Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix, Viaplay eller HBO?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-13, 13:57   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Netflix, Viaplay eller HBO?

Hvilken av disse synes du er best, og hvorfor?

Vi har Netflix, men vurderer en variant til. Men hvilken?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:09   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Viaplay støtter å laste ned en del innhold offline på iPad, var veldig kjekt på ferie i sommer.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:25   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Jeg sa nettopp opp HBO til fordel for Viaplay - nettopp på grunn av muligheten til å se filmene offline. Det var digg når vi tok toget over fjellet for noen dager siden, f.eks. HBO er i tillegg dårlig på film - det er de som ser mange serier som har mest å hente der. Teknisk løsning suger, de har vært treeeeege med å få apper til spillmaskiner som ps3, xbox, etc. Angrer ikke på byttet. Har netflix også, og tror jeg kommer til å beholde den. Både netflix og viaplay tillater at mange bruker samme abonnement, samtidig - det liker jeg, familievennlig. Netflix har gamle filmer, men de har mange. Viaplay har nyere katalog ser det ut til, men ikke så mange som netflix, jeg tror jeg blir fornøyd med å ha de to sammen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:41   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Jeg tester ut Viaplay akkurat nå, sammen med Netflix. Netflix beholder jeg, jeg liker det de har der, mye bra for gutta mine også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:41   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Hvert til sitt bruk, her i huset i hvert fall. Netflix er UTROLIG dårlige på å oppdatere utvalget sitt, og de lanserer ikke engang hele sesonger men sløyfer en episode her og der midt i sesongene så man sitter igjen med manglende episder. Fryktelig irriterende. Så serier er best på HBO, der kommer de jo også ut med en gang de lanseres, så du slipper å vente i 50 år på at Netflix skal slippe dem. Snakker om NORSK Netflix nå, den amerikanske er bedre (vi har begge). Netflix brukes mest av ungene her i huset da de har endel barnevennlige filmer og serier.

Viaplay har jeg ikke vært borti.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:28   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Mest brukervennlige er uten tvil Netflix. Viaplay funker dårlig på PS3. HBO suger teknisk sett, som Darth nevner. Netflix har mye, dog ikke noe særlig nytt. Men mye bra for barn, og serier som har gått noen sesonger. Jeg har ikke opplevd det Dixie Diner nevner om at enkelte episoder mangler? Hvilke serier har du opplevd det med, DD?
Viaplay har endel bra, og utvalget er av nyere dato enn Netflix. HBO har endel av de vrikelige bra seriene (Game of Thrones, TrueBlood etc), men relativt smalt, og som sagt - den tekniske biten er nok til at den ikke er å finne her i huset.
Jeg kunne tenke med amerikanske Netflix.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:49   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Hvis du bruker firefox kan du laste ned et programtillegg (mediahint) som gir deg amerikansk tilgang. Veldig enkelt å aktivere/deaktivere, de to eldste ungene mine bruker det hele tiden. Det er den enkleste måten jeg vet om, da slipper man registreringer og kontoer, etc.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:07   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvis du bruker firefox kan du laste ned et programtillegg (mediahint) som gir deg amerikansk tilgang. Veldig enkelt å aktivere/deaktivere, de to eldste ungene mine bruker det hele tiden. Det er den enkleste måten jeg vet om, da slipper man registreringer og kontoer, etc.

Thanx, Darth Bruker Chrome, men kan helt sikkert bruke Firefox til det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:09   #9
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har ikke opplevd det Dixie Diner nevner om at enkelte episoder mangler? Hvilke serier har du opplevd det med, DD?

Dr. Who, for eksempel, mangler to episoder på slutten av sesong fire, som har mye å si for historien videre.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:27   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Jepp, det var en annen serie også men jeg husker ikke hvilken det var nå, på stående fot.
Men Doctor Who mangler hele 4 episoder, hvorav de to siste i sesong 4 som er ganske så avgjørende for videre handling, så det er helt absurd at de mangler. Mange som har sett serien der, sitter igjen som store spørsmålstegn når det plutselig bare dukker opp en ny Doktor i Tardisen, uten at man har fått noe forhistorie. Og grunnen er at disse to viktige episodene er utelatt fra hele Netflix. Burde stått en advarsel i det minste. Grrrr. De finnes på amerikansk Netflix.
I tillegg er det litt irriterende at de har oppfølgere av filmer, men ikke originalene. Og et ellers begredelig utvalg generelt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:33   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Får man laste ned og se offline på android nettbrett også eller er det bare Ipad?

Vi har HBO og Netflix og er fornøyde med det!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:34   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvis du bruker firefox kan du laste ned et programtillegg (mediahint) som gir deg amerikansk tilgang. Veldig enkelt å aktivere/deaktivere, de to eldste ungene mine bruker det hele tiden. Det er den enkleste måten jeg vet om, da slipper man registreringer og kontoer, etc.

Hvor finner jeg dette? Jeg er skikkelig dårlig på å finne ut av slike ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:13   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Litt uttafor spørsmålet, men jeg elsker www.vodlyt.to, der er det meste av det jeg trenger å se, har netflix i tillegg. F.eks serien Misfits som jeg elsker, så jeg de 3 (?) sesongene de hadde på Netflix, så så jeg opp til 5 på vodly. Konge!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:16   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Jeg har både netflix og viaplay for tiden. Jeg liker viaplay best men snoopy liker netflix,turbo tror jeg liker begge like godt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:20   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Thanx, Darth Bruker Chrome, men kan helt sikkert bruke Firefox til det

Jeg har hola unblocker installert i chrome og bruker det til å få amerikansk eller britisk netflix.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 19:00   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har hola unblocker installert i chrome og bruker det til å få amerikansk eller britisk netflix.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 19:23   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har hola unblocker installert i chrome og bruker det til å få amerikansk eller britisk netflix.

Jeg skjønner ikke hvordan man bruker sånt. Jeg har visst lastet det ned før, men kommer ikke noe lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:30   #18
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Er det noen av disse som har Downton Abbey? Vi har lurt på å begynne å se den, flere år etter alle andre

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:24   #19
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skjønner ikke hvordan man bruker sånt. Jeg har visst lastet det ned før, men kommer ikke noe lenger.

Jeg sitter på ipaden nå, og husker ikke nøyaktig nok hva jeg klikker på til å gi deg en instruksjon, hvis ingen hjelper deg før - så kan jeg finne det ut når vi er hjemme igjen, det vil si 2. januar, hehe. Hvis du googler så finner du fremgangsmåten på både unblocker og mediahint. Jeg googlet kjapt og så at noen har hatt problemer med mediahint i det siste, men hos oss har det fungert helt utmerket i følge ungene. Kan sjekke det også når vi er hjemme - nå er vi omtrent i ødemarken hva internett-tilgang gjelder.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:54   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix, Viaplay eller HBO?

Jeg fikk det til på Chrome tror jeg. Alt står på norsk, men det er et amerikansk flagg oppe i høyre hjørne. Så da er det vel riktig?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no