Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-22, 18:31   #121
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det høres jo ut som noe er galt. Er det mye elbil-lading inni der?

Litt lading, men ikke mye. Håpløst eldre upraktisk hus, digert (420 kvm i 5 halve åpne etasjer) og trekkfullt. Det er fint om sommeren, da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 06:05   #122
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det finnes smart-kontakter som ganske enkelt kan gjøre slik. Jeg kjøpte denne på Black Friday. Nå er den dessverre en del dyrere, men jeg vil tro det kan være en lur investering uansett? Jeg søkte litt, og fant denne her til bare 125. Vel verd å ha. Jeg har brukt den for å sikre at mobilen ikke konstant blir fullt oppladet, men jeg vil tro den også kan brukes til varmeovn?

Ja, skal skaffe noe slikt av et slag, tenker jeg.

I dag har vi ifølge foreløbige beregninger av strømstøtten negativ strømpris mye av dagen, ifølge VG. Det betyr muligens at det er dag vi sjal dusje alle fem, og vaske masse klær? Alle trenger en dusj snart, og har mye klesvask å ta av

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 08:21   #123
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, skal skaffe noe slikt av et slag, tenker jeg.

I dag har vi ifølge foreløbige beregninger av strømstøtten negativ strømpris mye av dagen, ifølge VG. Det betyr muligens at det er dag vi sjal dusje alle fem, og vaske masse klær? Alle trenger en dusj snart, og har mye klesvask å ta av

Hvor finner du dette utregningsgreiene? I går brukte vi 50 kvh. Er litt mildere nå!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:05   #124
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvor finner du dette utregningsgreiene? I går brukte vi 50 kvh. Er litt mildere nå!

Klarer jeg linke brukbart?

Du må velge din kommune da. Også er det er det en del forutsetninger som hva DIN pris blir og hva stømstøttren blir, som bare er estimater enda. Det er halve mnd igjen

https://www.vg.no/stromprisen/kommune/sula/

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:40   #125
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Stilig! Takk for link! Funket fint, byttet til min kommune men vi bor vel i nærheten av hverandre så det er vel sikkert samme.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 22:15   #126
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvor finner du dette utregningsgreiene? I går brukte vi 50 kvh. Er litt mildere nå!

Jeg bruker appen til strømleverandøren aktivt. Der får jeg opp prisen pr time for morgendagen, slik at jeg kan planlegge når jeg kjører vaskemaskin og oppvaskmaskin.

I går brukte jeg 5 KWH.
Forrige uke brukte jeg rundt 50 KWH pr dag.

Fordelen med bare meg hjemme er at da kan jeg skru av alle panelovnene. Har kjøpt en liten vifteovn som kjapt varmer opp soverommet før jeg legger meg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 23:16   #127
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

5? Jeg tror varmtvannet vårt bruker mer i løpet av døgnet selv om vi ikke er hjemme. I alle fall sammen med fryser og kjøleskap og sånne ting

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 23:37   #128
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Godt poeng, Malaga. Jeg var varmtvann utenom. Og elbillader.

Til gjengjeld har jeg enorme, eldgamle vindusflater jeg ikke greier å stagge kaldraset fra. Har lest litt om det, og det står at man kan skru opp temperaturen på ovnene så mye man bare vil, den eneste effekten vises på strømregningen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 05:35   #129
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Tykke gardiner, lukket, kan vel ca være der eneste som hjelper på det? Bortsett fra den dyre løsningen vi har tatt da, nye vinduer. Ekstremt mye mindre kulderas fra dem. Men det skal gå noen år med høye strømpriser før det lønner seg.

Eller som mannen sier, vi tar det ikke ut i strøm, men i økt komfort.

Dyr komfort. Men altså, det var nødvendig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 08:11   #130
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi har også vindu med kaldras, vi har investert i duette plissegardiner. Det 6 kantede hulrommet gir fin isolasjon. Det er stor forskjell på åpen oglukket når det er så kaldt ute som nå. Mulig tykke fløyelsgardiner ville vært enda bedre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 08:29   #131
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi har brukt 214 kw på 15 dager, så der blir jo ca 15 pr dag. Ikke mye, men vi har nytt hus med fjernvarme så dette er bare vaskemaskin, lys, matlaging etc.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 10:40   #132
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Blir dyr desember. Det har jo vært mye kaldere nå enn tidligere måneder. Vi har brukt 1000kw på halve desember, frem til 15. så det blir en høyere strømregning for desember. Nå skal det bli mildere igjen da, men lell.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 10:55   #133
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tykke gardiner, lukket, kan vel ca være der eneste som hjelper på det? Bortsett fra den dyre løsningen vi har tatt da, nye vinduer. Ekstremt mye mindre kulderas fra dem. Men det skal gå noen år med høye strømpriser før det lønner seg..

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vi har også vindu med kaldras, vi har investert i duette plissegardiner. Det 6 kantede hulrommet gir fin isolasjon. Det er stor forskjell på åpen oglukket når det er så kaldt ute som nå. Mulig tykke fløyelsgardiner ville vært enda bedre.


Jeg har investert i plissegardiner på soverommene, for å beskytte både mot kulde og varme. Merker stor forskjell på temperaturen når jeg har dem nede.

Vurderer vindusskift, men det blir et stort prosjekt siden jeg bor oppe i etasjene og vinduene er så store.

Gardiner er jo en mulighet. Da holder kulda seg mellom vindu og gardin?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 10:58   #134
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Jeg gruer meg til regningen for desember.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 13:50   #135
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Blir dyr desember. Det har jo vært mye kaldere nå enn tidligere måneder. Vi har brukt 1000kw på halve desember, frem til 15. så det blir en høyere strømregning for desember. Nå skal det bli mildere igjen da, men lell.

Vi har også brukt 1000 så langt i desember. Selv om det blir mildere blir det også jul og vi skal ha besøk på overnatting og må varme opp mer av huset. Har straks passert 15000 kWh i år.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 11:15   #136
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Fasiten er klar. Dagsforbruk på 95 kwh i desember, godt hjulpet av julebesøk i kuldeperioden med varmekablene på i underetasjen.

Totalt brukte vi 2900 kwh i desember, omtrent det samme som i fjor. Den eneste måneden vi ikke klarte å redusere forbruket vårt. Årsforbruket har vi spart ca 18% i forhold til 2021. Fornøyd med det. Totalregningen for desember ble 4700 kr etter strømstøtte. Hvor lenge kommer strømstøtten til å finnes tro? Jeg tror prisene vil holde seg høye i lang tid fremover, ihvertfall minst 2 år frem i tid.

Så langt i januar har det vært mildt og vi har vært borte noen dager så snittbruket ligger på 63 kwh, i tillegg har vi gått fra 4 til 3 i husholdningen. Har ikke stengt av rommet, men burde kanskje det ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 11:24   #137
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Jeg gjetter på at jeg bruker ca 700 kwh i måneden, så ca 23 kwh per dag. Men jeg har spurt huseieren nå, så får vi se hvor god jeg er til å gjette.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 11:25   #138
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Strømstøtten skal ihvertfall fortsette ut 2023.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 11:54   #139
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Vi brukte i snitt 80 kWh per dag i desember. Gikk også over 5 i tre dager på nettleie. Desember lå 12 % under snittet sml med i fjor. Året totalt var 55 % (!!!) av fjoråret. Da har vi virkelig gått inn for å spare, det er blitt en sport for oss. Lavere innetemperatur (20 grader og alltid lys av når et rom forlates og en masse andre småting). Dog må legges til at vi hadde en feil på termostaten for vannbåren varme i mars og april i fjor slik at disse brukte mer enn vanlig, noe som heldigvis ble både oppdaget og reparert før de høye strømprisene kom. Uten dette hadde nok prosentvis sparing vært lavere. Superfornøyd med oss selv uansett - og vi fyser ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 12:06   #140
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye strøm bruker du PER dag?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi brukte gjennomsnittlig 64 per dag i november, 78 per dag hittil i desember og 57 hittil i år.

Enebolig med to boenheter. Vannbåren vann/vann anlegg i hovedetasjen. Totalt bor det 3-4 voksne og to barn i huset.

Fasiten her ble snitt på 81 per dag I desember. 58 per dag for hele 2022.
Hittil I januar ligger vi på 68. Synes ikke vi har et høyt forbruk med tanke på at vi har to husholdninger.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no