Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-14, 15:25   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Bare gjør det? Jeg er ikke så overbevist om at du kommer til å bli oppfattet som så sær heller. Folk går med alt mulig. Den kjolen der var fargerik og fin, og liker du farger er det jo bare flott.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 22:32   #22
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Takk for mange gode innspill!

Jeg tror det er viktig for meg å fokusere på at ting ikke må matche, og alle kan ikke like det jeg har på uansett, som noen av dere skriver. Men det er veldig vanskelig da, å tørre det. Får ta i bruk Blå's råd tror jeg, ta det sakte men sikkert. Legge til et kult smykke i antrekket, bruke kjole en gang i uka til å begynne med osv. Og ikke minst kjøpe klær jeg virkelig liker, ikke klær som jeg føler jeg burde like.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 22:33   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Hva mener du med at ting ikke må matche? Det beste er jo at ting matcher, men det finnes mange måter å matche på. Trenger ikke å være ton-i-ton med sarte farger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 00:47   #24
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva mener du med at ting ikke må matche? Det beste er jo at ting matcher, men det finnes mange måter å matche på. Trenger ikke å være ton-i-ton med sarte farger.

Litt upresist formulert, det jeg egentlig mener er vel at min forestilling om hva som matcher og ikke ikke er reell, og at mine krav til hvordan ting må se ut for å matche sammen er alt for høye. Det fører til at jeg ikke bruker noe som helst som i mine øyne er vågalt, i frykt for at det ikke matcher. Tror jeg må tåle å gå på en smell eller to mtp matching dersom jeg skal komme meg ut av den tankegangen.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 08:10   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

For fire år siden var jeg så lei av å kle meg kjedelig (olabukse og topp) at jeg søkte meg inn på et lokalt "bli ny"-opplegg via lokaltv og et av sentrene i området. Den personlige shopperen som arrangerte det plukket ut tre antrekk til meg som jeg prøvde. Jeg kan egentlig ikke si at noen av antrekkene var helt supre, men det som var så bra var at jeg måtte ut av komfortsonen. Hun plukket bukser jeg aldri ville valgt til meg selv og det var så nyttig å se at hun så kroppen min på en helt annen måte enn meg. Jeg hadde, sikkert i likhet med deg, mange regler ift. hva jeg kunne bruke av fasonger/plagg. Fordi hun valgte så mange plagg som jeg aldri ville valgt, fikk jeg et spark bak til å løsrive meg fra "reglene". I dag, fire år etter, har jeg en helt annen garderobe. Jeg bruker mye farger, gjerne oransje, lilla, turkis, grønt, og det som er morsomt er at jeg kan kjøpe nye klær og så finne ut at de passer supert sammen med noe helt annet som jeg har fra før. Jeg får mye feedback på at jeg er flink til å bruke farger og at jeg kler meg bra. Mitt råd er å komme seg ut av komfortsonen, ta alltid med deg noe inn i prøverommet, som du synes er helt crazy og prøv det. Da venner du deg til å bruke farger/plagg du ellers ville latt være.

Lykke til!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 09:06   #26
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Jeg tror også at det er smart å ta det trinnvis, både mtp. å lære seg å tørre og det å bygge opp en garderobe. Angående matching så synes jeg ikke du skal være redd for at ting ikke passer helt sammen. Personlig synes jeg at man får mye mer egen stil om man ikke matcher alt sammen også, at det er en eller annen "feil" ved antrekket.

Jeg kler meg også stort sett i kjoler og skjørt, går mye med høye hæler på jobb (dog sneakers i dag ), sminker meg mer enn de aller fleste damene jeg jobber sammen med og bruker mye farger. Jeg jobber i et litt "grått" mannsdominert miljø, men jeg får utelukkende hyggelige tilbakemeldinger og komplimenter fra både mannlige og kvinnelige kolleger. Det er definitivt noen som synes jeg går for stæsja på jobb og velger litt rare klær innimellom, men de får jammen meg bare ha det så godt. Etterhvert som årene har gått har jeg blitt mye sikrere på min egen stil, gjør færre bomkjøp og bryr meg rett og slett ikke så mye om de som sikkert synes jeg er jålete.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:20   #27
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Åh. For en kanonkul kjole. Hvor fant du den?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:23   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Indiska.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:24   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Sier som mange andre her: Å ikke kle seg i det man liker og trives i fordi "noen" kan mislike det, er i alle fall ikke veien å gå. "Noen" vil alltid mene noe om hva folk har på seg. Formeningene om hva som er kult, stilig, behagelig, dristig, anonymt, er jo veldig forskjellig fra person til person, og det er garantert noen som mener noe negativt om dem som kler seg for å ikke skille seg ut også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:28   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Og så er det vel ikke egentlig så mange som mener så fryktelig mye om hva andre har på seg? Jeg legger merke til klær, både positivt og negativt, men det betyr jo liksom ingenting? Om Grete har på seg noen sko jeg aldri ville kjøpt selv, eller brukt til kjole, eller om Katrine har på seg lilla genser og oransje bukser (som jeg aldri hadde klart å kombinere), så spiller jo ikke det noen rolle for hvordan jeg ser på dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:32   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Det kom litt feil ut, Filifjonka. De fleste (inkludert meg selv) er vel sånn passelig likegyldige til hva andre tar på seg, men siden smaken er som baken når det gjelder klær også, blir det meningsløst å kle seg på en bestemt måte i den tro at "alle" skal like det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:37   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Ja, det nytter jo ikke uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 11:07   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Det er jo mulig å kle seg helt feil i forhold en rolle man skal ha eller et miljø man skal ferdes i og da må man regne med at det blir reagert på en eller annen måte. Men det skal som regel litt mer til enn kjoler og fargerike klær.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 11:11   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Har forresten fått en oppvåkner av en venninne jeg har, som kan ta på seg de underligste (i mine øyne) kombinasjoner av klær, og få det til å se så utrolig kult ut! Samtidig som jeg vet at hadde jeg hatt på meg de klærne hadde jeg sett kjærring ut. Hun kan også ha på seg for store, grå joggebukser (og og se bra ut, og 90% der er bare attituden hennes. Denne oppdagelsen har gjort at det er lettere for meg å ta på meg akkurat det jeg vil, og være fornøyd *punktum*.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 11:06   #35
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Jeg tar bittesmå skritt.

I dag tok jeg på meg en vinrød bukse, og en svart topp. Fant så fram et gråbrunt skjerf som jeg vet passer til. Samtidig tenkte jeg umiddelbart at da måtte jeg bytte buksa til en svart bukse - for det kunne jo hende det faktisk ikke passet sammen selv om jeg egentlig vet det gjør det. Men så hoppet jeg i det og har grått skjerf og rød bukse.

Lite steg for menneskeheten men stort steg for meg.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 11:17   #36
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 11:21   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?




Et lite tips er å bruke Fretex aktivt. Jeg handler mye der, og da får man litt mer råd til å prøve ut ting. Det er ikke fullt så farlig å finne ut at man ikke trivdes med noe, dersom det kostet 50-100 kroner og bare kan leveres tilbake igjen til nærmeste Fretex.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 12:28   #38
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 12:32   #39
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

Så bra! Rett vei å gå!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:34   #40
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no