Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-13, 09:43   #21
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Eg gjekk litt i barnehagen, men eg huskar ikkje når eg begynte. Det var ein deltidsbarnehage, så eg trur det var tre gongar i veka. Trivdes vel godt der. Kjekt å treffe andre ungar. Og fleire av dei som gjekk der snakkar eg med framleis. Me gjekk i barnehage, barneskule, ungdomsskule og nokon gjekk eg og på vidaregåande med. Så me hang saman i ganske mange år.
Eg er født i 1980 og mamma jobba fulltid, det same gjorde pappa. Så om morgonen pakka pappa meg inn i soveposen min og kjørte meg til mormor. Der blei eg lagt inn på sofaen hennar og så var eg der heile dagen. Når eg starta i barnehagen, så meiner eg at det var andre foreldre som henta og kjørte meg, saman med sine ungar.

Mine foreldre såg eg lite til dei første åra og eg veit at det er noko mamma angrar på. Men det var slik det måtte bli, når dei hadde full jobb begge to og nytt hus. Permisjonsordninga var og noko heilt anna i 1980 enn kva den er no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:56   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født midt på 70-tallet og gikk hos dagmamma, i park og to år i barnehage. Begge foreldrene mine jobbet fullt, det samme gjorde besteforeldrene mine. Broren min, som er noen år yngre, gikk i barnehage fra han var ett år. Noe av det jeg husker fra min barnehagekarriere var at man måtte søke om plass hvert år, og du var ikke garantert å få fortsette, selv om du hadde plass - barnehage var et knapphetsgode.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:01   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1970 og gikk ikke i barnehage. Jeg gikk kun i musikkbarnehage en stund, det var ikke fulltid. Broren min, som er født i 1973, gikk i barnehage. Foreldrene mine angrer litt på at jeg ikke gikk i barnehage, for jeg slet med det sosiale på skolen.

Moren min var hjemme med meg et år, så var jeg hjemme med mormoren min til broren ble født. Deretter var mor hjemme i to år eller noe sånn før hun begynte å jobbe. Foreldrene mine jobbet da på skift

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:01   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1974 og gikk i barnehage fra jeg var tre måneder. Faktisk. Jeg har gode minner fra den barnehagen (selv om noen av dem får meg til å tenke mitt om de ansatte nå i ettertid, f.eks. den gangen jeg og en haug med andre fireåringer rømte fra barnehagen i sovestunden ). Jeg byttet til en annen barnehage da jeg var fem, og der fant jeg meg aldri helt til rette. Det siste året før skolestart var mamma hjemme i barselspermisjon, og da skulle altså stakkars vanskjøttede jeg endelig få være hjemme med mor. Jeg kjedet meg avsindig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:08   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1975 og har ikke gått i barnehage. Mamma var dagmamma så lillebroren min (1980) gikk heller ikke i barnehage.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:09   #26
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i -65 og gikk aldri i barnehage. Det var masse unger i gata der vi bodde, og alle var hjemme på dagtid.

Min mor var dagmamma da jeg var liten. Noen barn begynte hos henne så unge som 8 uker gamle, full tid.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:13   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Det var forøvrig litt morsomt at når jeg skulle i min første praksis som førskolelærerstudent så var hun som var styrer den samme som var styrer i den korttidsbarnehagen jeg gikk i.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:21   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1971, broren min i 1974. Vi gikk i barnehage fra den høsten jeg var 5 1/2 og han nesten 2 1/2. Fram til da jobbet mamma kveld og natt (sykepleier), så jeg hadde to utearbeidende foreldre hele tida.

Jeg husker ikke så mye konkret fra barnehagen, egentlig, annet enn sånne glimt som da jeg mistet den første tanna akkurat da mamma kom for å hente meg og at jeg hadde et glass til å ha syltetøy i som hørte til sammen med matboksen min. Sånn generelt husker jeg at jeg ikke trivdes så godt, uten at det var noe spesifikt som var galt. Det var bare så kjedelig og lite stimulerende. Jeg er født tidlig på året og var typisk "skoleflink", og i ettertid er mamma klar på at de nok burde søkt om tidlig skolestart for meg, men de valgte å ikke gjøre det fordi jeg da måtte ha byttet skole helt på slutten av 1. klasse pga husbygging. Så jeg gikk i barnehage til jeg var 7 1/2.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:24   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1977, og gikk noe i barnehage i 1981-82 på et sted, og i 82-83 på et annet sted.

Hva jeg husker. Tja, jeg husker sekkene vi hadde, og at mamma satte oss på e buss til barnehagen?? Her må jeg oppklare litt med henne. Vi bodde i 1981 på et lite sted, og jeg vet pappa var hjemme en stund med oss, men at det ble noe barnehage etter hvert. Jeg husker regntøy, matboks og at en voksen het Marte.

Vi flyttet, og i den andre barnehagen husker jeg at de serverte middag vi ikke likte, at jeg søkte noen å være sammen med, og turer på spark i snøstorm for å komme oss ti barnehagen. Men ellers er det lite.

Jeg gikk forresten også i 'barnehage' da jeg var baby. Mamma begynte jo å jobbe når ukene hennes var ferdig. I starten nattevakter, og da hadde pappa meg og forsøkte å roe en hylende baby som ikke var helt klar for dette. Hvordan denne barnehagen var og hvor lenge jeg var der, vet jeg ikke, men at jeg var godt under året har jeg oppfattet at jeg var.

Min mor blir litt lei seg av å snakke om denne tida. Når hun ser ordninger og råd man får i dag, så synes hun opplegget da var hasardiøst. Både med at man ikke skulle følge barnets rytme (hun fikk beskjed om mat hver 4. time), samt at de presset på med MMT. I tillegg var jo permisjonsløsningen en vits.


Sist redigert av Dronningen : 17-02-13 kl 10:30.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:34   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1963 og har ikke gått i barnehage. Mamma var hjemme med meg og broren min som er to år yngre. Pappa seilte ute til sjøs og var borte 9-12 mnd i året. Lillebror som er seks år yngre enn meg fikk halv plass i barnehage, fra han var tre år fordi han hadde
problemer med språk og motorikk.

Og det het daghjem, ikke barnehage.

Vi hadde en kjapp opptelling for noen år siden og kom til 23 barn i bare de nærmeste husene, så det var aldri mangel på lekekamerater eller voksne som var tilstede.
Min oldemor og farmor var alltid der for oss ungene, både som lekekamerater, trøstere og konfliktløsere.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:35   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg hadde verdens beste dagmamma frem til jeg var 6år, da begynte jeg i barnehagen. Det jeg husker best er at jeg ikke fikk ha banan eller sjokade på nistematen og at jeg fikk beskjed om at jeg tok for mye ansvar for de minste barna. Ellers husker jeg at jeg lekte masse og fikk nye venner.

Jeg er født i 80.


Sist redigert av Chablis : 17-02-13 kl 11:00.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:39   #32
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Nei.

Jane 69 mod.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:41   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1962 og hadde plass i barnehage - eller daghjem, som det het, ja. Jeg begynte sopm fireåring og det jeg husker best er at selve huset var helt fantatisk og et paradis for barn. Senere har jeg funnet ut at barnehagen var arkitekttegnet og veldig forut for sin tid.
Det var spebarnsavdeling der, og jeg husker jeg var fascinert av de små babyene som lå i bagvogn og ble stelt av voksne som ikke hadde noe med resten av barnehagen å gjøre. Jeg husker at vi sang mye, at vi ofte var på tur og at lillesøster også begynte i barnehagen da hun var ett år. Vi gjorde mange ting som jeg likte (og liker) veldig godt, slik som alle typer formingsaktiviteter og musikk og sang. VI fikk både varmmat og brødmat i barnehagen, og hadde egent kjøkken, der Tante Kokk var sjefen. En gang hadde det vært innbrudd i barnehagen, og da hadde tyvene kastet all tørrmaten til tante kokk utover hele, det var veldig spennende og bittelitt skummelt. Det var bare damer som jobbet der, og vi kalte dem Tante+fornavn.
Jeg begynte i klasse med mange fra barnehagen og det var fint, husker jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:45   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Ja, barnehagen jeg gikk i het også daghjem. Og jeg husker at det var babyer der - mange, men på en egen avdeling. Mange var så små at de verken kunne sitte eller krype.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:45   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1971, og gikk i barnehage fra jeg var et knapt år. Før det hadde jeg litt dagmamma, og litt mamma og pappa.

Først gikk jeg i studentbarnehagen på Blindern. Jeg husker ikke så mye - jeg hadde en kjæreste, og vi kysset bak huska. Når vi fikk melk, spurte barnehagetantene (ja, det het jo det den gangen) "hel, halv eller blanda", og alle ropte "blaaaanda". Vi hadde et rom med puter der vi kunne hvile.

Da jeg var 5 flyttet vi nordover, og jeg gikk halvannet år i barnehage der. Jeg husker vi blandet blåbær med zalo og vispet, vi lekte i en gammel båt, og det var en skummel gutt der som truet med å slå oss i hodet med en kloss.

Da jeg var 6 var mamma hjemme i svangerskapspermisjon, og jeg var lei av barnehagen og var hjemme med henne det siste halve året før skolestart.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:45   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Er født i 1979 og har gått i barnepark, fra 10-14 eller noe sånt.
Har bare gode minner.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:51   #37
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg husker forøvrig at jeg fikk være med å pule under en sittegruppe i en lukket gang. En eksklusiv hemmelig klubb for de største. Jeg husker også heldigvis at det ganske langt fra den pulinga og til ekte puling. :med klær på:

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:54   #38
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

jeg er født i 82 og jeg gikk i barnehage. Min mor ble alene da jeg var 3 og da flyttet vi til Bergen. Barnehageplasser vokste ikke på trær og mamma jobbetf jo fullt, så vi måtte jo ha en ordning. Først gikk jeg i barnepark, morar hentet meg hver dag. Så begynte jeg hos en grusom dagmamma før jeg endelig fikk barnehageplass, som min mor hadde sneket seg til, har hun fortalt. Det var mye smisking og bekjenttjenester tror jeg. Begynte da jeg var 4,5 og gikk til jeg begynte på skolen. Husker veldig mye helt fra jeg var 2,5 år så jeg har mye å fortelle. Likte meg godt i barnehagen. Helt til det siste året. Jeg var jo 7, da jeg begynte på skolen, siden vi var det den gang. Vi prøvde å få meg inn på skolen da jeg var 6.5 år, siden jeg var veldig intelektuellt sterk, men et par idioter i barnehagen frarådet det, siden de mente jeg var veldig umoden sosialt, noe som sikkert kunne stemme, men det førte jo til et spetakkel uten like det siste barnehageåret hvor jeg kjedet meg og fort ble barnehagens ramp. Vel vel.. jeg er sikker på det kunne hjulpet å få meg på skolen ett år for tidlig, men sånn ble det hvertfall ikke.

Jeg husker best de "store" rampeguttene som hadde bøtter på hodet og spader i hendene og som løp etter oss jentene og skulle leke krig. og jeg var så redd. Husker også at jeg nektet å spise skorpene på skivene fordi jeg brakk meg av det så jeg måtte sitte timesvis med bordet hver dag alene og ble tvunget. Jeg klarte alltid å bli kvitt dem. I blomsterpotter ved bordene, under sofaen osv.
Husker også godt den dagen jeg begynte hvor jeg fikk pusle et marihøne puslespill.
Jeg husker best alt vi lekte. Barnehagen vår var i to store gamle villaer med en diiiiiiger hage. det var helt eventyrlig å leke der. Vi lekte helt uforstyrret i timesvis hver dag. Kan faktisk ikke huske at det var voksne ute, men det var jo det da.

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 17-02-13 kl 11:02.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:55   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Min eldste er født sent på året i 85. Jeg begynte å studere i 1987, og det var umulig å få barnehage hvis du ikke hadde krav på prioritert plass. Hun gikk i park 4 t/dag og var hos bestemoren sin resten av tiden. Hun fikk ikke barnehageplass før hun var fire og vi hadde flyttet til en annen bydel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:58   #40
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg gikk i korttidsbarnehage fra jeg var 4 år tror jeg. Mamma var hjemmeværende, og praktikant for noen barn før og etter barnehagetid.

Husker de røde og grønne stolene, masse formingsaktiviteter og utetid preget av litt mobbing på sklia.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no