Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Klipping med tynningssaks

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-16, 22:40   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Klipping med tynningssaks

Jeg ser alltid ut til å glemme dette når guttene skal klippes, den overivrige bruken av tynningssaks. Hva er egentlig grunnen til at det gjøres? Skal man liksom ikke ha tykt hår?

Det er ikke slik at det blir stygt etterpå altså, men jeg synes jo det er pent når det tykt og ser ikke helt behovet. Jeg må rett og slett huske dette til neste gang, og høre hvorfor de er så ivrige. Eller kanskje det er noen her inne som kan åpplyse meg? Han ene har krøller, mens han andre har slett hår.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 23:02   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Jeg tror at overganger blir bedre med slik saks. Selv har jeg barn med ståltykt hår (pussig, med utgangspunkt i hvilket hår jeg og pappan har) - De bør definitivt klippes med effileringssaks for at det ikke skal bli tydelige skiller mellom håret hvor det er litt lengde og kort.

(storebror sier at han får mammutsveis når jeg klipper han)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 06:50   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg tror at overganger blir bedre med slik saks. Selv har jeg barn med ståltykt hår (pussig, med utgangspunkt i hvilket hår jeg og pappan har) - De bør definitivt klippes med effileringssaks for at det ikke skal bli tydelige skiller mellom håret hvor det er litt lengde og kort.

(storebror sier at han får mammutsveis når jeg klipper han)

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 12:24   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Jeg har kort hår og for meg er tynningssaks vesentlig for å kunne fikse håret i noen form for sveis. Uten har jeg nærmest en klump med stålull på hue - ikke stilig. På noe lengre når tror jeg man bruker tynning fordi korte hår innimellom bidrar til løft i håret.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 12:33   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Jeg har kjempetjukt hår, og liker å ha det i en kort bob. Det er 100 % nødvendig å tynne det en hel masse for at håret ikke bare skal bli en diger hjelm. Jeg har for eksempel altfor mye hår til å få alt bak ørene uten tynning.

Tro meg, man ser fortsatt at jeg har tjukt hår.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 12:36   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Guttungen her har en kombinasjon av tykt hår og stort hode. Tynning er absolutt nødvendig for at det skal se ok ut.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 12:37   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Poden har så tykt hår at han ikke blir våt i hodebunnen når han bader. True story. Jeg tror ikke han hadde fått noe frisyre hvis ikke det ble tynnet en del. Håret hans vokser som hatten på en sopp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 17:47   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Guttene mine får også soppsveis på toppen hvis det ikke tynnes litt. De har veldig tykt hår.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 18:09   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Ja, jeg ser dette med at det kan bli for mye. Men nå sist, med minsten, så kan jeg ikke se at hele sveisen (ja, absolutt alt håret) ble klippet med tynningssaks. Han andre med krøllene, er også av den typen som knapt blir våt til hodebunnen, men så tenker jeg at mer hår gir også tyngde, slik at det ikke drar seg så opp? Han ser jo nærmest ut som Yahoo Serious når han våkner om morningen, så vi kjenner til utfordringene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 08:28   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Jeg var hos frisør i går, ny for meg, og hun tynnet godt ut før vi var fornøyde.
Jeg blir alltid tynnet når jeg klippes kort og ulike frisører har ulike måter å gjøre det på.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 09:56   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Poden har tykt hår med krøller, og da han skulle klippe det lange håret sitt i en kort sveis, måtte de tynne veldig for at håret ikke skulle fortsette å krølle seg.

Jeg har også langt, tykt hår med krøller, og ingen har brukt tynnesaks på det så lenge jeg kan huske.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:01   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klipping med tynningssaks

Jeg blir brukt tynnesaks på og det er nødvendig enkelte plasser. Det kan bli for stort på sidene ellers. (Nå tror jeg transplantasjonsmedisinene tar seg av den saken helt selv da Men jeg har nok enda altså).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no