Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ja, ja. I dag var ikke min dag for kaker og slikt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 22:36   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Rødme

Ja, ja. I dag var ikke min dag for kaker og slikt ...

først bli Ole Brum litt rar (satt fast i formen først, så detaljert pynting falt ut), og Nonstop og sjokoladekrem er ikke helt bra kombinasjon (Nonstopene "svetter"....) Håper den ikke blir verre til i morgen...


Så mine mislykkete muffins.... (har laga nye, de ble bra)



Så for å toppe det så satt bamsegeléen seg fast i formen de den skulle ut (er liksom regnbue farget (5 farger gele....), men delte seg mellom gul og rød og falt litt fra hverandre...)



Smaken er nok topp på alle, men mor er litt sur på at ting gikk litt skeis i dag. (men ungene kaster seg vel over det likevel i morgen)

(og jeg pleier å være ganske god på kaker og slikt...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:40   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Nå måtte jeg flire litt her! Veldig fint med en liten motvekt til alle kake-mesterverkene av en annen verden som jeg aldri kommer til å kunne måle meg med. Ole Brum var jo kjempesøt! Også så smart å bruke slike nonstopper i de fargene. At de svetter, kan det ha noe å gjøre med at kremen var for varm? Det smaker jo uansett sikkert kjempegodt! Gelèen også!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:41   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Sånn er det stort sett alltid hos meg.

Takk for titten - nå føler jeg meg myyye bedre!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:42   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...



Skjønner at en såpass avansert kake og gele kan gå skeis.... men muffins?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:42   #5
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...


Å, søte deg, nå ler jeg!
Ikke av deg, men av gjenkjennelsesfaktoren: Jeg har nemlig også begått noen skrekkelige kakefadeser.
Dessverre var en av de verste til min sønns dåpsdag...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:45   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:46   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.



Skjønner at en såpass avansert kake og gele kan gå skeis.... men muffins?

får se om jeg finner bilde av Ole Brum, "ordentlig" pyntet, emn det nå bli en annen dag (er på nattevakt nå)

Ja jeg skjønner ikke hva som skjedde med muffinsene... Har aldri blitt slike. Fant en ny oppskrift på nettet, for jeg fant ikke min gamle. Ikke lurt...

Men litt krisehjelp fra Veronal her, så fikk jeg en ny oppskrift 3 minutter etter jeg la inn innlegg i kveld!! takk, takk!!

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:47   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Min største kakefadese i nyere tid var vel til Kaninungens 2-årsdag, da sukkerbrødet ikke ble gjennomstekt og ikke ville heve (til mitt forsvar var det første gang jeg bakte glutenfritt sukkerbrød), så jeg skar av den mest stekte tredjedelen, klæsja på et par cm tykt lag med frukt og krem, og pynta med krem oppå.. Det ble en sånn type bløtkake som egner seg best til å kaste i ansiktet på folk!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:49   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

f

Ja jeg skjønner ikke hva som skjedde med muffinsene... Har aldri blitt slike. Fant en ny oppskrift på nettet, for jeg fant ikke min gamle. Ikke lurt...

Jeg lager muffins uten oppskrift ... ikke for å gni det inn eller noe.

Råder deg til å kjøpe muffinsform (sånn ala kakeform, men til muffins) evt å ikke steke de på rist. Evt ha to papirformer i hverandre.

Den geleen.. var den tidkrevende? Så ut til at den kunne blitt fin da!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:59   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg lager muffins uten oppskrift ... ikke for å gni det inn eller noe.

Råder deg til å kjøpe muffinsform (sånn ala kakeform, men til muffins) evt å ikke steke de på rist. Evt ha to papirformer i hverandre.

Den geleen.. var den tidkrevende? Så ut til at den kunne blitt fin da!

gni, gni ja... Lager sjelden muffins egentlig, men har innsett at det er oftere enklere i bursdagsselskap.
har tenkt å kjøpe slik muffinsbrett ja.... Skal vel klare å huske det til neste gnag det er barneselskap, ikke før i oktober det....

geleen var litt tidkrevende på den måten at jeg begynte på den i går, men ikke vanskelig. Lagde en farge om gangen, og lot den stivne et par timer. Og viktig å la neste porsjon kjøle seg ned på benken før en heller over forrige, ellers smelter den første. Tror vi prøver i vanlig form neste gang... Gelé i silikon form var ikke så enkelt. Lettere å snu den når formen er fast å holde i.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:00   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Takk!! Skal prøve det når jeg skal ha barnebursdag neste gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:03   #12
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Takk!! Skal prøve det når jeg skal ha barnebursdag neste gang.

i slik rundform med hull i(er det randform det heter) blir det kjempefint...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:05   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

gni, gni ja... Lager sjelden muffins egentlig, men har innsett at det er oftere enklere i bursdagsselskap.
har tenkt å kjøpe slik muffinsbrett ja.... Skal vel klare å huske det til neste gnag det er barneselskap, ikke før i oktober det....

Også kan du bruke Toro-muffinsposer, da slipper du å tenke på opskrift, også er de gluten- og melkefrie, så man kan servere dem til allergiske barn uten at de må ha sitt "eget"! (forutsatt at man bruker melkefritt margarin eller matolje, da, og ikke strør formene med hvetemel)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:05   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Det der hadde jeg kalt perfekt bakst! Gratulerer.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:08   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.



Skjønner at en såpass avansert kake og gele kan gå skeis.... men muffins?

Høy!

Det der skjer med sikkert halvparten av muffinsene jeg baker, altså!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:58   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...



Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

geleen var litt tidkrevende på den måten at jeg begynte på den i går, men ikke vanskelig. Lagde en farge om gangen, og lot den stivne et par timer. Og viktig å la neste porsjon kjøle seg ned på benken før en heller over forrige, ellers smelter den første. Tror vi prøver i vanlig form neste gang... Gelé i silikon form var ikke så enkelt. Lettere å snu den når formen er fast å holde i.

Et enkelt geletips for de late; diamantgele.
Lag gele i forskjellige farger, i hver sin form. Hakk opp alt sammen og bland i en større form. Vips - glitrende diamanter Passer like godt til prinsesser som til sjørøvere, og er en velsignelse for enhver bursdagsstresset mor/far.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:04   #17
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Tusen takk!! Er så glad jeg ikke er alene...

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:09   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Det sklir nok ned uansett, og jeg synes ikke det var så ille.

Nå har du jo lagd pinjata som absolutt veier opp for misslykket bakst.

Lykke til med bursdagsfeiring

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:27   #19
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.


Nå har du jo lagd pinjata som absolutt veier opp for misslykket bakst.

Nemlig!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 01:09   #20
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ja, ja... i dag var ikke min dag for kaker og slikt...

det der var da nydelige kaker, og bagatell-fadese, spør du meg!!
min største fadese var da jeg skulle 3doble (eller var det 4doble?) en eplekake, og glemte mel-mengden!!! snakk om sukkerklisj!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no