Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-20, 10:53   #161
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg lurer på hvorfor det bare finnes så store pakker med stangselleri. Jeg trenger bare to stenger til bolognesesausen, og i pakken er det to DIGRE planter, med mange stilker på hver, og mesteparten er jo til overs og bare ligger der og tar opp plass, uten at jeg vet hva jeg skal bruke alt sammen til. Hvor mye stangselleri bruker folk egentlig i hverdagen?

Det er fordi det er digg å knaske stangselleri mens man holder på eller bare trenger å la munnen tygge på noe sprøtt og godt.

Strå er aktiv nå  
Gammel 11-12-20, 11:08   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er fordi det er digg å knaske stangselleri mens man holder på eller bare trenger å la munnen tygge på noe sprøtt og godt.

Ja litt så, men det er jo grenser for hvor mye man greier å trykke i seg. Det er jo snakk om mellom 15 og 20 stilker i den pakken, de hadde stappet to hele bunter nedi posen, Jeg brukte to stilker i maten. Til hvilken matrett trenger man egentlig så mye stangselleri, og kunne man ikke da heller kjøpe flere pakker de gangene det var nødvendig?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-12-20 kl 11:16.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 11:19   #163
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette lurer jeg på også. Og det samme gjelder for vårløk. Og hodekål. Vi spiser mye hodekål i denne familien, og har likevel ekstreme mengder til overs hele tiden. Burde spist hodekål til alle måltider.

Helt enig! Dette med kålen har faktisk irritert meg flere ganger i høst. Jeg lager en sjelden gang kålstuing, og sitter igjen med tre kvart kål hver gang. Overraskende dyrt er det også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 11:30   #164
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Nei, dyrt synes jeg ikke det er, og i alle fall ikke kål? Der er det slik at jeg har spurt meg hva i alle dager en bonde kan sitte igjen med etter å ha dyrket kål, hvis butikken og bama i tillegg skal ha sin del. Men uansett unødvendig med så mye matsvinn. Kålhodene bør kunne deles opp og selges stykkevis på samme måte som vannmelon. Men vårløk klarer jeg faktisk å bruke opp.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 11:35   #165
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, dyrt synes jeg ikke det er, og i alle fall ikke kål?:

Kjempebillig deler av året - dyrt andre deler, når man blir nødt til å kjøpe flere kilo. Tror jeg betalte 60 kroner for det forrige hålhuet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 11:37   #166
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Åja, kanskje jeg bare ikke har kjøpt kål på et "dyrt" tidspunkt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 14:24   #167
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg må innrømme at jeg ikke aner hva et kålhode koster, men det kan neppe ha vært særlig mye, siden jeg kjøper ett hver uke ca. Så vi blir jo kvitt det, men det krever litt innsats. Verdt det da, siden både babyen og jeg elsker kål. Og hun blir aller mest glad om hun får tygge på litt rå hodekål.

Isbergsalat er en annen ting vi sliter med her i huset. Vi spiser forholdsvis mye salat, og har likevel alltid salat som blir udelikat og bløt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-12-20, 15:38   #168
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Innbiller meg at jeg har sett halve kålhoder til salgs. Eller kanskje det var kålrabi.
Jeg synes forøvrig at de fleste grønnsaker holder seg bedre om de pakkes inn i aluminiumsfolie. Og salat kan med fordel få litt tørkepapir rundt seg i tillegg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 12-12-20, 09:02   #169
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på to ting i dag, begge eksistensielle spørsmål.

  1. Når jeg pleier å ta fram julekoppen på lillejulaften, er det da lov å ta den fram allerede nå?
  2. Hvorfor ligger ikke denne tråden i Divines spørreforum?
  3. Hva er det som får meg til å bry meg om sånne tulleting?
Kjør debatt.

Strå er aktiv nå  
Gammel 12-12-20, 10:15   #170
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Svar på spm. 1. Ja.
2 Vet ikke
3. Vet ikke

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-12-20, 12:32   #171
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Svar på spm. 1. Ja.
2 Vet ikke
3. Vet ikke

Takk Millen. Jeg lurer på ennå en ting:
Hva gjør man med hauger av garnnøster man ikke skal bruke selv?
b.m. rydder i Mutter'ns leilighet.

Strå er aktiv nå  
Gammel 12-12-20, 12:34   #172
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk Millen. Jeg lurer på ennå en ting:
Hva gjør man med hauger av garnnøster man ikke skal bruke selv?
b.m. rydder i Mutter'ns leilighet.

Legger ut på gis bort på finn? Bruktbutikk?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-12-20, 12:51   #173
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Legger ut på gis bort på finn? Bruktbutikk?

Jeg kan antakelig ÅPNE en bruktbutikk. Vi rydder i vårt eget hus også.

Strå er aktiv nå  
Gammel 12-12-20, 12:57   #174
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.230
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva gjør man med hauger av garnnøster man ikke skal bruke selv?
b.m. rydder i Mutter'ns leilighet.

Den lokale barneskolen har alltid blitt veldig glade for å få det jeg kvitter meg med ved rydding i garnlageret.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 12-12-20, 14:22   #175
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Den lokale barneskolen har alltid blitt veldig glade for å få det jeg kvitter meg med ved rydding i garnlageret.

Barnehagen her vil gjerne ha sånt. Feks. perler, utkledningstøy, garn, bamsar, leiker mm. Vil tru det samme gjelder for SFO og/eller skule.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 17-12-20, 21:15   #176
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Hvorfor er det så utrolig stor forskjell på hvor mye lyd folk lager når de puster? Jeg har en unge som puster så stille at vi stadig vekk må sjekke at hun faktisk puster når hun sover (og må bruke litt tid på å finne ut av det!), mens han andre puster så høyt at jeg hører ham i rommet ved siden av.

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 22-12-20, 20:36   #177
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hvorfor det alltid er så hinsides lange håndtak på tøyhandlenett. Det er jo umulig å bære noe etter håndtaket, da sleper det i bakken. Og jeg kan ikke bære flere nett på en gang som skulderveske heller. Det kan jeg i grunnen ikke med ett nett heller, jeg har flaskeskuldre så det glir bare ned. Jeg må enten bære vesker på skrå, eller i hånda, og fulle handlenett må bæres i hånda. Hvordan bærer dere tøyhandlenett?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 22-12-20, 20:40   #178
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Du har for korte bein My. :serikkeproblemet:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 22-12-20, 21:02   #179
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Kan jeg foreslå stiletthæler eller Buffalosko?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-12-20, 22:34   #180
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kan jeg foreslå stiletthæler eller Buffalosko?



Tilleggsopplysning: jeg er 176 cm høy.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no