Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-16, 20:35   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Det vi angret bittert på da vi kjøpte bolig sist var at vi ikke gikk over huset bedre før overtakelse. Da tenker jeg både på at vi var naive og trodde at folk gjorde ordentlig utvask før de gir fra seg nøklene, men også at vi burde sett ordentlig over mer tekniske ting. (Lang historie kort fortalt: huset er nyoppusset og alt ser helt strøkent ut, men så fort vi tar det i bruk så merker vi at mye ser flott ut, men har jalla kvalitet. Vi så for oss 10-15 år uten noe oppussing eller pengebruk ut over vanlig slitasje, det tok vel 2 mnd før pengesluket begynte. Og forsikringen dekket kun det som eventuelt bikket en stor prosentandel av huskjøpet. Veldig kjedelig da en har makset ut mht lån.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:38   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Bokormen:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:44   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Takk.

Vi ler litt av det og da, som da det fancy, digre boblebadet viste seg å ha hele to dyser som virket. Det så unektelig nokså pussig ut. (Du skaper mer bobler ved hjelp av et sugerør tror jeg).

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 20:48   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

En pirkesak, men til bildene og visning; se til at alle ledninger er spikret til lister etc så at de ikke ligger langs med gulvet eller henger skrått på veggen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:07   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Skaff en god megler. Ikke spør meg hvordan. Vi hadde flaks.

Vi hadde en god megler hos de vi kjøpte av også. Det var gull det også. Kanskje man bør gå etter en bolig der selger er så seriøs at de velger en skikkelig megler. :undre:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:22   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg gjorde avtale med megler som skulle selge for meg før jeg kjøpte. Så hjalp hun meg i budrunden, jeg hadde på en måte min egen Boligjakten-konsulent. Det gjorde den vanskelige budrunden litt enklere.

Det her høres fornuftig ut! Nesten litt som i USA der kjøper har sin egen megler som forhandler med selgende megler.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:28   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, men det er jo likt fordelt. Ish. Oppussinger og vedlikehold har vi begge bidratt til, både økonomisk og i arbeidsinnsats.

Jeg tror ikke vi får tatt opp hvert vårt lån for å kjøpe felles bolig? Det fikk vi i allefall ikke sist. Da syns banken at alt var veldig vanskelig. Jeg satt på penga, og Høvdingen på inntekt.

Kontakt en jurist og få satt opp en samboerkontrakt med de nye betingelsene?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:46   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kontakt en jurist og få satt opp en samboerkontrakt med de nye betingelsene?

Jeg tror ikke vil trenger en jurist, for det er ikke fordelingsnøkkelen vi syns er vanskelig, men utregning av nedbetaling av lånet. Jeg får håpe låneduden vår kan være behjelpelig. Og vi er ikke uenige om noe. Hvertfall ikke foreløpig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 22:02   #29
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Lykke til, forresten!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 22:16   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Til fotograferingen trenger det ikke å være superskinnende RENT, men det må være overdrevent ryddig. Til visning er det motsatt. Det trenger ikke å være overdrevent ryddig (tomt, liksom), men det må være skinnende rent.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 22:50   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Overdrevent ryddig til fotografering, ja. Rydd vekk og rydd litt til og mys med kritiske øyne. Jeg fant ut dagen før foto at meglerfirmaet jeg hadde valgt laget også film på one-take, dvs at det måtte være pinlig ryddig i ALLE rom - det gamle trikset om å flytte rotet bak seg fra rom til rom kunne med andre ord ikke brukes.
Ta bilder og sjekk - det skal utrolig lite til for at noe ser "rotete" ut på bilder.

Fjern ledninger som ikke er festet ordentlig.
Fjern halvparten av bøkene i bokhylla.
Fjern alt - og da mener jeg alt - på kjøkkenbenken.
Fjern golvtepper og matter, de kan gjøre at rom/golvflater ser mindre ut.
Og så videre.

Jeg gikk sist på visning, altså mot slutten av visningstiden - og på den ene visningen så jeg da interessentlista på kjøkkenbenken (megler: "bare gå inn på kjøkkenet og skriv deg på lista") og den andre brukte megleren ipad men jeg så da han skrev meg inn at det var bare tre-fire personer der.
Gikk rundt med pokerfjes og viste ingen begeistring.

Budrunde: Ha is i magen. Ikke legg inn bud før like før fristen går ut. Å legge inn tidlig bud gir andre tid til å ordne med finanser. Legg inn så kort budfrist som mulig (jeg lærte at DnB hadde regler om at bud måtte stå minst en halvtime tror jeg det var). Sjekk og dobbeltsjekk og trippelsjekk at du har skrevet riktig tall og dato på budet (jeg gjorde feil på dette for noen år siden og ga dermed all verdens med tid for megler til å hoste opp en annen interessent med mer penger enn meg).

På overtakelse: Unngå å ha den i mørktna ihvertfall, da ser du gjerne ikke om det er dårlig vasket (berget meg som selger sist).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 23:12   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Men det er jo superlett. Hvis dere selger for 2 mill og kjøper for 4, så har du 1 mill i lån, og han har 1 mill + restlån på gammel bolig. Du skal betale renter + avdrag tilsvarende 1 mill, han skal betale resten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 23:25   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Jeg skjønner det da, Candy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 00:16   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Lykke til med både rydding, salg og nytt kjøp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 01:13   #35
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Sørg for å ha forsikring for salget, man kan bli overrasket av flere enn man tror. Ha papirer i orden. Samsvarserklæring, PBE (hvis det har vært aktuelt), ha oversikt om det er muligheter for å bygge ut - lurt å ha vært i kontakt med styret. La papirer ligge fremme i en perm på kjøkkenet, da gir du kjøper en følelse av kontroll og oversikt. Selg i de "riktige" periodene.

Gå på visning på tilsvarende leiligheter, da finner dere gjerne en megler dere vil bruke. Veldig grei måte å få oversikt over markedet også. Sørg for å ha en plan B på hvor dere skal bo mellom salg og kjøp. Salget kan gå veldig kjapt, men desto vanskeligere å finne den boligen man vil kjøpe selv. Vi måtte leie mye lengre enn vi hadde planlagt. Finn ut i hvilket omtåde dere vil bo.

Vær forberedt på at flere vil kunne ønske å komme på privat visning og kuppe leiligheten før annonsert visning. Hvis denne type forespørsler forekommer er det veldig greit å ha oversikt over hva tilsvarende leiligheter har gått for. Bill.merk vært på mange visninger i Oslo.

Ellers bør dere rydde mer enn dere tenker, skape luft i rom og ha små møbler fremme. Møbler etter kjøpegruppe.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 07:16   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Vi kjøper før vi selger, så sted å bo er ikke et problem. Men vi vil selvsagt selge så raskt som overhodet mulig etter et kjøp.

Styling er heller ikke et problem, det er jeg god på.

Lurt å gå på visning på tilsvarende leiligheter ja, det har jeg ikke tenkt på. Vi kjenner noen som solgte en ganske lik i kvartalet bortenfor, jeg kan spørre dem om de var fornøyd med megler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 07:32   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Det med å gå på mange visninger er ofte smart. På boliger lik ens egen, på boliger man er interesserte i og kanskje til og med på noen man kunne vært interessert i men som ikke "har alt". Man blir proffere som både selger og kjøper av det. Noen av oss har lett for å forelske seg også (), og etter mange visninger får man litt mer realistisk forhold til det hele. Forelsket kan man fremdeles bli, men med litt mer is i magen og forståelse av den elskedes ulemper, noe som gir bedre beslutninger og ev budrunder. Og mindre hjertesorg når man vet at det kommer flere fine boliger.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:48   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Ifht budgivning tenker jeg det kommer mye an på både det generelle markedet, og på hvordan det konkrete objektet står i markedet. Der jeg bor går f.eks. alt godt over takst, fordi det er lite til salgs og fordi de fleste objekter har et bredt marked (unge, gamle, par og single) - mens hus som ligger i et veldig høyt leie blir liggende leeenge, og gjerne går litt under. Så er det noen gater/ hus som ikke er pope hos oss som bor her - fordi vi vet hvem naboene er - mens folk som ikke er herfra kan kjøpe. Dette vil først og fremst kunne slå inn når man selv skal selge en gang. Et hus som var for høyt priset var kjøpt i to runder av Oslofolk som synes det var et godt kjøp ut fra de var vant til, men de får ikke solgt det igjen i et marked av lokale.

Så foruten å gå på visninger er det også en ide å gå tur i områder du er interessert i hvis du ikke er kjent der - og gjerne til forskjellige tidspunkter (og litt seint lørdagsnatta kan også være et tips noen steder ) Hvordan er det med trafikk, hva slags folk bor der, er gata brukt som arbeidsparkering av folk som kjiper på kronene så du ikke får parkert din egen bil, er hagene velstelte, søppelkassene overfylte, barn/ ikke barn osv.

Her hvor jeg bor er det bare å by prisantydning med en gang, for de fleste objekter. Byr man på et populært objekt er det best å by i chunks, synes jeg. Småbud på 10-20 000 gjør at flere henger med lenger ( bare litt til!!) og at det drar ut i tid så de andre kan finne tilleggsfinansiering hos foreldre o.l.. Mens realiteten jo er at de aller fleste av oss har en limit, det gjelder bare å finne den.

Det er litt vanskeligere å vite hvor billig man kan få det hvis det er et objekt som er vanskeligere å selge. Men selger vil normalt ha en forventning om prisantydning, og det går litt tid før de begynner å bli stressa på tid vs. pris. En joker er hvis selger har kjøpt noe selv. Det er derfor lurt å spørre om. Er dere på markedet? Har dere kjøpt? Åh, der er det fint, ja! Når skal dere overta der? Par som går fra hverandre er også interessert i et raskt oppgjør, det samme kan arvinger være.

Ifht overtakelse:
Man kan avtale hva man vil, også at det ikke skal vaskes. Jeg tilbød kjøper en rundsum for å forlate huset uvasket, det var en god deal for dem fordi de skulle pusse opp uansett. Kan også avtale at f.eks. møbler skal følg med. Vær obs på dette og gå ikke med på det hvis dere ikke gjerne vil ha det. Det som følger med er gjerne møbler som er et h... å få ut av huset, f.eks. tredørs hjørneskap montert på plass osv. Helt fint hvis dere gjerne vil ha det og bruke det, men tenk over om det kan skape problemer for dere senere.

Folk er altfor opptatt av interiør når de går på visning. Det som er viktigst og dyrest er de tingene du ikke ser. Drenering, tak, fukt på loft, på bad, under kjøkkenskap og i kjeller, gammelt sikringsskap med utilstrekkelig kapasitet, skjolder etter gammel vannskade. Lukter det fukt eller mugg? Er det saltutslag på kjellervegger? Mørke felter ved veggen i garasjen? Muselort på loftet? Har de brukt anerkjente håndverkere? Har de kvitteringer? Det er sånt du skal se etter. Ikke om de har gulltapet i spisestua og stripete vaser. I ditt eget hus, derimot - skal det se rent, luftig og lekkert ut. Lån gjerne et statement-objekt - og ha en dyr bil i oppkjørselen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:59   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke vil trenger en jurist, for det er ikke fordelingsnøkkelen vi syns er vanskelig, men utregning av nedbetaling av lånet. Jeg får håpe låneduden vår kan være behjelpelig. Og vi er ikke uenige om noe. Hvertfall ikke foreløpig.

Samboerkontrakt er vel uansett gjerne på topp tre-listen over ting man bør ha på plass med en mer komplisert eierbrøk enn "hun eier alt!" eller "nøyaktig 50/50 ned til hver minste brødsmule". Men dere har kanskje allerede?

Ellers er det utvilsomt selgers marked nå i denne perioden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 10:01   #40
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem

Eg er sikker på den leiligheta vil sjå meget bra ut etter du har styla den

Og så er eg spent på kva dokke har i sikte på ny bolig?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no