Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 20:32   #81
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Vi bruker den som er i plastboks, men papp utenpå. Hva heter merket igjen da? God fisk? Den har 60% fisk i alle fall.

Jeg smelter smør og har i mel og sper med væsken ballene ligger i og melk. Salt, pepper og litt karri er et must i sausen. Og poteter, gulrøtter og brokkoli til. Nam!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:32   #82
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg lager til og med hvit saus av skummet melk, men da må man røre ganske intenst.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:34   #83
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Ja, og avog til bacon også. Om jeg gidder.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:37   #84
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

De beste fiskebollene får man forresten når man damper dem før de slippes opp i sausen like før servering.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:05   #85
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.491
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg kjøpte grove fiskeboller fra Reinøy sjømat for et par uker siden, og de var gode. Lokal, kortreist mat, men neppe i Tallulahs distrikt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:09   #86
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi bruker den som er i plastboks, men papp utenpå. Hva heter merket igjen da? God fisk? Den har 60% fisk i alle fall.

Jeg smelter smør og har i mel og sper med væsken ballene ligger i og melk. Salt, pepper og litt karri er et must i sausen. Og poteter, gulrøtter og brokkoli til. Nam!!

Jeg lurer på om det var disse vi kjøpte på Rema en gang og at de var fryktelig salte? De likte ikke jeg, og ungene har ikke godt av alt saltet.

Vesterålens fiskeboller er kjempegode og har kommet ut på topp i flere tester jeg har sett. De inneholder 56 % fisk. Så forskjellen på innholdet av fisk mellom dem og de du får i fansy plastikk er ikke så stor.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:13   #87
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg lurer på om det var disse vi kjøpte på Rema en gang og at de var fryktelig salte? De likte ikke jeg, og ungene har ikke godt av alt saltet.

Vesterålens fiskeboller er kjempegode og har kommet ut på topp i flere tester jeg har sett. De inneholder 56 % fisk. Så forskjellen på innholdet av fisk mellom dem og de du får i fansy plastikk er ikke så stor.


Jeg er veldig var på salt mat, og kan ikke si jeg har reagert på det. Men jeg moser da, selv om det er fyfy her inne, så mulig det jevner ut det hele da jeg ikke salter sausen mer en minimalt.
Men skal se på saltmengden neste gang jeg kjøper fiskeboller.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:16   #88
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Lofoten var merket ser jeg når jeg googler.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:19   #89
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Lofoten var merket ser jeg når jeg googler.

Nei, det er ikke Lofoten jeg mener. De har jeg ikke prøvd tror jeg. Det var "god fisk" på rema. De smakte bare salt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:20   #90
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Hm, ja da er jeg usikker.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:25   #91
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hm, ja da er jeg usikker.

Godehav tror jeg de heter.. Google is my friend.

God fisk har bare oppskrifter, ser det ut til.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:25   #92
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg skulle inn og anbefale de fra Lofoten, selv om jeg ikke har smakt dem. Men fordi at stort sett alt annet av fisk fra dem er veldig godt. Fiskekakene med hyse og røkt laks/ørret. Og fordi noen gutter + en kokk, jeg kjente for 100 år siden startet dette selskapet helt fra scratch!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:27   #93
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg skulle inn og anbefale de fra Lofoten, selv om jeg ikke har smakt dem. Men fordi at stort sett alt annet av fisk fra dem er veldig godt. Fiskekakene med hyse og røkt laks/ørret. Og fordi noen gutter + en kokk, jeg kjente for 100 år siden startet dette selskapet helt fra scratch!

Ja, vi kjøper stor sett fiskekaker fra dem. De er gode.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:29   #94
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Tja, kansje det? Har egentlig ikke tenkt på at det var et alternativ.

Ja, ikke bruk kraft - bare melk som væske. Vil ha minst mulig fiskesmak selv - fisk får meg generelt til å brekke meg, så ja, takk, minst mulig smak og lukt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:34   #95
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg kjøpte grove fiskeboller fra Reinøy sjømat for et par uker siden, og de var gode. Lokal, kortreist mat, men neppe i Tallulahs distrikt.

De fra Reinøy er de beste, de fra Lofoten sjømat duger også til nød.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:37   #96
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg kjøper Bjellands eller Vesterålen, men tippar at andelen fisk ikkje er heilt optimal. Eg burde ikkje, men må likevel innrømme: eg likar fiskeboller. Ungane likar fiskeboller. Mannen hatar det.

Eg lagar kvit saus basert på mjøl, smør, melk og ca. halvparten av krafta i boksen. Det er godt med karri i også, men ungane vil ha minst mulig av det.

Akkurat samme som her Vi har fiskeboller når mannen ikke kommer hjem til middag. Bruker heller ikke karri i sausen, men har det oppå siden ungene ikke liker det.

Prøver å finne de fiskebollene med høyest fiskeinnhold. Nå derimot prøver vi å finne fiskeboller uten melk. Det er ikke enkelt

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:38   #97
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.047
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

1) Jeg ble utrolig fysen på fiskeboller av denne tråden.

2) Jeg fikk lyst å lage fiskeboller selv. Kan man lage det av frossen filet?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 22:51   #98
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg har lært meg å lage hjemmelagede fiskeboller med mer en 80% fisk. De er litt grove, men både jeg og ungene elsker dem.

Ellers kjøper vi fiskeboller som er laget på lokal fiskefabrikk. De har også nokså høyt fiskeinnhold.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:11   #99
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Jeg må visst begynne å kjøpe ferske fiskeboller, skjønner jeg. Eller i det minste de som er vakumpakket..
Har hittil kun brukt boksefiskeboller, og vi synes de er helt greie de få gangene vi spiser dette.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 12:54   #100
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg har lært meg å lage hjemmelagede fiskeboller med mer en 80% fisk. De er litt grove, men både jeg og ungene elsker dem..

Fint om du vil dele oppskrift!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no