Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-14, 21:29   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Verdens verste mor rir igjen. Jeg har sett begge hobbitfilmene, og mener det er totalt uaktuelt for 9,5-åringen. "Alle" andre får selvsagt se den, som i minst én i klassen og nabogutten som adding insult to injury er ett år yngre.

Så, dere andre med 2004-ish-barn; har de sett Hobbiten? Kino eller hjemme? Har de i tilfelle lest boken først? Det er det jeg støtter meg til foreløpig, vi har fast regel på at man skal lese boken før man ser den type filmer, slik at man er forberedt.

(Til info, den har aldersgrense 11 år, hvilket gjør det tillatt å ta med ned til 8 år. Egnethet er noe annet.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 21:32   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Jeg har sett den selv (på kino), vil ikke ta med 9 åringen på den nå. (Vi har ikke lest boken heller, men jeg tror ikke det ville ha endret saken)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 21:34   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Jeg tror min har sett den første på TV.
Jeg tar ikke med barna på kino før de er gamle nok for filmene, men det hender de får se filmer hjemme.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 21:52   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Hvor gammel er din, Nelly - 2004?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:00   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 05 har sett dn første hobbitfilmen, her hjemme. Han får ikke se slike filmer på kino. Han blir 9 om en uke.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:01   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 03 har sett begge filmene. Den første hjemme, den andre på kino sammen med faren.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:01   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Ja, Størsten las boken først og har sett første filmen hjemme sammen med sin far. ( Det var mannen som lovde han å få se filmen etter at boken var lest, jeg var ikke helt overbevist, men siden han hadde lovet det, så ble det slik.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:03   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Sønnen vår er akkurat ferdig med å lese den, så han skal nok få se den snart. Han har sett alle Harry Potter-filmene også - etter å ha lest bøkene vel og merke - sammen med oss i sofaen.

Må legge til at han ikke finnes redd for noe som helst og heller ikke eier en voldelig tendens i kroppen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:03   #9
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 03 så den første hjemme. Både jeg og han er glade for at han ikke så den på kino.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:08   #10
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

04 ungen til samboeren har ikke sett filmene. Hun er alt for redd for at ting skal bli skummelt, så da utgår de fleste filmer med 11 års grense.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:08   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Jeg er vel ikke akkurat redd for at han skal bli utagerende av det, sånn sett er vel pokkers netflixserier vel så ille. Men det er svært grafiske scener av sverdkamp, orker og nekromanser som jeg fint kan få urolige drømmer av selv. For å si det mildt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:11   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 2006 har sett den hjemme i sofaen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:17   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 2003 har ikke.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:21   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 04 har sett dem. Den første så hun hjemme på tv og nummer to så hun på kino sammen med meg og faren. Vi har lest boken på forhånd og hun har sett alle Ringenes Herre filmene tidligere. Dette er ting hun er svært interessert i og vi har derfor valgt å la henne se dem. Vi kommer nok til å ta henne med på film nr. 3 også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:25   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Hverken 01 barnet eller 03 barnet har sett den. Jeg er hard og slem og insisterer på at boken skal være lest først, og siden ingen av dem har giddet lese boken har de heller ikke sett filmen.

12 åringen hadde nok tålt den fint. Hun har sett alle Harry Potterfilmene. Jeg ville ikke engang vurdert å la 10 åringen se den. Men hun er også usedvanlig sart og lettskremt, så jeg vet at mine vurderinger ikke er de samme som andres, av ren nødvendighet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:26   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Nei. Han har lest boka. Han har også lest alle HP-bøkene, men har kun fått se filmene fra 1-5. Sjuerfilmene er foreløpig helt uaktuelle, men han har mast litt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:28   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 2002-modell får ikke se Hobbiten på kino, men hun får lov til å se dem på DVD.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:29   #18
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min har ikke sett den, og det har jeg ikke tenkt at han bør gjøre på en stund ennå heller.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:30   #19
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Min 04 så første filmen hjemme. Han er, og har vært lenge, svært interessert i Ringenes herre og Hobbiten. Han er snart ferdig å lese Hobbiten og vi så film nr 2 på kino nå.
Jeg er ikke så veldig fan selv men guttungen var svært begeistret og gleder seg til nr 3 kommer på kino.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:33   #20
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?

Begge mine har sett den, de blir 8 og 10 til sommeren.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no