Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Bør Erna trekke seg som leder for Høyre?
Ja, jeg stemmer Rødt/SV 27 21,43%
Ja, jeg stemmer Arbeiderpartiet 19 15,08%
Ja, jeg stemmer Senterpartiet 4 3,17%
Ja, jeg stemmer Miljøpartiet 9 7,14%
Ja, jeg stemmer Venstre 4 3,17%
Ja, jeg stemmer Høyre 6 4,76%
Ja, jeg stemmer FrP 1 0,79%
Ja, jeg stemmer annet parti 9 7,14%
Nei, jeg stemmer Rødt/SV 5 3,97%
Nei, jeg stemmer Arbeiderpartiet 2 1,59%
Nei, jeg stemmer Senterpartiet 0 0%
Nei, jeg stemmer Miljøpartiet 0 0%
Nei, jeg stemmer Venstre 6 4,76%
Nei, jeg stemmer Høyre 15 11,90%
Nei, jeg stemmer FrP 0 0%
Nei, jeg stemmer annet parti 3 2,38%
Jeg stemte ikke sist gang 0 0%
Jeg vet ikke 16 12,70%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-23, 11:13   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Borten Moe er nok ganske fornøyd med at det han ser ut til å ha drevet med (kriminell innsidehandel) er glemt for en stund.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:19   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er ikke enig i at man må mene likt om de to sakene. Huitfeldt er i regjering, med ansvar for et departement. Erna er «kun» partileder, ikke i regjering. Det synes jeg mer er en sak for partiet. Jeg synes for øvrig ikke at noen av dem automatisk skal måtte gå pga det som har skjedd. Ola Borten Moe, derimot, var selv skurken i fortellingen, de andre to ble lurt. Jeg tror ikke jeg er enig i premisset om at «å ta ansvar» er ensbetydende med å måtte fratre.

Erna var statsminister mens dette pågikk. Det er ikke sånn at ansvar forsvinner bare fordi tiden har gått.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:21   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Jeg kjenner at jeg faktisk ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg mener om dette. Og er veldig fornøyd med at jeg ikke trenger å ta noen beslutning. Det er gode argumenter på begge sider av saken, synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:25   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg forstår faktisk ikke hvordan hun kan bli sittende. Det er og blir hennes ansvar og ansvar tar man ved å fratre. At hun overholde ikke har den døra på klem engang sier noe om hennes totale mangel på forståelse for hva ansvar er.
Kjipt ja, men sånn ER det faktisk å ha mye ansvar.

Hun har jo døren på klem? Hun har bare sagt at hun ikke tar avgjørelser midt i stormen. Moxnes ventet jo også flere uker før han gikk av. Og hun sier at det er Høyre som må bestemme om de har tillit til henne. Og hun har vel også sagt at det uansett ikke er aktuelt å bli sittende om Økokrim tar ut tiltale.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:31   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Ref både tidslinjen og sammenligningen Huitfeldt/Solberg, så skriver Kristin Clemet dette:

Sitat:

Ifølge enkelte medier, og eksperter som mediene viser til, brukte Finnes veldig lang tid på å få frem opplysningene. Mange av dem kunne visstnok bare ha vært printet ut på noen sekunder.
Nå viser det seg at listene ikke er så komplette og korrekte som ekspertene og andre kunne ønske seg, og som DN skriver: "Det står i kontrast til listen fra Anniken Huitfeldts mann, som både inneholdt beløp, kurser og hvilke aksjer han eide før hun ble utenriksminister."
Anniken Huitfeldt brukte nærmere fire uker på å få frem en liste med cirka 100 handler som strekker seg ca. to år tilbake i tid. I denne perioden svarte hun ikke på noen spørsmål, fordi hun ville at alt skulle være komplett og korrekt før hun uttalte seg. Hun hadde et departement til rådighet for å hjelpe seg med å forberede materialet og pressekonferansen.
Finnes sin liste inneholder over 3600 handler som strekker seg ca.10 år tilbake i tid, og den ble funnet frem på ca. fem dager. Han hadde en venn til å hjelpe seg, i tillegg til at en av Solbergs medarbeidere måtte bruke mange timer på å klargjøre materialet for pressen.

Det er overraskende lite snakk om de fire ukene Huitfeldt brukte?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:33   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Borten Moe er nok ganske fornøyd med at det han ser ut til å ha drevet med (kriminell innsidehandel) er glemt for en stund.

Hah, ja, det er nesten det mest frustrerende her, at hans greie endte med å bli en detalj i en parantes. Fnutt.

Til spørsmålet - jeg har ingen mening (!!!) om Solberg bør gå av eller ei som partileder for Høyre. Om hun hadde vært i posisjon hadde jeg ment en hel del mer.

Generelt synes jeg det er ødeleggende for tillit til politikerstanden, og da igjen ødeleggende for Selve Demokratiet, at man kan oppleve at politikere i større grad enn tidligere blir skjermet fra å fratre sine tillitsverv når de ikke har vært sitt ansvar bevisst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:36   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Erna var statsminister mens dette pågikk. Det er ikke sånn at ansvar forsvinner bare fordi tiden har gått.

Men hun kan ikke lenger gå av som statsminister, fordi hun er det ikke lenger. Nå synser vi om hun skal få beholde jobben som leder av et parti, som ikke er en jobb vi har valgt henne til, det er partiet. Huitfeldt sitter i en regjeringspost. Da er det mer relevant å se på om hun må fratre, fordi hun kanskje ikke har skjøttet jobben hun besitter i dag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:39   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er ikke enig i at man må mene likt om de to sakene. Huitfeldt er i regjering, med ansvar for et departement. Erna er «kun» partileder, ikke i regjering. Det synes jeg mer er en sak for partiet. Jeg synes for øvrig ikke at noen av dem automatisk skal måtte gå pga det som har skjedd. Ola Borten Moe, derimot, var selv skurken i fortellingen, de andre to ble lurt. Jeg tror ikke jeg er enig i premisset om at «å ta ansvar» er ensbetydende med å måtte fratre.

Dette har pågått mens Erna VAR i regjering, faktisk vår statsminister. Det synes i alle fall jeg gjør at det minst kan likestilles med Huitfelts case.


Edit: Litt sent på ballen, ja. Jeg leste ikke kommentarene som kom etter innlegget.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 12:20   #29
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Ja, jeg mener at hun bør gå av. Jeg stemmer ikke høyre, men svaret mitt hadde blitt det samme uansett hvilken politiker det gjaldt.

Hun har hatt en plikt til å undersøke i en lang periode der hun var statsminister. Den plikten har hun helt udiskutabelt brutt, uavhengig av om hun har blitt løyet for. Det er helt klart at det har vært vanskeligere for henne i og med at Sindre Finnes bevisst har unndratt informasjon, men i prinsippet kunne hun ha forespurt en liste over alle transaksjoner han har foretatt i løpet av en gitt periode (feks hver 6 mnd) , og dermed hatt kontroll. Da ville hun også ha oppdaget at han hadde løyet ganske kjapt vil jeg tro.

Som menneske er det lett å føle med henne. Det er en utrolig kjip situasjon å stå i når man blir bedratt av en av sine nærmeste. Jeg skjønner likevel ikke at det brukes mer energi på å anklage ham og kaste ham under bussen, enn å diskutere hvilket ansvar hun faktisk ikke har overholdt når det gjelder henne. Jeg skjønner at hun gjør det altså, men jeg synes hun får love å bruke uforholdsmessig mye plass på det i mediene.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 13:41   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener Huitfeldt-saken og Solbergsaken er sammenlignbare. Begge har blitt lurt, begge kunne, og burde sikkert, sjekket bedre. Huitfeldt hadde tilsynelatende lettere kunnet sjekket enn Solberg. Omfanget er langt større, og luringen foregått mer systematisk, for Solberg.

Jeg mener at det som gjelder en, bør gjelde begge her. Det er såpass likt at det ikke spiller noen rolle om den ene var statsminister da det skjedde og den andre "bare" er statsråd.

Avsporing: Kan ikke menn spille andrefiolin? Er det bare heterofile menn og homofile kvinner som har skikkelig oppbakking hjemmefra? Som har anstendige ektefeller/partnere som tåler å sette ektefellen først i en periode som statsråd/statsminister/næringslivsleder? *drittlei og generaliserende*

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 14:27   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Jeg har alltid stemt AP, men ville vurdere å stemme Høyre ved neste valg. (stemte H for første gang nå ve dette valget) Det er utelukket med Solberg som statsministerkandidat. Jeg synes ikke hun tar ansvar.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 14:48   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men hun kan ikke lenger gå av som statsminister, fordi hun er det ikke lenger. Nå synser vi om hun skal få beholde jobben som leder av et parti, som ikke er en jobb vi har valgt henne til, det er partiet. Huitfeldt sitter i en regjeringspost. Da er det mer relevant å se på om hun må fratre, fordi hun kanskje ikke har skjøttet jobben hun besitter i dag.

Ja, det er absolutt en forskjell. Jeg oppfatter vel spørsmålet om hvorvidt Solberg bør gå av som leder litt som et spørsmål om hvorvidt Høyre bør ha henne som statsministerkandidat neste gang, gitt at hun ikke skjøttet statsministerjobben godt nok mens hun hadde den. Det er såklart helt klart opp til partiet og ikke noe vi som ikke er Høyremedlemmer har noe med å bestemme. Men vi kan jo mene noe om «bør» likevel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 15:04   #33
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Mitt svar finnes ikke i pollen, jeg mener det er opptil Høyre å bestemme det. Min stemme hører til på venstresiden politisk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 16:58   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ref både tidslinjen og sammenligningen Huitfeldt/Solberg, så skriver Kristin Clemet dette:



Det er overraskende lite snakk om de fire ukene Huitfeldt brukte?

Kanskje fordi Huitfeldt-nyheten kom i relativt god tid før valget, mens Solbergs sak kom reeeett etter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 17:15   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Ja.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 17:24   #36
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det får være Høyres hodepine. (SV-medlem)

Det hadde vært noe helt annet hvis hun fremdeles var i posisjon, da er det soleklart at å trekke seg er fasit.

Blondie sier det jeg tenker. Jeg er ikke medlem da, men stemmer SV.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 17:48   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ref både tidslinjen og sammenligningen Huitfeldt/Solberg, så skriver Kristin Clemet dette:



Det er overraskende lite snakk om de fire ukene Huitfeldt brukte?

Jeg tenker nærheten til valget er avgjørende her. Hadde saken sprukket nå kunne han brukt hur lang tid som helst. Men her virker det som det ikke akkurat ble gjort raskt nettopp for å styre klar av valget. Jeg tror ikke noe på at det ikke var en bevisst strategi.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 18:25   #38
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Jeg er SV-medlem. Tenker ikke at Ernas rolle som partileder bare er Høyres hodepine. Det som har kommet frem er så alvorlig og når hun og partier velger å fortsette som om ingenting har skjedd er det egnet til å svekke tilliten til politikken som helhet. I tillegg liker jeg ikke ledere som sier at det er opp til partiet å kaste dem i en situasjon hvor det helt opplagt er grunnlag både for sympati i en vanskelig situasjon og takknemlighetsgjeld for jobben de har gjort. Moxness gjorde det samme den første tiden før han kom tilbake fra sykemelding og trakk seg - alt for sent etter mitt skjønn.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 18:41   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mitt svar finnes ikke i pollen, jeg mener det er opptil Høyre å bestemme det. Min stemme hører til på venstresiden politisk.

Jo, da mener du at HUN ikke trenger å trekke seg, (men at det er opp til partiet).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 19:04   #40
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jo, da mener du at HUN ikke trenger å trekke seg, (men at det er opp til partiet).

Jeg har ingen mening om hvorvidt hun bør trekke seg eller ikke.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no