Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-14, 00:16   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Jeg synes kjolene det er vist til her (fra Lindex, Ellos, HM) er hverdagskjoler jeg kunne gått med på jobb () og synes et bryllup er en god anledning til å gå med en mer pyntet kjole. Det er mange fine og billige kjoler på ebay og Monsoon.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:18   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes kjolene det er vist til her (fra Lindex, Ellos, HM) er hverdagskjoler jeg kunne gått med på jobb () og synes et bryllup er en god anledning til å gå med en mer pyntet kjole. Det er mange fine og billige kjoler på ebay og Monsoon.

Også når det er snakk om en kjole som man først tar på seg når det lir mot natt?

Hun har jo bunaden til middagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:20   #23
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Jeg ville brukt bunad hele kvelden. Har vært i mange bygdebryllup, inklusiv mitt eget, kan ikke huske at noen av gjestene har byttet kjole

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:21   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Også når det er snakk om en kjole som man først tar på seg når det lir mot natt?

Hun har jo bunaden til middagen.

Ja, jeg mener det. Bryllup er fest, også når det går mot natt. Om man først går i bunad (som er festplagget med stor F), så bør man holde stilen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 01:03   #25
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Jeg prøvde den oransje kjolen fra Lindex i dag, og de var utrolig kort i ryggen. Nå er jeg riktignok veldig lang i ryggen, men linningen stoppet 7-8 cm under puppene mine.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes kjolene det er vist til her (fra Lindex, Ellos, HM) er hverdagskjoler jeg kunne gått med på jobb () og synes et bryllup er en god anledning til å gå med en mer pyntet kjole. Det er mange fine og billige kjoler på ebay og Monsoon.

Jeg er også litt der. Masse fine kjoler det er linket til, men jeg ville nok ikke brukt dem i bryllup.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 01:06   #26
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er vant til bunad hele kvelden og har aldri skjønt hvorfor man skal bytte kjole når det skal danses.

Det blir så trangt og varmt. Mest av alt trangt sånn i løpet av middagen. Og så har jeg en eller annen iboende greie med at jeg ikke liker å feste med bunad på. Noenglass vin er helt ok, men fest fikser jeg ikke helt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 01:10   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

En skal ikke kimse over bunadsfylla, den er absolutt å anbefale. :erfaren:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 01:12   #28
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

En skal ikke kimse over bunadsfylla, den er absolutt å anbefale. :erfaren:



Kanskje jeg må utfordre mine egne indre hindringer noget mer.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 17:24   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Det er greit å skifte hvis man synes bunad blir for varmt utpå kvelden. Jeg har aldri skjønt forskjellen på de kjolene som etter fp-standard er festkjoler og de andre fine kjolene og jeg er vant til at sommerkjoler er helt gangbar mynt i sommerbryllup.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 18:01   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes kjolene det er vist til her (fra Lindex, Ellos, HM) er hverdagskjoler jeg kunne gått med på jobb () og synes et bryllup er en god anledning til å gå med en mer pyntet kjole. Det er mange fine og billige kjoler på ebay og Monsoon.

Jeg er enig med deg. Dette er ikke festkjoler, men hverdagsklær. Fine altså, men ikke til fest.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 18:14   #31
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

En junikveld på Nordmøre blir helt sikkert ikke for varm for bunad, Katta.

Men jeg vil skifte likevel, jeg er ikke så glad i bunadsfylla. Så mye sølv i veien.

Jeg har aldri vært i bryllup der folk har brukt festkjoler og all verdens gjennomtenkt tilbehør som i mange av "hva skal jeg ha på meg i bryllup"-trådene her, så jeg kan glatt ta en brullupsfest i blomstrete sommerkjole fra Lindex.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 18:21   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Til et sommerbryllup der det ikke er angitt noen bestemt kleskode så syns jeg det går fint an å bruke en sommerkjole som den oransje fra Lindex. Så lenge den er ny og ikke slaskete, og tilbehøret har litt festpreg, så funker den sikkert fint.

Skjønner ellers hva dere mener, siden dette er kjoler mange vil gå med til hverdags, men det er ikke alle brylluper som er helt på "festkjolestilen".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 18:52   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

I de bryllupene jeg har vært i "på grendehuset" så har det vært helt vanlig med kjoler som disse i tråden. Glitter og glamour tilhører et annet miljø, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 19:08   #34
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I de bryllupene jeg har vært i "på grendehuset" så har det vært helt vanlig med kjoler som disse i tråden. Glitter og glamour tilhører et annet miljø, tror jeg.

Her er det grendahus,bunad, lange kjoler, glitter, glam, perler, paljetter og mengder med bobler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 19:19   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Den kjolen fra Lindex synes jeg! Tenker at den gjerne må ha litt "fast stoff" , slik at den ikke blir slamsete.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 06:47   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Hvis fylla er årsak til kjolebyttet virker det nesten enda rarere på meg å måtte ha et ekstra oppstaset festantrekk i tillegg til bunaden. Gjelder samme regler for farger da som ved middagen?

Jeg har vært i en del bryllup. Flere hvor dansen foregår ute (sommerbryllup) og da beholdes bunader gjerne på, men dette har ikke vært bryllup av typen fullstendig rotbløyte.
Jeg har vært i rotbløytebryllup også hvor det har vært skiftet antrekk, men da til noe "enklere" også av dem som har brukt gallalignende kjoler. Ikke skifte til et annet dyrt antrekk med glitter og glam.

Jeg skjønner jo at tradisjoner er ulike, men får litt hetta med tanke på om man blir sett skjevt på om man skifter til en normalt pen kjole, men som ikke er eksklusiv nok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 09:16   #37
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Jeg tror ikke man blir det altså, Guava. De fleste snakker vel om hvordan de selv er bekvemme med å kle seg , og ikke hvordan de synes alle andre MÅ kle seg.

(Og for the record, jeg har ikke planer om rotbløytfyll. Men jeg har lyst til å skifte, for bunaden er tung (og trang ...) og det er fryktelig mye sølv og dill og dall på den.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:25   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Jeg skjønner det, men jeg lar meg nok påvirke av sånt (mye fordi klesgreier er noe jeg ikke har peiling på). Jeg kunne gått med en slik lindexkjole i bryllup i lykkelig uvitenhet om at den egentlig er for simpel i en del menneskers øyne. Nå som jeg vet tror jeg kanskje jeg hadde droppet kjolen og valgt noe annet. Mye fordi jeg ikke har lyst til å bli sett på som sjuskete i en slik sammenheng.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:31   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Selv om man synes det er en hverdagskjole, så er det jo dermed ikke det samme som at man ser skjevt på eller synes andre er simpel om de går med den i et bryllup?

Jeg synes man kan kle seg annerledes i et bryllup enn på jobb, og siden jeg går mye med kjoler til hverdags ville jeg valgt en mer pyntet kjole til fest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:43   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i sommer. Hva skal jeg ha på meg?

Nå begynner det å komme fine og glatte maxikjoler i butikkene. Perfekt til sommerbryllup.
Jeg fant en fiiin en på Kappahl nå, samt OASIS i Olav T gate. De har fått inn flere.
Floyd på Sirkus også. De er litt mer sånn "penkjoler" synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 18-04-14 kl 13:52.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no