles, når de er tørre på utsiden, så funktsensoren slår av tromlingen. Da er det kjekt å kunne sette den på 40 min ekstra tromling, slik at dynene blir tørre helt igjennom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 12:58   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Hatt Bauknecht, Miele, og nå sist - Electrolux. Skal aldri bruke penger på Bauknecht igjen. Og savner Mielen min!

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:03   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Skal aldri bruke penger på Bauknecht igjen.

Jeg har Bauknecht og skal heller ikke ha det flere ganger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:04   #6
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hatt Bauknecht, Miele, og nå sist - Electrolux. Skal aldri bruke penger på Bauknecht igjen. Og savner Mielen min!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har Bauknecht og skal heller ikke ha det flere ganger.

Hvorfor ikke det?? Og hvorfor er Miele'n så bra??

lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:09   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Bauknecht koster mer enn det smaker. Ikke lang levetid. Miele er dyrt, men du får mindre lyd, mindre støv, mindre fuktig utluft (om du bruker kondensbeholderen eller kondensslangen). Mielen tørker klærne fort og skånsomt. Klart, dun bommer den på. Det gjør vel alle på grunn av dunens egenskaper. Men på annet tøy, er den etter det jeg har erfart, best.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:16   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av lilium3, her.

Hvorfor ikke det??

Først og fremst fordi den gikk i stykker etter alt for kort tid. Den kostet så mye at den burde vart i minst 10 år, men den begynte å svikte etter seks eller syv. Teomannen har fikset den én gang, men nå er det feil på den igjen, og det ser ikke ut som den overlever sitt åttende år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:23   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - hva må jeg ha?

Du vil ha en Miele, med sensor og tvangskjøring.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no