Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 16:42   #21
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, jeg har bunad, og jeg ønsker meg en til.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:43   #22
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har to faktisk. Fikk blå Nordlandsbunad til konfirmasjonen, og har arvet min farmors Dovrebunad. Jeg er stolt og glad for å ha bunad fra begge sider av familien min. Min mor er fra nordre Nordland og min far er gudbrandsdøl.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:44   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

SJUSKE på 17. mai fordi en ikke har bunad?! Ja, sånn har det blitt.

Fullstendig på linje med hovedinnlegger. Jeg syns ikke bunad er så fantastisk, og enda mindre på menn. Enkelte kan jeg jo syns er pene i stoff og detaljer, men ikke på det nivået at jeg bruker masse masse penger på broderi og sølv og stas for å ikke føle meg utafor på 17. mai. Jeg gjør ikke det heller da, jeg har det helt fint i andre typer klær og føler meg overhodet ikke sjuskete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:45   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg sa det var min følelse da og at jeg innser at ingen andre tenker sånn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:49   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg sa det var min følelse da og at jeg innser at ingen andre tenker sånn.

Jo, det kan godt hende mange tenker sånn faktisk. Fordi det å ha bunad er blitt så selvfølgelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:49   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg fikk til konfirmasjonen, og har nettopp begynt å bruke den igjen på søttende mai, etter mange år uten. Jeg hadde nok ikke kjøpt meg bunad selv, men jeg ønsket meg det da og føler meg for så vidt vel i den. Den får litt mer verdi siden jeg ikke bor der jeg kommer fra.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:52   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg hadde aldri hatt råd til å kjøpe bunad selv, men jeg og brødrene mine fikk bunad for 5-6 år siden etter at pappa vant en ganske så grei sum i Lotto.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:55   #28
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad som jeg fikk ferdig da jeg var fylt 30 år. Da hadde jeg gledet meg lenge. Bruker den bare på 17. mai da, egentlig. Så det var litt synd at den ikke passet i år og at jeg ikke rakk å fikse det. Ett år til neste mulighet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:55   #29
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg fikk til min 25 årsdag. Farmor har brodert den, så den betyr mye for meg��

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:56   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har forresten seriøse planer om å skaffe bunad til datteren min innen konfirmasjonen hennes om tre år. Har lyst til at hun skal få bunad tidlig. Foreldrene mine hadde ikke råd til å kjøpe til meg den gang jeg ble konfirmert, så jeg fikk bruke mammas bunad akkurat på konfirmasjonsdagen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 16:59   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har, men har ikke brukt den på 15 år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:01   #32
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad. Fikk den som voksen, til 30-årsdagen min, og er veldig glad i den. Min er fra området hvor jeg kommer fra.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:06   #33
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har hatt bunad. Fikk til konfirmasjonen og etter 10 år passet den ikke mer og ikke var det noe å sy ut heller. Så datteren til søskenbarnet mitt fikk den til sin konfirmasjon. Jeg har litt lyst på en ny, men ikke så mye at jeg kommer til å skaffe meg en igjen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:07   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg føler meg ikke norsk nok til å ønske å ha bunad.

Samme. Så jeg har kofte(r), og er glad det ikke er sånne rigide regler for koftebruk som det ser ut for å være når det gjelder bunader.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:08   #35
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke bunad, og har heller ikke lyst på. Aner ikke når jeg skulle brukt den, det går årevis mellom hver anledning hvor bunad kunne vært et alternativ. Ikke ser det ut som et behagelig plagg heller.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:10   #36
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Har du bunad

Fikk bunad til konfirmasjonen. Var ikke veldig glad over på bli "påprakket" bunad den gang, men glad for det nå. Heldigvis var mamma så sta den gang at det ble lagt inn nok sømmonn slik at det faktisk var nok stoff til å sy ut bunaden mange størrelser. Døtrene mine får bunad til sin konfirmasjon.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:13   #37
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad. Fikk til konfirmasjonen, men byttet med mamma for 2 år siden. Dvs hun fikk min og jeg fikk ny.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:17   #38
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jo, det kan godt hende mange tenker sånn faktisk. Fordi det å ha bunad er blitt så selvfølgelig.

Jeg tenker ikke sånn og det tror jeg vi er flere om.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:21   #39
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Du burde ha flere alternativer, tror vi er mange som har bunad som ikke passer, som feks fikk til konfirmasjon og som har vokst litt etter det. Meg, feks.

Når det er sagt har jeg egentlig ikke et voldsomt forhold til plagget heller, og skjønner meg ikke helt på alt maset. Min mor har 4 bunader, og jeg skjønner ikke hvorfor.
Men siden min er brodert av min nå avdøde bestemor ville det blitt ramaskrik i familien om jeg hadde våget å selge den, så jeg innser at den bare får henge her og hentes frem de gangene noen skulle slumpe til å passe i den.
Det triste er jo at jeg selv har to døtre, og kommer til å slite med å finne ut av evt arv videre.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:27   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har, men kjøpte den brukt som voksen. Kunne fått til konfirmasjonen, men hadde ikke lyst på da.

Den er litt trang, så har planer om å levere den til Husfliden nå i mai/juni for å fikse litt på den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no