Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukker i barnehagen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 09:46   #1
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sukker i barnehagen

:borte:


Sist redigert av Pastill : 28-11-07 kl 11:05.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 09:54   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Men jeg vet at det kan gå lettere å få til det du ønsker dersom du har en aktiv dialog med barnehagepersonalet, og gir dem gode oppskrifter på feks. grove vafler med egg, gulrot og kanel i (gulroten og kanelen gir en god søtsmak), ol.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 09:59   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Men jeg vet at det kan gå lettere å få til det du ønsker dersom du har en aktiv dialog med barnehagepersonalet, og gir dem gode oppskrifter på feks. grove vafler med egg, gulrot og kanel i (gulroten og kanelen gir en god søtsmak), ol.

Skal på foreldremøte å diskutere dette.
Forebereder meg her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Vår barnehage er også veldig sukkerbevisst, men jeg må humre litt da det er fullt lov med fine loff-rundstykker, men ikke grove vafler eller lignende. Men jeg skjønner jo egentlig tankegangen da, for det er kanskje lettest overfor alle om de har litt strikse regler som er enkle å forholde seg til, enn om de sier "nja, dere kan søte kakene/vaflene med fruktose eller lignende, men ikke sukker". Jeg vet ikke ...
Nå spiser ikke vesla matpakke i barnehagen siden hun spiser frokost hjemme og får servert lunsj der, men jeg tror jeg kan sende med henne det jeg vil så lenge det ikke er sukret pålegg og sjokolade og slikt (heldigvis), så grove vafler og pannekaker og matmuffins og slikt går jo helt greit. Men å ta med kaker, samme hva de er laget av, er ikke lov i bursdager.
Heldigvis baker de både lussekatter og pepperkaker til jul, og man har lov å sende med kakao på vinterturer. Yoghurt er også lov.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:07   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Om jeg lager unntaksmessig en muffins på sukralose (naturlig søtstoff) og sender med Poden i matpakka. Det ligner på kake med sukker, men innholder altså ikke det. Burde det være lov?

Sukralose er ikke et naturlig søtstoff, og jeg foretrekker mye heller å gi mine barn små mengder sukker istedet for kunstige søtningsstoffer. Man har blant annet funnet ut at et stort inntak av sukralose gir en reduksjon i thymus, som er en del av hjernen. Det er mange som advarer mot bruk av sukralose. Det er vanskelig for en vanlig forbruker å vite hva man skal tro, men jeg styrer for sikkerhets skyld unna. Du kan lese litt om det her: http://www.holisticmed.com/splenda/ http://www.splendaexposed.com/

Jeg hadde mislikt det sterkt om barnehagen vår begynte å gi barna matvarer med kunstig søtning istedet for med sukker.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hva med en Biolayoughurt? Den har jo forholdsvis høy næringsverdi?
Hva med "felles feiringene" i barnehagen. Skal de ikke få en lussekatt engang på Luciadagen?

Er det bare jeg som syntes dette blir litt "hysterisk"?
Burde man kunne kreve at "alle" tilpasser seg dette ene barnet som ikke tåler sukker?

Jeg syns det er hysteri med sukkerfrie barnehager. Sukkerbevisste barnehager derimot, er veldig bra. Youghurt er greit en gang iblant, syns jeg.
Og Lussekatter syns jeg er en selvfølge på Luciadagen. Det skulle bare mangle!

Og nei, jeg syns ikke at "alle" skal tilpasse seg et barn som lider av en intoleranse. Man skal naturligvis tilpasse slik at dette barnet får fullverdige alternativer. Hva om et annet barn hadde en annen intoleranse, f.eks. mot gluten? SKulle alle i barnehagen slutte å spise melmat?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:27   #6
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Veldig einig med ElinM. Kunstig søtstoff heldt me oss mest muleg unna og me har eit bevisst forhold til sukker.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:43   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

I bhg til de to yngste, er det ikke sukkerhysteri.

Det er jeg glad for, og setter pris på at de fortsatt får lov til å få ett kakestykke hver når noen har bursdag. (16 hverdager i året hvor de får kake,- jeg synes det er helt greit!) , og kose seg med lussekatter på Lucia osv...

Forleldrene får også selv bestemme hva barna har med seg i matpakken, og det ser ikke ut til at det er noe problem at foreldre har noe ulikt syn på matpakkemat. Selv passer jeg på at matpakken er sunn med grovt brød og grønnsaksbiter.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05

Sist redigert av Go\jenta : 28-11-07 kl 10:49.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:44   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

ElinM er, som så ofte, ei svært klok dame. Barnehagen vår er sånn midt på treet når det gjelder sukkerbevissthet. De fokuserer på et sunt kosthold, men jeg ser at mine og deres oppfatning av et sunt hverdagskosthold avviker innimellom.

Problemstillinga minner litt om den kakao/sjokoladedebatten vi hadde her for noen uker siden. Et barn som ikke fikk ha med mørk sjokolade på skoletur som erstatning for kakao som barnet ikke likte. Dersom godteri og kake ikke er tillatt så hjelper det dessverre lite å si at akkurat denne kaka er sunn. Men nå er de fleste barnehager åpne for foreldresamarbeid, så det går kanskje an å ta dette opp på et foreldremøte.

Forøvrig får gutten min heller en mindre dose sukker i ny og ne, enn alle disse sukkererstatningene - naturlig eller ikke.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:45   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Sukralose er ikke et naturlig søtstoff, og jeg foretrekker mye heller å gi mine barn små mengder sukker istedet for kunstige søtningsstoffer. Man har blant annet funnet ut at et stort inntak av sukralose gir en reduksjon i thymus, som er en del av hjernen. Det er mange som advarer mot bruk av sukralose. Det er vanskelig for en vanlig forbruker å vite hva man skal tro, men jeg styrer for sikkerhets skyld unna. Du kan lese litt om det her: http://www.holisticmed.com/splenda/ http://www.splendaexposed.com/

Jeg hadde mislikt det sterkt om barnehagen vår begynte å gi barna matvarer med kunstig søtning istedet for med sukker.



Jeg syns det er hysteri med sukkerfrie barnehager. Sukkerbevisste barnehager derimot, er veldig bra. Youghurt er greit en gang iblant, syns jeg.
Og Lussekatter syns jeg er en selvfølge på Luciadagen. Det skulle bare mangle!

Og nei, jeg syns ikke at "alle" skal tilpasse seg et barn som lider av en intoleranse. Man skal naturligvis tilpasse slik at dette barnet får fullverdige alternativer. Hva om et annet barn hadde en annen intoleranse, f.eks. mot gluten? SKulle alle i barnehagen slutte å spise melmat?

Hvis du ser litt på innlegget mitt så er det redigert.

Poenget mitt er at alt som ser ut som godteri ikke trenger være veldig usunt. Ta feks sjokolade med 70% kakao vs vanlig sjokolade. Bør man bannlyse en matvaregruppe fordi deler av den ikke er bra?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:47   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Forøvrig får gutten min heller en mindre dose sukker i ny og ne, enn alle disse sukkererstatningene - naturlig eller ikke.

Jeg forer han ikke med dette selv. Men det var ment som et eksempel.
Fjernet det fordi det ble et dårlig ett. Vil ikke at denne diskusjonen skal handle om hvorvidt man skal gi barna sukkererstatning eller ikke.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:47   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.770
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg hadde mislikt det sterkt om barnehagen vår begynte å gi barna matvarer med kunstig søtning istedet for med sukker.



Jeg syns det er hysteri med sukkerfrie barnehager. Sukkerbevisste barnehager derimot, er veldig bra. Youghurt er greit en gang iblant, syns jeg.
Og Lussekatter syns jeg er en selvfølge på Luciadagen. Det skulle bare mangle!

Og nei, jeg syns ikke at "alle" skal tilpasse seg et barn som lider av en intoleranse. Man skal naturligvis tilpasse slik at dette barnet får fullverdige alternativer. Hva om et annet barn hadde en annen intoleranse, f.eks. mot gluten? SKulle alle i barnehagen slutte å spise melmat?

100 % enig med ElinM!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:52   #12
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:02   #13
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg forer han ikke med dette selv. Men det var ment som et eksempel.
Fjernet det fordi det ble et dårlig ett. Vil ikke at denne diskusjonen skal handle om hvorvidt man skal gi barna sukkererstatning eller ikke.

Jeg syns faktisk at denne diskusjonen også kan handle om det. For mange er det jo slik at de tror at det er greit å kutte ut sukker fordi man kan gi sukkererstatning i stedet. Jeg hang meg på sukralose-påstanden din, fordi jeg ergrer meg grenseløst over alle matvarer som reklamerer med 0 % sukker for å lure forbrukerne, og så er det sukralose i dem i stedet. Og hvorfor har man kalt stoffet for sukralose, om det ikke er for å villede forbrukerne til å tro at det er naturlig (likner på sukrose)?

Men ellers er jeg jo enig med deg i det du sier i denne tråden.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:03   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Skal vi se, prøver å svare på spørsmålet:

Jeg mener ikke at alle i barnehagen må tilpasse sitt kosthold på bakgrunn av ett barn. Synes også det virker greit å sende med biolayoughurt, dersom ikke youghurt i seg selv er bannlyst da.

Dersom barnehagen ikke feirer luciadagen med lussekatter, ville jeg ikke sendt med en ekstra til lunsjen. Men forøvrig har jeg ingen problemer med at barna lærer seg at matpakkene er forskjellige. I perioder sender jeg med både søte lapper (rester) og gulrotbiter til poden. Merker at presset på å få noe ekstra godt i matpakken øker etterhvert som han blir eldre, men da er det jo min jobb som forelder å sette foten ned.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:05   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Ja da kan dere diskutere det her. Jeg starter heller en ny tråd da. :barnslig:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:07   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Kutta du ut hele diskusjonen?
Greide jeg ikke å svare på spørsmålet nå heller?

Føler meg som en student som er strykeklar...

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:09   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Neida.
Men skjønner at den klønete formuleringen min "ødela" og dermed vil hele greia flyte ut, selv etter at jeg redigerte det bort.
Det er sånn det er her inne.

Takker for konstruktivt og ikke formanende svar.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:09   #18
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Jøss..

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:11   #19
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ja da kan dere diskutere det her. Jeg starter heller en ny tråd da. :barnslig:


Jeg skjønner ikke helt reaksjonen din. Jeg må da få lov til å forklare hvordan jeg tenkte i det første svaret mitt. Jeg har ikke ført diskusjonen om kunstige søtstoffer videre, selv om jeg som sagt mener det hører naturlig med som en liten del av det som diskuteres. Og jeg svarte også på det du egentlig lurte på.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no