Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 23:06   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Dette har vi jo diskutert mange ganger, men alltid gøy med en ny runde.
Jeg syns grensen går omtrent ved skolealder, en niåring er altfor stor! Dette er av hensyn til de barna som faktisk hører til i garderoben.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:14   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Svømmeskolen har gitt beskjed om at de setter grensen ved 7 år, og det virker vel rimelig sånn ellers også. Men det er klart det er kjipt i de tilfellene det betyr at man ikke kan gå i svømmehallen på noen år fordi man ikke har en voksen av riktig kjønn som kan være med, og ungen er for liten til å klare seg selv i den aktuelle garderoben.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 23:19   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg syns grensen går et sted ved 7. Jeg ser dog at min minste (5 og 1/2) som er STOR for alderen og lett kan tas for å være et par år eldre ved første blikk, får noen usikre blikk fra jenter i 8-10-årsalderen, så vi øver litt med ham nå, for å gjøre ham selvstendig til skolestart omtrent. Han har et par ganger gått med storebroren (10) uten voksne. Det er bare dusjen som er kjønnsdelt, etterpå skifter man i familiebåser. Så det er bare det med dusjing og shampo han må lære seg å håndtere. Og hvordan han skal svare på henvendelser fra fremmede...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 00:07   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Ca 7 år/absolutt senest fra 3. klasse tenker jeg, de må få lov til å bli store nok til at man tør slippe dem på offentlig sted uten tilsyn. Skiftinga er i så måte det minste problemet. Jeg har ingen problemer med at mindre svømmehaller praktiserer grense ved skolestart heller, men da bør de kanskje stille med badevakt i garderoben. Det blir litt rart hvis vi skal forvente at barn som er for små til å kunne gå alene til skolen greier seg alene gjennom omskiftingsanlegget i en stor svømmehall. Man slipper ikke en femåring ut av syne på et kjøpesenter heller.

I praksis er de vel noe eldre, begge mine store gutter på 9 og 11 sier de treffer jevnaldrende jenter som er med fedrene i herregarderoben.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 12:10   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg er helt enig i at man skal slippe å treffe klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen. De fleste svømmehaller kan såvidt meg bekjent følge en unge gjennom dusjen hvis den voksen som er med ikke kan ta med i aktuell garderobe. Men man må spørre selv, naturligvis. Ellers syns jeg vel en 7-åring burde kunne vaske seg og ta på badedrakt og gå gjennom selv. Jeg syns det adskiller seg fra å krysse trafikkerte veier på vei til skolen. Det er kanskje ikke kult å være alene, det løses rimelig enkelt ved at man inviterer med en venn av barnet slik at de er to.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 12:16   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ellers syns jeg vel en 7-åring burde kunne vaske seg og ta på badedrakt og gå gjennom selv. Jeg syns det adskiller seg fra å krysse trafikkerte veier på vei til skolen. Det er kanskje ikke kult å være alene, det løses rimelig enkelt ved at man inviterer med en venn av barnet slik at de er to.

Det er forskjell på svømmehaller, og på de store (Tøyenbadet er vårt "nær-svømmebad") er hovedbekymringen det velkjente problemet med at ungen(e) kan bli antastet i garderoben eller dusjen. Da hjelper det ikke nødvendigvis så mye om de er to syvåringer i følge.

Dessuten er det stort og uoversiktlig der, så selv helt uten "ekle menn" i dusjen ville jeg ikke satset på å la min egen gutt manøvrere seg gjennom der på egen hånd da han var syv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 13:02   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Hvordan løser du det om du er alene på sånne store badesteder med sønnen din, Skilpadda?
Mannen min hater sånne steder så jeg får ikke han med på badeland. Derfor er vi sjelden på sånne steder. Siden jeg går i damegarderoben og gutta går i guttegarderoben.
De har måttet vente utenfor døra til garderobene til jeg kommer ut. Det er et styr og jeg er superrask igarderoben selv.
De få gangene vi har vært på sånne store badeland de siste årene har vi hatt med eldre fettere. Nå gidder de ikke å dra på sånne steder mer, de er nå 16 og 17 år.
Det går greit på den lokale svømmehallen da men vi er ikke så veldig ofte der heller. Minstemann synes det er kaldt i vannet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 13:05   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan løser du det om du er alene på sånne store badesteder med sønnen din, Skilpadda?

Jeg går ikke alene på store badesteder med ham. Da må mannen være med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 21:12   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg var i svømmehall i dag - på hotell. I garderoben var det en gutt som var kanskje 7 - og en som var minst 9. Syvåringen syntes tydeligvis det var ille å være i damegarederoben, han gjemte seg bak et håndkle når han skulle skifte. Den eldste kom inn u dusjen da min tiåring og hennes venninne akkurat hadde tatt av seg badedrakt og skulle dusje og vaske hår og sånn, og de ble flaue og litt sure for at han var der. Jeg syntes ikke det var greit jeg heller. Gutten klarte fint å skifte selv og dusjet selvsagt ikke naken, bare gikk gjennom dusjen der alle jentene og damene var. Ikke poppis, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han var der - det må ha vært ekkelt for ham og ekkelt for oss andre. Dette er et hotell med veldig små og oversiktlige forhold, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse store guttene var i damegarderoben.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 21:26   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Det er veldig stor forskjell på ulike svømmehaller, og det er mange steder det kan være vanskelig å sende en gutt på 6 alene. Jeg synes ikke man kan forvente at en som nettopp har startet på skolen skal klare seg i et stort svømmeanlegg alene. Derimot tenker jeg at etter 1-halvannet år på skolen og diverse trening i å klare seg selv der, på skolevei etc, bør det gå. Jeg ser stor forskjell på storebror som den han er nå, og den han var da han startet på skolen.

Det er lenge siden vi har vært i noen svømmehall uten familiegarderobe / uten pappaen, men idag var storebror og jeg der, og han gikk for første gang alene. Han blir 8 i april, og jeg tenkte nå at jeg ikke ville vært bekvem med å ha ham med meg inn i damegarderoben.

Det gikk kjempefint og han var veldig stolt.

Likevel: Jeg hadde ikke sendt ham i Tøyenbadet alene. Men siden jeg synes hele det badet er elendig på alle vis, er det ikke et stort problem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:28   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Lillemor har vært med pappaen i herregarderoben for ganske kort tid siden. Hun fylte nylig 10 år. Jeg synes imidlertid at hun burde ha gått alene i damegarderoben nå, uten at jeg synes det er enkelt å si en eksakt alder for når det er greit og ikke.

Den var drøy. Av respekt for andre barn i det minste.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:32   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Skolestartalder. Mine har klart seg selv, men de er ofte to sammen. Man kan spørre vaktene om litt bistand første gangen. Bm mor alene med to gutter.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:35   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skolestartalder. Mine har klart seg selv, men de er ofte to sammen. Man kan spørre vaktene om litt bistand første gangen. Bm mor alene med to gutter.

Jeg synes faktisk det er optimistisk å tenke at en seksåring skal klare seg selv i garderober i større svømmehaller med alt det innebærer. Ta vare på eiendeler, låse skap, håndtere situasjoner som kan oppstå ift de andre, få pakket sammen og kommet seg ut. Det går jo også litt på atferd, tenker jeg da. Jeg ser jo unger klatre på benker med sko på, og tenker at de ikke er gamle nok til å gå alene. For eksempel.

Min gutt er relativt moden til å være gutt ift å ordne opp, har jeg inntrykk av. Likevel - han ville virkelig ha svimet fælt i en garderobe da han var 6. Han ville jo overlevd. Men jeg tenker at han trengte veiledning lenger, på mange vis.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 22:43   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Sier som bæret: jeg ønsker meg familiegarderober. Jeg har selv et særs avslappet forhold til nakenhet - og synes ordningen de har i Sverige er helt ok - der har de dame-herre- og felles/familie. Avkledningsavlukker.

Storebror er 7 år. Han er med pappan i garderoben. jeg har ikke følte det helt ok å sende han av gårde alene i garderoben ennå, egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:23   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes faktisk det er optimistisk å tenke at en seksåring skal klare seg selv i garderober i større svømmehaller med alt det innebærer. Ta vare på eiendeler, låse skap, håndtere situasjoner som kan oppstå ift de andre, få pakket sammen og kommet seg ut. Det går jo også litt på atferd, tenker jeg da. Jeg ser jo unger klatre på benker med sko på, og tenker at de ikke er gamle nok til å gå alene. For eksempel.

Min gutt er relativt moden til å være gutt ift å ordne opp, har jeg inntrykk av. Likevel - han ville virkelig ha svimet fælt i en garderobe da han var 6. Han ville jo overlevd. Men jeg tenker at han trengte veiledning lenger, på mange vis.

Hva mener du egentlig? At de ikke bretter klærne fint nok eller bruker kroppsåpe i håret? For jeg lever bra med det, mestringen får de jo mer og mer. Og når man er mor med to sønner har man lite valg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:39   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hva mener du egentlig? At de ikke bretter klærne fint nok eller bruker kroppsåpe i håret? For jeg lever bra med det, mestringen får de jo mer og mer. Og når man er mor med to sønner har man lite valg.

Mer at de ikke finner frem, går ut feil dør, ikke får opp beltet, kommer ut i svømmehallen og ikke finner mamma og får panikk og enten løper inn igjen og kommer bort eller faller i vannet. Det er barn på 5-6 år vi snakker om, vi slipper dem ikke alene inn på kjøpesenter heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:44   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Vel. Ungene må jo føle seg komfortable med det, være litt kjent kanskje? Være med en voksen først og føle seg trygg!? Det er mulig jeg er vant med mindre forhold, for ungene kan også greie litt alenetid på kjøpesenteret og, av typen "du er på lekebutikken og enten er du der til jeg kommer, eller finn meg på kapp ahl". Når du skriver 5-6 år så ser det
smått ut, skolestartalder kan like gjerne være 6-7 år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:51   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

En skolestarter er max 6 år hvis han ikke har utsatt skolestart. Nesten halvparten har ikke fylt seks når de starter. Jeg synes jo det er helt greit at modne seksåringer slippes både i lekebutikken og i garderoben, men jeg er helt klart imot generelle regler som krever at man sender frmåringer alene gjennom store garderobeanlegg. Jeg mener at det å sende en liten en gjennom garderoben på pirbadet ikke kan sammenlignes med å vente i lekebutikken, men mer å få beskjed om å gå inn, innom 2 butikker og møte den voksne på utsiden an en annen inngang enn han kom inn. Mange skal være litt mer modne før de takler det, og man kan ikke trene på dette i dusjen hjemme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 23:57   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Nei, men man kan trene PÅ badestedet. Det er jo ikke sånn at aller første gang man er på sitt lokale basseng så er man 6 år og må i garderoben alene? Det er jo noe annet med digert, ukjent badeanlegg enn der man vanligvis går? Jeg er heller ikke for noen absolutt grense på alder forøvrg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 00:02   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør barn slutte å gå i "feil" garderobe

Jeg tenker jo mest på pirbadet, og der er det egentlig først når de har begynt på svømmekurs at vi har gått der ofte nok til å få noen rutine, det er jo svindyrt. Poenget er mest at det med skifting og dusj er den minste utfordringen. Man bør helt klart trene og de fleste vil nok kunne greie det i løpet av de to første årene på skolen, men å kreve av femåringer at de skal greie seg alene fordi de ikke har med en voksen av samme kjønn synes jeg blir litt voldsomt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no