Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 18:32   #141
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Jeg kjøper noen få ting når jeg er i Spania, men lite av det er matvarer.

Men jeg hamstrer estropajos, som ikke riper, og fregonas til å vaske gulv med.




Og så kjøper jeg en god sherryeddik.



Picos de pan:



Jeg drar også med meg carne mechada, og rizquetos. Det første er en stek(som man får kjøpt ferdig og vakumpakket), det andre noen himmelske potetgullgreier.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:34   #142
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh! Jeg glemte Kool-Aid! Det smaker dritt, men ungene elsker de syyyyke fargene.


(Det er altså et saft-pulver som blandes med sukker og vann til saftogvann).

Gubben ELSKER Kool-Aid, og jeg har akkurat byttet til meg 40 pakker mot norske, svenske, algeriske og euro-mynter og sukkerfritt godteri.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:37   #143
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Nevnte jeg Starbucks' Guatemala-kaffe? I så fall nevner jeg det en gang til. Tre pakker meg bønner bare venter å at en kvern skal finne veien inn på kjøkkenet vårt.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:49   #144
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Pannekake mix, lønnesirrup, hjertepotetgull som smelter på tungen, tørketbanan med sjokotrekk, frokostblanding med marsmellows, teddy kjeks, blå brus, festis, danskepølse i SMÅ skiver, sjokomelk, egentlig bare snop ser det ut til

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:56   #145
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

hjertepotetgull som smelter på tungen,

Åh ... eller Stjärnor med Sour Cream and Onion fra Sverige.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 02:03   #146
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Åh ... eller Stjärnor med Sour Cream and Onion fra Sverige.

Oh yes, you know it

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:33   #147
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

For ikke snakke om alle herlighetene som selvfølgelig er å få tak i på eBay! Har nettopp bestilt Nerds, Jolly Ranchers, Jawbreakers og Sweetarts...over 1,5 kg godis til kr 165,- (Hysj, ikke si det i kjøpestopp og sukkerfri-tråden )

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:07   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det er vel kanskje flere briter i Stavanger enn i Oslo? Har i alle fall lagt merke til at utvalget i Engelske matvarer er mye bedre de gangene jeg har vært i Stavanger. (Helgø, tror jeg butikken heter).

Flere amerikanere i hvertfall. Jepp, Ultra her i Stavanger har vel det beste utvalget av amerikanske matvarer i Norge (er det blitt meg fortalt), og Helgø har også endel. Spennende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:35   #149
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

At det går an å savne Hershey går over min forstand. Av alle sjokolader i verden jeg har smakt har jeg aldri smakt noen som smaker verre.

Nei, jeg tenker med gru på de torturerte smaksløkene mine, at jeg kunne latt meg lure. Dette er sjokolade som fremdeles ligger i kjølsekapet mitt og med hånden på hjertet, jeg har ikke vært fristet til å smake mer en eneste gang. Selv om huset til stadighet har vært tømt for annet godteri.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:29   #150
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

For ikke snakke om alle herlighetene som selvfølgelig er å få tak i på eBay! Har nettopp bestilt Nerds, Jolly Ranchers, Jawbreakers og Sweetarts...over 1,5 kg godis til kr 165,- (Hysj, ikke si det i kjøpestopp og sukkerfri-tråden )

Fysj da:fy:

.....bare pass på så jeg får smake så skal jeg la være å sladre...

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:48   #151
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Fysj da:fy:

.....bare pass på så jeg får smake så skal jeg la være å sladre...

Jeg lover å si fra så snart det er i hus...dagen etter er det gjerne for sent!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 23:48   #152
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

For ikke snakke om alle herlighetene som selvfølgelig er å få tak i på eBay! Har nettopp bestilt Nerds, Jolly Ranchers, Jawbreakers og Sweetarts...over 1,5 kg godis til kr 165,- (Hysj, ikke si det i kjøpestopp og sukkerfri-tråden )

Aha! : pekefinger:

Jeg skal ikke si noe heller, siden jeg kjøpte to blader på Narvesen, i dag som i går.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 00:10   #153
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Aha! : pekefinger:

Jeg skal ikke si noe heller, siden jeg kjøpte to blader på Narvesen, i dag som i går.

:busted:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 00:55   #154
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

:dobbeltbusted: mener du vel :rangler:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 07:54   #155
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

PIMMS når jeg enn måtte få tak i det

Mmmm! En stoooor mugge med Pimm's, med masse myteblader, agurk, appelsin, jordbær og masse is er en fantastisk god sommerdrikk. Men kun i kontrollerte mengder pga alkoholen.

:lystpåPimm's:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 12:04   #156
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Pimms, ja!

Har to flasker i skapet etter årets Englandstur.

Pimms, sitronbrus, sitron, agurk, sitronmelisse - og maaasse is!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 13:42   #157
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Den typen jeg leter etter er små, enkeltpakkede pyramideformede sjokoladebiter. De kommer i en stor pose, og hver bit er pakket i sølvpapir.

Hershey`s Kisses heter de. Verste sjokoladen som fins!!!

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Nei, jeg tenker med gru på de torturerte smaksløkene mine, at jeg kunne latt meg lure. Dette er sjokolade som fremdeles ligger i kjølsekapet mitt og med hånden på hjertet, jeg har ikke vært fristet til å smake mer en eneste gang. Selv om huset til stadighet har vært tømt for annet godteri.

Sånn har jeg hatt det også. Det smaker som gammel dårlig kalendersjokolade!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 14:10   #158
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

:dobbeltbusted: mener du vel :rangler:

Ups! :stikker:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 00:15   #159
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Noen som vet om Swiss Rolls er å få utenfor USA?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no