Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-15, 10:57   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Jeg har fått kjøpt og så vidt startet å bruke redcord mini - foreløpig med dørfeste. Det går ganske bra, men jeg er usikker på om jeg bruker den helt optimalt.

Det står i bruksanvisningen at man skal ta bare 4-6 repetisjoner, og 3-4 serier. Det høres veldig lite ut for meg som er vant med 10-12 x 3-4 av en rekke øvelser, men det kan selvsagt kompenseres med å gjøre øvelsene tyngre. Hva pleier dere erfarne å gjøre?

Hvor mange forskjellige øvelser pleier dere å gjøre i en runde, og hvor mange ganger i uken kjører dere? Kjører dere tungt, med puls, eller pent og forsiktig?

Jeg skjønner at jeg må prøve meg frem, men som en tommelfingerregel blir det tyngre jo lavere man er, i hvert fall på alt som kjøres med magen ned på armer? Er det noen andre aha-opplevelser dere har fått underveis?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 11:18   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Jeg har trent mye med Red Cord, også hos fysioterapeuter, men aldri så få repetisjoner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 11:49   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Hvordan gjør du det, da?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:13   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Fikk du med plakat med øvelser da du kjøpte slynge? Der er det forslag til mange øvelser. Jeg tar 12 repetisjoner x 3 serier, 4-6 blir for lite for min del.

Generelt gjelder det at øvelser blir tyngre jo lenger frem/ned man bøyer seg og jo nærmere føttene slynga er på øvelser der beina er i slynga. Har du en bosuball, kan du gjøre øvelser tyngre ved å ha hendene på den flate sia av bosuballen. Har du beina på en sånn stor ball mens du tar push ups i slynga skal jeg love deg at det blir tungt nok.
Planke i slynge river også godt.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 13:01   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Ja, jeg har både plakat og program fra fysio, så det er mer utførelsen og sammensetning og sånn jeg er nysgjerrig på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 13:18   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Det er vel de samme prinsippene for slyngetrening som det er for annen styrketrening, variasjon mellom økter med få og tunge rep og økter med mange og lette rep er tingen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 13:42   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Jeg merker at jeg jo bruker uforholdsmessig mye tid på å justere lengden på tauene, både mellom øvelsene og småjustering (få dem like lange, for eksempel ). Det er sikkert mest trening, men jeg tenker jo at det må gå an å ha en fornuftig sekvens med tauene i samme lengde. Det jeg har kommet frem til så langt er at jeg kan skifte mellom crunch/reke, seteheving og hamstring (auauauau!), så får jeg kjørt litt i ett. Andre veien får jeg det ikke helt til - jeg kan kjøre omtrent samme på push up og sånne flygreier, men ikke triceps (enda, i hvert fall).

Har dere noen gode sekvenser med samme taulengde, eller blir man så erfaren at det ikke tar særlig tid etter hvert?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 13:43   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slyngetrening - tips, triks og inspirasjon

Mine go-to-øvelser;

http://fitnessbloggen.no/slyngetrening-daarlig-tid/

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no