Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farger på gulv, vegg og tak. Vanskelig

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 22:08   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Farger på gulv, vegg og tak. Vanskelig

Jeg er i gang og skal male i gårdshuset vårt, og syns det er alt for vanskelig å velge ut farger. Så langt vet jeg at det er / blir Egghvit på vinduer, lister og tak. Videre hadde jeg tenkt Sand på gulvet (malte tregulv), mens på veggene (malt panel) er jeg veldig usikker.

Noen som har malt fargen som heter Romatikk (Jotun)? Og hva med Hvit narciss?

Jeg tenker at veggfargen må ligge et sted i fargeskalaen mellom Egghvit og Sand, men ikke bli så lik noen av de at det ser ut som de skulle være lik men at vi bommet litt.

Og hvordan er det igjen med glans? En type i taket, en på veggen, en på lsiter og en til gulv? Eller er det felles for noen type flater?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:22   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger på gulv, vegg og tak. Vanskelig

Hvit narciss er litt gul.

Har akkurat vært på St.Hansfeiring med en maler. Han brukte glans 40 på listverk.
Ellers er det vanlig at takene er matte og gulvet er blankt.
Det kommer litt an på hva slags inntrykk du vil ha.
Blank maling speiler lyset på en annen måte og samme farge vil se ulik ut pga glansgraden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:29   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farger på gulv, vegg og tak. Vanskelig

I denne bloggen syntes jeg det er mye lekkert - hvis man da skal ha det litt hytteaktig og rustikt http://www.samdal.com/hytte_ferdig.htm#Hytte_interi%F8r

Også har vedkommende vært så grei å lagt ut fargekodene også

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no