Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dødninghode på barneklær?!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 10:10   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Jeg synes at Glitters Lille B er dødskul med dødninghodegenser. Lille har ikke noe sånt, men sat og si foretrakk jeg noen dødningehoder fremfor prinsesser, rosa og hva_har_du.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:11   #22
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg foretrekker dødningehoder fremfor ekle nussepusse bamser og gakkgakker på babyklær.

Jeg er nesten tilbøyelig til å være enig. Det er mye som er så sukkersøtt at jeg nesten heller ville valgt dødningehoder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:11   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner at jeg er domm og annerledes, for jeg synes det er kult.

Jeg elsker også disse babydraktene med djevelhorn og djevelhale på. :satanist:



Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg foretrekker dødningehoder fremfor ekle nussepusse bamser og gakkgakker på babyklær.

Der er jeg også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:14   #24
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Nå er storesøster snart fire og velger sine egne klær, og da går det så å si utelukkende i prinsesser, blomster og ponnier. Men før, når jeg valgte dem ut, så ville jeg ti ganger heller kjøpe dødninghoder enn prinsesser og pusekatter. Jeg tror kanskje så mange småbarnsmødre er villige til å kjøpe zombier, monstre, dødninghoder og superhelter fordi de er så DRITTLEIE av rosa, broderier, rysjer, sløyfer og "søte motiver".

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:20   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Mine unger har enkelte plagg med dødningehoder på og de bruker dem. Jeg synes ikke det er pent. Jeg synes klær uten for mye dill er det fineste,men eldstemann er ikke enig.
Spiderman, batman, prinsesser, turtles, grafittimønster, barbie og sabeltann kommer i samme kategorien.

Det verste jeg har sett er Molodrakt med skytevåpen trykket på. Det hadde jeg ikke brukt på ungene mine om vi hadde fått det.
Der går det ei grense for min del.

Jeg synes heller ikke det er særlig pent med for mange motiver på voksenklær heller. Glitrende julenisser på collegegensere og masse LV-er på vesker synes jeg er rimelig harry (selv om jeg ikke liker ordet harry).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:27   #26
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ville du brukt om du fikk i gave?

Kommer ann på om poden liker den.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:29   #27
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Hva hvis ungene er store nok til å ha en egen mening om hva de selv synes er fint? Overkjøre de?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:29   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er dødningehoder over alt! I rosa på hvite jenteklær

Er det?? Hvor da? Jeg har lett etter rååsa klær med slike motiver på til vesla mi.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:33   #29
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Heller flammer og hodeskalle enn mye av det søte dilldallet som det kan være mye av nå for tiden.

Har strikket genser til junior med hodeskalle på, noe han er super fornøyd for.

Kamuflasjeklær er han veldig glad for å ha og få.


Sist redigert av Tinka : 09-04-07 kl 10:50. Årsak: Skrev hodeskalle istedenfor dødningehode.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:36   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.207
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Hvorfor er det så kult med dødninghode på baby- og barneklær? For meg er det et symbol på døden. Jeg liker best barneklær uten motiver, men takke meg til en søt bamse eller kanin fremfor noe som har med døden å gjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:37   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Det blir ingen dødningehoder på ztjernas klær. Jeg synes det går i samme kategori som våpen på klær. Det liker jeg ikke verken på barne- eller voksen klær. Generelt synes jeg alt av trykk på klær er mindre fint. Disney, prinsesser, pirater, brands, flammer etc. Med unntak av enkelte 70-talls inspirerte plagg, hvor ett lite mønster er gjentatt over hele plagget synes jeg at trykk ødelegger klær.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:37   #32
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er dødningehoder over alt! I rosa på hvite jenteklær og hva vet jeg. Stygt! Stygt! Stygt! Jeg nekter å kjøpe det.

Enig. Jeg synes det er helt smakløst.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:39   #33
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Jeg ser ikke på det som et symbol for døden. Jeg ser kanskje på det som et symbol på sjørøvere. Et kors er mye mer et symbol for døden for meg enn et dødninghode. Akkurat som flammer heller ikke alltid trenge å bety mordbrann, så trenger ikke dødninghode bety noe helt grusomt heller.

Når jeg var barn så tok det lang tid før jeg koblet dødninghode og død sammen. Det betydde jo bare sjørøverflagg. Og det gjorde det i mange år.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:40   #34
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Titter gjennom tråden igjen, og lurer på om det har noe med mors alder å gjøre.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:41   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvorfor er det så kult med dødninghode på baby- og barneklær? For meg er det et symbol på døden. Jeg liker best barneklær uten motiver, men takke meg til en søt bamse eller kanin fremfor noe som har med døden å gjøre.

Det kommer vel an på hva man symboliserer det med. Hadde jeg, som deg, symbolisert det med døden, hadde ikke jeg heller likt det. Jeg tenker ikke automatisk "døden" når jeg ser hodeskaller og skjeletter. Jeg synes bare det er kult, egentlig. Våpen har jeg et annet syn på, synes ikke det stiller i samme kategori i det hele tatt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:41   #36
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Titter gjennom tråden igjen, og lurer på om det har noe med mors alder å gjøre.

Hva mener du?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:42   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.207
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Titter gjennom tråden igjen, og lurer på om det har noe med mors alder å gjøre.

Det fantes klær med dødningehoder da jeg ble mamma som 21-åring, jeg likte det ikke da heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:42   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg ser ikke på det som et symbol for døden. Jeg ser kanskje på det som et symbol på sjørøvere. Et kors er mye mer et symbol for døden for meg enn et dødninghode. Akkurat som flammer heller ikke alltid trenge å bety mordbrann, så trenger ikke dødninghode bety noe helt grusomt heller.

Når jeg var barn så tok det lang tid før jeg koblet dødninghode og død sammen. Det betydde jo bare sjørøverflagg. Og det gjorde det i mange år.

Helt enig. Jeg forbinder kors med døden mye mer enn jeg forbinder hodeskaller med det temaet. Jeg tror nok ikke så mange barn hadde hatt LYST til å gå påkledd i hodeskallemotiver om de selv forbandt det med døden heller.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:43   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner at jeg er domm og annerledes, for jeg synes det er kult.

Jeg elsker også disse babydraktene med djevelhorn og djevelhale på. :satanist:

De er nå hvertfall stygge. La meg slenge på flammer og diverse andre ting, så har du klær som aldri kommer inn i mitt hus.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:45   #40
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødninghode på barneklær?!

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hva mener du?

Jeg lurte bare på om yngre mødre er mere tolerante mot sånne motiver enn mere modne mødre. Og nei, det var hverken frekt eller spydig ment.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no