Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferieturer og avgjørelser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-19, 16:13   #41
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Når dere reiser på ferie sammen med flere enn kjernefamilien, hvordan tar dere avgjørelser på hva dagene brukes til? Er alltid alle sammen om alt? Er det noen som overstyrer planene for de andre? Er det noen som er godt forberedt, og noen som bare møter opp? Liker du at det skjer ting eller vil du helst bare hvile på solsengen?

Fortell meg litt om hvordan dere har opplevd det og hva dere trives best med. Jeg tror kanskje jeg er et irriterende reisefølge, og trenger å kalibrere meg før årets ferie.
Jeg skal selvsagt snakke med mitt reisefølge, men det er spennende å høre hva dere tenker.

Eg må innrømme at eg er mest nysgjerrig på korleis du fungerer på ein slik tur, etter å ha lese innlegget ditt. Utdjup gjerne.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-19, 17:48   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Jeg tror alle kan ryke utfor å være irriterende reisefølge i de rette omstendighetene: Hvis alle andre er "vi tar ting som det kommer, so what dersom dagen går uten at vi kommer oss på tur", er den ene "jamen, jeg har så lyst til å få mest mulig ut av dagene!" være temmelig irriterende, samme hvor nedtonet hun prøver å gjøre det, og vice versa. (vise? Vice?)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 09:15   #43
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi reiser mye sammen med andre, både storfamilien og vennefamilier. Det er helt klart forskjell på hvem vi har de beste feriene med, og vi prioriterer nok familiene som vi klikker best med, både voksne og unger. Når det er sagt er vi nok veldig omgjengelige og tilpasser oss greit uansett, og jeg har vel aldri hatt en ferie hvor jeg har tenkt "aldri mer".
De gangene det fungerer best er når ungene har kjemi, når vi har kalibrert sånn ca forventninger og planer på forhånd, og når det er rom for å finne på ting hver for seg.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 11:37   #44
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg må innrømme at eg er mest nysgjerrig på korleis du fungerer på ein slik tur, etter å ha lese innlegget ditt. Utdjup gjerne.

Næh, hva skal jeg si.
Jeg er en planlegger. For meg er det minst 50% av ferien å planlegge.
Lese på nett og i bøker, se bilder, sjekke anmeldelser.
I tillegg er jeg rastløs. Kan godt sole meg en halv dag og sitte på fortausrestaurant i flere timer, men ikke hele ferien.
De jeg reiser sammen med er ikke sånn.
Så når vi kommer til destinasjonen er jeg ganske klar på hva jeg vil se. Og jeg elsker å gå rundt i timesvis og se på folkelivet, kjøpe lokal mat og drikke og se på serverdigheter og arkitektur.

Siden de øvrige ikke har planer blir de ofte med meg. Og da blir det ofte ikke helt som de hadde sett for seg. Og syns at jeg bestemmer for mye.
Også får jeg dårlig samvittighet.
Jeg blir gjerne med på det de andre foreslår, men hvis vi for eksempel drar på museum så blir jeg fort lei. Da går jeg en runde også setter jeg meg på kafeen eller utenfor og ser på folk. Da blir reisefølget irritert og avslutter sin del av besøket også.

Også blir jeg skikkelig barnslig når jeg blir sulten, men jeg har heldigvis blitt bedre på å spise mer jevnt enn før.

Jeg ser egentlig når jeg skriver dette at vi har for dårlig avklaring av forventninger i forkant, og at reisefølget mitt kanskje er like vanskelig som jeg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 10:54   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Jeg foreslår at dere legger opp til mer adskilte aktiviteter, og at dere treffes til middag. Så kan dere finne på noe sammen innimellom, men ikke hele tiden.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 11:05   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Jeg har reist på ferie med vennefamilien et par ganger, og det gir ikke mersmak. Det har vært hyggelig, men ikke noe som frister til gjentakelse. Sist gang reiste vi med et vennepar som hadde barn mye yngre enn våre. Det gikk greit, men jeg er glad for at småbarnsperioden er over, ja.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no