Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 22:32   #501
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg skjønner at det er kjipt og jeg er 100% enig i at læreryrket må bli bedre betalt, hvis vi vil ha lærere i framtida så må det det. Men om ikke streiken ble avbrutt, og det ikke var bevegelse mellom partene, skulle den da ha rullet og gått hele året?

Hvor stor har egentlig avstanden mellom partene vært, sånn i kroner og øre?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 22:43   #502
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

300 mill, tror jeg? Som skulle utløses neste år, det var vel siste krav fra Utdanningsforbundet. Men fordelingen fra KS var veldig skjev, langt under 3% til de med lengst utdanning og med lengst ansiennitet, de nyutdannede fikk langt mer (mye mindre gruppe, selvsagt).

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 23:57   #503
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er veldig betenkelig. Skremmende utvikling. Heldigvis kan de ikke sette inn ufaglærte «sykepleiere» rett fra videregående, det er da noe.

Altså - det kryr av ufaglærte i vår bransje. Det er helt ekstremt i kommunehelsetjenesten, i sykehjem og hjemmetjenesten. . https://sykepleien.no/2022/08/ufagla...de-sykepleiere


https://www.nsf.no/fylke/rogaland/ny...bemanning-2022

Bare så det er sagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 00:29   #504
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Altså - det kryr av ufaglærte i vår bransje. Det er helt ekstremt i kommunehelsetjenesten, i sykehjem og hjemmetjenesten. . https://sykepleien.no/2022/08/ufagla...de-sykepleiere


https://www.nsf.no/fylke/rogaland/ny...bemanning-2022

Bare så det er sagt.

Ja, det er jo helt krise at det foregår, jeg mente at de ikke kan kalles sykepleier, slik ufaglærte lærere blir kalt lærere (for det skjer vel ikke? )

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 07:31   #505
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, det er jo helt krise at det foregår, jeg mente at de ikke kan kalles sykepleier, slik ufaglærte lærere blir kalt lærere (for det skjer vel ikke? )

Derfor må utdannede lærere slutte å kalle seg lærere. Si adjunkt eller lektor.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:01   #506
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Derfor må utdannede lærere slutte å kalle seg lærere. Si adjunkt eller lektor.

Aha, selvfølgelig. Språk betyr noe. Jeg skal huske på det mpr jeg snakker med og om adjunkter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:07   #507
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Derfor må utdannede lærere slutte å kalle seg lærere. Si adjunkt eller lektor.


Jeg kommer aldri til å kalle meg sjøl lektor i stedet for lærer. Gir meg gufseassosiasjoner til Lektorlaget og elitismen deres.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:13   #508
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kommer aldri til å kalle meg sjøl lektor i stedet for lærer. Gir meg gufseassosiasjoner til Lektorlaget og elitismen deres.

Enig.

I sommer møtte jeg en eldre slektning (pensjonist som har vært lærer i grunnskolen). Vi snakket om skole. Datteren hennes jobber på VGS, og jeg sa noe i retning «ja, hun er jo også lærer». Jeg holdt på å dåne av svaret: «Nei, hun er lektor.»

Jeez.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:20   #509
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kommer aldri til å kalle meg sjøl lektor i stedet for lærer. Gir meg gufseassosiasjoner til Lektorlaget og elitismen deres.

Helt enig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:21   #510
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeezer jeg også, jeg er lærer (og utdanner lektorer og veileder nyansatte lektorer )

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:21   #511
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kommer aldri til å kalle meg sjøl lektor i stedet for lærer. Gir meg gufseassosiasjoner til Lektorlaget og elitismen deres.

Nettopp!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 08:53   #512
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig.

I sommer møtte jeg en eldre slektning (pensjonist som har vært lærer i grunnskolen). Vi snakket om skole. Datteren hennes jobber på VGS, og jeg sa noe i retning «ja, hun er jo også lærer». Jeg holdt på å dåne av svaret: «Nei, hun er lektor.»

Jeez.

Jeg jobber med kollegaer i mange land, og jeg skal love deg at hierarki er viktigere i noen land enn andre. Jeg selv kan jo ikke bry meg mindre om hvilke titler folk har.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:17   #513
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg jobber med kollegaer i mange land, og jeg skal love deg at hierarki er viktigere i noen land enn andre. Jeg selv kan jo ikke bry meg mindre om hvilke titler folk har.

Ekstra komisk var det at den eldre slektningen selv er lærer. Det ble helt absurd.

Jeg har ei venninne som er førskolelærer. Hun snakker en del om utdanning, titler og stillinger. Jeg har inntrykk av at dette er mer fremtredende i barnehagen.

I skolen er utdanning og titler aldri et tema. Og da mener jeg aldri. Kollegaene mine ser på hverandre som likeverdige og like kompetente (vel, det finnes jo forskjeller på personlig plan), og hvem som er utdannet hva er det ingen som snakker om. Tror ikke folk vet hvilken utdanning de andre har engang. Vi gjør samme jobben.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:18   #514
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Dere må gjerne mene dette, men at bare lektorer og adjunkter kan kalle seg lærer kommer dere aldri til å få gjennomslag for. Det stemmer jo heller ikke, det finnes mange typer lærere.

Og jeg synes det er et problem at det finnes et skille mellom adjunkter og lektorer, de burde hatt samme tittel. Lektorer og adjunkter må være likeverdige, men dersom du mener, Hyacint, at også ufaglærte lærere gjør samme jobben som en lektor/adjunkt, er jeg veldig uenig med deg. Det er veldig synlig når det en sjelden gang kommer ufaglærte lærere til oss. Selv om de har tusen studiepoeng i faget sitt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:22   #515
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Nei, jeg er overhodet ikke uenig med deg.

De ufaglærte tok jeg ikke med i regnestykket. Vi har heldigvis ingen hos oss.

Jeg tok utgangspunktet i at de jeg snakket om er utdannet lærere. Jeg snakket heller ikke om assistenter.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:22   #516
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Ser forresten at det snakkes om å kollektivt avmelde seg til sensor-oppdrag dette skoleåret. Det håper jeg blir gjort, det er en aksjonsform som vil være synlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:24   #517
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, jeg er overhodet ikke uenig med deg.

De ufaglærte tok jeg ikke med i regnestykket. Vi har heldigvis ingen hos oss.

Da skjønner jeg hva du mener og er enig med deg. Men i nettopp denne streiken har jo utdanning og titler vært et tema. Og jeg tror det er bedre for lærere å selv ta kontrollen ved å bruke den tittelen de har, fremfor å forvente at det skjer en endring i samfunnet. Men jeg er også enig i at det er kleint å si man er lektor. Den forrige fastlegen min trodde lenge jeg var rektor, for hun hadde ikke hørt om lektorer før...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:27   #518
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og jeg synes det er et problem at det finnes et skille mellom adjunkter og lektorer, de burde hatt samme tittel. Lektorer og adjunkter må være likeverdige

Hvorfor må de det? Da jeg studerte (og for så vidt da jeg gikk på skolen), hadde lektorer to år lengre utdanning enn adjunkter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:32   #519
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvorfor må de det? Da jeg studerte (og for så vidt da jeg gikk på skolen), hadde lektorer to år lengre utdanning enn adjunkter.

Lektorer som kommer ut nå har fem år, akkurat som adjunkt med tilleggsutdanning. Lønna er likevel helt ulik, men i hverdagen oppleves disse to utdanningene som helt likeverdige.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:35   #520
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvorfor må de det? Da jeg studerte (og for så vidt da jeg gikk på skolen), hadde lektorer to år lengre utdanning enn adjunkter.

Sånn er det jo fremdeles, men de gjør samme jobben.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no