Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hår - vridd/tvunnet flette

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-07, 22:10   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Tusen takk for link.
Det er muligens sånn jeg mener - bare litt løsere flettet.



bildet er litt lite. HAr funnet et bilde av det jeg mener som jeg skal få scannet inn..
TAkk for alle svar.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 22:15   #22
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for link.
Det er muligens sånn jeg mener - bare litt løsere flettet.



bildet er litt lite. HAr funnet et bilde av det jeg mener som jeg skal få scannet inn..
TAkk for alle svar.

Ja litt sånn, bare det henger nedover!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 22:36   #23
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for link.
Det er muligens sånn jeg mener - bare litt løsere flettet.



bildet er litt lite. HAr funnet et bilde av det jeg mener som jeg skal få scannet inn..
TAkk for alle svar.

Det ser ut som om denne fletta er laget av 2 deler - ikke 3 som man fletter "vanlige" fletter med

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:11   #24
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Heter det ikke pariserflette?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:24   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

For å gjøre dette lønner det seg å prøve på noen andre først! Utrolig klønete å få til "oppned i speil" første gangen! Eller prøv med litt tykt garn, til du skjønner teknikken.
Hold alt håret i en hestehale.
Del håret i to deler (og ikke i 3 som til en vanlig flette).
Med den ene hånda - holder du den venstre delen.

Ta en bitteliten del av håret fra undersiden av den høyre delen av håret, ut og rundt håret på den siden, og over i den venstre siden dvs. sammen med det håret du holder i den venstre hånda.
Ta så en bitteliten del av håret fra undersiden av den venstre siden, ut og rundt og over i den høyre siden, dvs sammen med det håret du holder i den høyre hånda.
Sånn fortsetter, og fortsetter, og fortsetter du til du har en finfin flette

Hvis det var forståelig da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 06:39   #26
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for link.
Det er muligens sånn jeg mener - bare litt løsere flettet.



bildet er litt lite. HAr funnet et bilde av det jeg mener som jeg skal få scannet inn..
TAkk for alle svar.

På den siden dette bildet er hentet fra er det beskrevet hvordan man lager de forskjellige frisyrene. :åpplyser:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 07:43   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Fiskbensfläta heter dette på svensk, og det er ikke vanskelig, men som M^3 skriver så bør man nok ikke begynne å prøve på seg selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:33   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Jeg greier bare å lage sånn på meg selv, ikke på andre. :sær:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:38   #29
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Oi så kult. Visste ikke at det gikk an å flette håret på så mange forskjellige måter. Dette må jeg prøve ut

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:46   #30
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

På den siden dette bildet er hentet fra er det beskrevet hvordan man lager de forskjellige frisyrene. :åpplyser:

Det hadde vært fint om du la ut link til den siden. :intrisert:

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:01   #31
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Se her.

Eller er det sånn du mener? (bare at med alt håret)

Det har Bella76 allerede gjort.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:01   #32
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Ups jeg skulle ha quotet jane også, men skitt au.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:27   #33
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det har Bella76 allerede gjort.

Åh, der var den gitt. Jeg er visst bortimot blind.

Takk, malena.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:37   #34
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Åh, der var den gitt. Jeg er visst bortimot blind.

Takk, malena.

Du ser litt svartøyd ut, ja.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:41   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Tusen takk for mange svar. Jeg fant et bilde i H&M katalogen som jeg has scannet så bildet er litt grumsete. Synes iallefall dette ser veldig kuult ut...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:46   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Det er sånn jeg forklarte

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:15   #37
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Det er kjempe kult med sånn flette

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:17   #38
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Det trasige er at det tar rett så lang tid å flette...

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 16:50   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Det er enda trasigere at håret sklir ut av fletta........
(det opplever alltid jeg)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:08   #40
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hår - vridd/tvunnet flette

Pleier noen ganger flette "luggen" sånn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no