Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Vonde legger etter slalåm

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-15, 15:16   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vonde legger etter slalåm

Jeg står lite slalåm, men i fjor kjøpte jeg nytt utstyr. Alltid fått vondt i leggene, nesten som krampe. Kjøpte damestøvler med god vidde i leggen. Vært tre timer i bakken i dag, men ikke stått særlig, kun i k øttebakke. Føttene sovner og krampeaktig legg etter ti minutter. Sjekket at de ikke var for stramme, skulle jeg hatt de slakkere ville ikke låsen sittet. Løsnet opp i lunsjen. Ingen andre voksne ser plaget ut? Kan det være at jeg har så korte bein siden jeg er kun 1,53 at de strammer lenger opp på leggen enn for andre? Jeg kan jo ikke stå en hel dag med så irriterende bein!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 17:14   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg er 170 og normalt bygd, men må være supernøye på alpinstøvler, fordi noen er gode å ha på og andre stryper blodsirkulasjonen med en gang.
Jeg kan absolutt ikke ha mannestøvlene, da blir det for stramt oppe og for løst i ankelen. Så kanskje kurven på leggene mine er uvanlig? Vet ikke. Må hvertfall sjekke ut støvler i et kvarter minst før jeg kjøper dem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 17:27   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Samme som Esme her.

Kjøper slalomstøvler på åpent kjøp og har dem på meg minst en time i sofaen på kvelden før jeg godkjenner dem. Damelegger er veldig forskjellige mot herrelegger på den måten Esme skriver om.

Du trenger nok dessverre nye støvler.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 18:10   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Har aldri opplevd støvler som ikke er slik, og fikk god hjelp da jeg kjøpte pga dette. Burde selvsagt tatt åpent kjøp og testet. Har tykke legger, men de strammer jo ikke for mye jf bindingene. Argh!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 20:15   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Du har riktige sokker i? Dvs. lange sokker og ikke noen kanter av longs eller noe nedi støvlene? Jeg merker veldig stor forskjell om jeg har dette riktig eller ikke i mine støvler, men så lenge jeg bruker kun en lang sokk og hverken tynne sokker inne om er litt lavere eller longs utenpå/inni men passer på å ha den over støvlene, så går det som en drøm. Merker også veldig godt om frontlappen på støvlene er bittelitt skjev så den klemmer litt.

Men så ille som du har det så er det nok mest sannsynlig feil støvler til dine legger. En får ekstra vide støvler og ekstra komfort støvler. Men åpent kjøp er nok viktig så du kan teste de på. Men jeg merker også stor forskjell fra jeg sto med ungene i barnebakker og det var mye sakte kjøring og mye stå stille. Og jeg foretrekker stolheis og ikke t-krok/kopp etc. De heisene tar jo også knekken på mine legger i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 22:21   #6
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Både jeg og minstebror i huset har det sånn. Det dreper mye av skigleden altså.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 22:29   #7
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Sakte kjøring og mye oppbremsing dreper mine legger.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 22:43   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

-Ha på slalåmsokk så alt blir rett og pent inni støvelen
-Passe stramt
-Varier tyngdepunktet når du står i heisen: vekt på tærne, vekt på hælen, vekt på høyre for, vekt på venstre fot
-Åpne støvlene under pause (evt på vei opp heisen)

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 23:02   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg får krampe under beina. Leggene er et mindre problem, men jeg får noe hinsides krampe bare av å ha på meg slalåmstøvlene og da ikke nødvendigvis bruk heller. Finnes det bedre hvis jeg går til noen med peiling?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 23:35   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Det burde det definitivt gjøre Katta. Åpent kjøpt og ha dem på i sofaen i noen time på kvelden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 23:42   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg trodde bare det var mine tjukke legger som gjorde at jeg ikke klarer å ha på slalomstøvler. Jeg har damestøvler, og de passer tilsynelatende. Men fy &$%$&$( så vondt det er å bruke de. Konsekvensen er jo at jeg ikke står slalom. Jeg trodde alt håp var ute for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 08:42   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg hadde litt av dette. Til meg holder det med lang sokk, ingen kanter inni støvelen. Og prøve å slappe av med den vinkelen støvelen gir, ikke stritte imot og rette knærne uten å løsne spenner. Jeg har det likt med softskøyter. Mine legger er så kraftige at jeg må ha støvletter med ekstra vidde.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 10:24   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Ingen kanter i støvlene er et must. Strømper som går over støvelkanten så at man ikke må ha stillongsen nede i støvlene uten litt krøllete over skistøvlene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 10:35   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg leier alltid utstyr og ber om de stövlene som er mykest inni rundt leggen. Passe stramt, bare ett lag (sokker) og ingen kanter, og min skiopplevelse er som ny. Jeg vil anbefale deg nye stövler.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 11:40   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Men er det stor forskjell nedi foten også? Jeg har ganske brede bein og underpronerer og har en viss utovervridning av leggen slik at beina havner lett i spenn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 13:16   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

ja, Katta, det skulle jeg si at det er. jeg anbefaler for övrig slike stövler som man egentlig er tilvirket for at du skal gå mye i(det vil si til de som jakter på pudder og som går opp langs fjellsidene). Da kan du lösse godt i heisen og ellers så at du ikke har samme vinkel på legg og kne hele tiden. greit å kunne böye leggen ganske fritt og å kunne ha rett kne for å spare på lårene. Jeg hadde med meg kollega som har bodd i Chamonix sist jeg kjöpte stövler og det var veldig god hjelp. Han har i tillegg sett meg stå på ski og vet hva jeg trenger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 16:45   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg er veldig utoverbeint til vanlig, vet ikke om det har noe å si? Litt bedre i dag, da jeg passet på å åpne opp når jeg uansett stod stille. Men når jeg har de på, så sitter de jo dødstramt på ytterste hakk. Må se litt nærmere på bindingene om de kan utvides mer, ble jo vist det i butikken. Hvor stramt skal støvler sitte, jeg kan overhodet ikke rikke beina mine inni? Sokker og stillongs tror jeg ikke har noe å si for min del, ingen krøller eller bretter som irriterer, ihvertfall.

Uansett datt jeg i dag, og har skikkelig vondt i leggen etter fallet, tror det ble en strekk eller vridning av noe slag. Glad jeg brukte hjelm, for brillene skvatt av og kontaktlinsen hoppet ut. Kan virkelig ikke huske at det var så tungt å kjøre, kroppen har tydeligvis forvitret voldsomt de siste 18 årene.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 18:24   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg er også utoverbeint. Meget mulig at det betyr noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 18:24   #19
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Jeg kjører fint med behagelig stramme sko. Kan vifte med tær og røre litt på foten, og det er blodforsyning i leggen

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 18:30   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vonde legger etter slalåm

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg kjører fint med behagelig stramme sko. Kan vifte med tær og røre litt på foten, og det er blodforsyning i leggen

Jeg tror størrelsen er ok, kan også vifte på tærne. Men kan feks ikke få en finger ned ved leggen. Det er kanskje for stramt? Når hele foten sovner, så må det jo være det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no