Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hjelp, jeg har kvestet plommetreet!

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-15, 15:40   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp, jeg har kvestet plommetreet!

Jeg har googlet beskjæring. Ok, fint. Ta alle skudd som vokser opp. Men 9 av 10 vokste opp? Ok, jeg kutter og kutter. Så fant jeg ut at jeg skulle ta de nederste grenene, så det ble lettere å komme til med gressklipperen... og så tok jeg 1/3 av alle tynne lange grener som sto igjen. Nå ser treet ut som en q-tip.

Hvordan kan jeg få nye skudd fra stammen? Kommer 10 cm lange "dusker med blad" fra stammen til å bli grener? Det er tett i tett med dem. Bør jeg fjerne slike utvekster og bare la noen få stå igjen hvor jeg vil ha grener?

Og toppen. Det var en kløft øverst med to grener da jeg kjøpte treet for et par år siden. Skulle aldri ha kjøpt det! Jeg leste da at jeg måtte fjerne den ene slik at det ble et toppskudd. Det ser merkelig ut. Jeg tror jeg tok feil topp. Hulk.

Hvordan skal jeg ro dette i land? Hva gjør jeg neste sommer? Fjerner skudd som vokser opp mens de er bittesmå, så det kanskje blir noen som kan bøyes utover?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no