Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-16, 17:13   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Vi skal flytte. Kanskje vi kjøper nytt sted å bo i neste uke, kanskje i mai, kanskje i august. Vi har startet prosessen, og ønsker å kunne gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.

Finansiering er i boks, vi er på jakt etter en god megler og vi har begynt å klargjøre vår egen leilighet for salg. Sette opp alle listene som aldri kom å plass og slikt.

Greia er at det er godt over 10 år siden sist, vi har aldri deltatt i budrunder og aldri lagt ut egen bolig åpent for salg. Så jeg trenger tips fra erfarne fjellfolk!

Hva gjorde dere som var kjempelurt?
Hva så dere på visning som dere likte?
Hvordan velger man den beste megleren?
Hva syns dere selger et sted?

Hvordan lever man i et salgsobjekt?
Gjøre om det trange ungdomsrommet til kontor? Til et mer spacious "babyrom"? (målgruppen vår er DINKs, vi har en leilighet med 2 soverom)

Hvordan byr man mest fornuftig? Litt og litt eller i store chuncks?

Hvordan deler man et lån "ujevnt"? Greia er at jeg eier min halvdel av leiligheten vi har har nå, Høvdingen har lån. Når vi flytter vil jo jeg også ha bittelitt lån, siden vi kjøper dyrere enn vi selger. Hvordan blir egentlig regnestykket? Høvdingen har jo mye mindre lån enn på halvparten av leiligheten nå, siden prisene har steget så voldsomt, men hvordan blir det i den nye?

Give me all your flyttetips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:22   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Mitt beste tips er: ta bilder av rommene nå, da er det lettere å se hva som ikke funker, ta også bilder selv når du tenker du er ferdig med prossessen med klargjøring og så ser du om det ser OK ut. Det beste "pre"-visning og fotograferingstipset er litt i samme gate: få en ærlig venn til å komme innom og se over.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:23   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Takk, det var veldig gode tips! Det er sant at ting er lettere å se på bilder enn i virkeligheten. Da får man et utsnitt man virkelig kan studere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:29   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Legg ut bilder her, så skal du få ærlige tilbakemeldinger.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:35   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Fjern overflødig dilldall og møbler.
Det må se så luftig ut som mulig.
Friske planter og blomster.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:04   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg gjorde avtale med megler som skulle selge for meg før jeg kjøpte. Så hjalp hun meg i budrunden, jeg hadde på en måte min egen Boligjakten-konsulent. Det gjorde den vanskelige budrunden litt enklere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:06   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Fjern mer enn du tenker du bør fjerne. Det bør være åpent og luftig.
Heller soverom enn kontor.

Gutta våre delte soverom da vi solgte. Vi fjernet over halvparten av det som var innpå der og satte inn en reiseseng til eldste som vi da bare tok bort under visning.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:15   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Det jeg er redd for er at man skal synes det er for lite som soverom, men før de har barn og bare ser det som kontor så tenker de kanskje ikke på det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:27   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Dette er et såpass stort felt at du burde delt det opp i MINST to tråder.

Salg: Finn ut hva boligene i ditt området går for. Gå på visninger i ditt område og se hva andre har gjort for å style sin leilighet. Det gir gode ideer, spesielt om det er leiligheter som ligner på deres. Ta kontakt med flere meglere, og gjerne de dere treffer på visning. Sørg for at megler har kunnskap om området hvor dere bor, priser, og så videre.

Hvis dere får en god megler vil h*n kunne fortelle dere hva som eventuelt bør pusses opp og hva dere skal la være. Bad og kjøkken koster skjorta å pusse opp fra bunnen, men små justeringer og fiksing av synlige skavanker kan gjøre underverker også på bad og kjøkken.

Som flere her skriver: Fjern ting og hvis mulig kan det være lurt å vurdere andre møbler. Vi fikk for eksempel satt inn et mindre kjøkkenbord (som likevel var stort nok til fire personer) og det gjorde underverker for størrelsen på kjøkkenet. Rydd bort personlige eiendeler så langt det lar seg gjøre. Rydd også opp i boder. Lei eventuelt lagerplass.

Kjøp: Jeg antar dere har valgt dere ut et område? Gå på mange visninger, og se hva leiligheter blir solgt for. Finn ut hvor høyt dere er villige til å gå. Les nøye NØYE gjennom prospektet. Hva står om bad og kjøkken? Det er her de store utgiftene kan komme i ettertid. Det er skrekkelig irriterende om badet er nyoppusset, og så skal alle bad renoveres ett år etterpå fordi hovedrørene er gamle.

Budrunde: Det er vel omtrent like mange meninger om hva som er lurt, som det er budgivere. Noen mener det er lurest å komme først til en rund sum. Noen mener det er best å "dra på", men da risikerer man jo å betale for mye. Ikke er jeg sikker på at andre "faller av" uansett. Å sette korte frister når man nærmer seg slutten kan også være lurt - eller ikke. Slikt er umulig å vite, egentlig.

Mitt viktigste råd: Ha tid til budrunden! Vi vant vår bolig fordi den vi bød mot ville fortsette budrunden dagen etter, for han måtte gå i et møte. Vi nektet, økte budet, og fikk boligen. Den som bød mot oss økte budet dagen etter, men da var det jo for seint.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:31   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det jeg er redd for er at man skal synes det er for lite som soverom, men før de har barn og bare ser det som kontor så tenker de kanskje ikke på det.

Vi har en 180 bred seng, men megler mente det var lurere å sette inn en som var 150 bred. Det viser at rommet er stort nok til en dobbeltseng, men det er likevel godt med plass. Det samme vil jeg anta man kan vurdere på et "lite" soverom. Jeg tenker det bør vises at dette kan være et soverom. Om det er mest naturlig med en liten babyseng, eller om dere skal sette inn en standard 75x200 seng ville jeg hørt med megler om.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:43   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg vet, mange tema! Min første bolig kjøpte vi når prisene var på bunn så drt var ikke snakk om noen budrunde, og denne kjøpte vi privat. Så dette er nytt for meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 19:04   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg kan gi innspill på den siste, skjevdeling. Dere må (bør) skrive en kontrakt ved kjøp av den nye, så har dere det skriftlig - da er det mye enklere å holde rede på det.

Hvis du hadde innskudd på si 200 000, og leiligheten kostet 1 000 000, bare for enkelhets skyld, så eier du 20 % + (0,5*80 %) = 60 % av leiligheten, mens han eier 40 %. Det er inkludert lånet.

Hvis leiligheten nå har steget til 1 500 000, så skal du ha 60 % av dette inn i ny leilighet som din eierbrøk, mens han skal ha 40 %. Men dere må da regne om hvor mye dette utgjør i det nye og høyere lånet, du vil antagelig nå være nede i at du eier f.eks. 55 % av den nye leiligheten (siden dere antagelig kjøper dere mer opp enn avkastningen har vært på ditt opprinnelige innskudd).

Det er enklere å bare regne ut hva egenkapitalene deres er etter avkastning (her er det 50 % økning, dvs du har 300 000), men vanskeligere å holde tungen rett i munnen, derfor har vi regnet eierbrøker hele veien.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 19:28   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg skjønte ikke forklaringen din, Candy. Greia er at jeg kjøpte denne leiligheten med cash, han med lån. Jeg har altså betalt ned min halvpart. Vi skal fortsatt dele neste leilighet 50/50, men mitt cashbeløp (halvparten av salgssummen på denne) vil jo ikke lenger utgjøre 50% av den nye, som er dyrere, den resterende prosenten må jeg også låne.

Men vi står jo begge som eiere av lånet, rent formelt, så fordelingsbrøken må vi gjøre på privaten (med ny samboerkontrakt, selvfølgelig). Men jeg vet ikke hvordan vi fordeler nedbetalingen av lånet. Blir det riktig om jeg betaler samme prosent av den månedlige summen som andelen av lånet som er mitt? La oss si det f.eks er 30%? Kan banken hjelpe oss med å regne ut dette?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:24   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Ah, jeg trodde dere delte likt på lånet, men hadde ulikt innskudd. Da vil din egenkapital bare være 50 % av salgssummen minus utgifter, mens han har det som blir igjen når lånet hans er innfridd. Så vil ditt innskudd og hans innskudd vise hva dere må låne hver?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:25   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Tegn eierskifteforsikring.
Ikke selg til drittsekker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:26   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Ja, det stemmer. Men vi låner jo sammen, så jeg lurer på hvordan man fordeler nedbetalingen når vi eier ulik andel av lånet. Presisering: det fremtidige lånet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:26   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Men da har du ikke investert noe mer i bolig enn kapitalen din de siste årene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:26   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tegn eierskifteforsikring.
Ikke selg til drittsekker.


we'll try not to.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:27   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg ville satt det opp som om dere tegnet hvert deres lån og hva dere hver skal betale i avdrag og renter. Også bør dere slå sammen lånet så det blir mindre gebyr.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:28   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men da har du ikke investert noe mer i bolig enn kapitalen din de siste årene?

Jo, men det er jo likt fordelt. Ish. Oppussinger og vedlikehold har vi begge bidratt til, både økonomisk og i arbeidsinnsats.

Jeg tror ikke vi får tatt opp hvert vårt lån for å kjøpe felles bolig? Det fikk vi i allefall ikke sist. Da syns banken at alt var veldig vanskelig. Jeg satt på penga, og Høvdingen på inntekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no