Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Billige strikkepinner?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 14:11   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Billige strikkepinner?

Jeg har lyst å kjøpe meg en skikkelig samling! Noen som vet av et sted der man kan gjøre et kupp? Ebay? Vil gjerne ha trepinner :}

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:18   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Jeg ville heller lagt i litt mer penger, og så kjøpt på etterhvert. Hvilke pinner bruker du mest? Kjøp et sett med strømpepinner, og rundpinner i 40, 60 og 80 cm i den størrelsen. Så bygger du på opp og ned etterhvert som behovene melder seg.

Her brukes det nesten bare knit pro symfonie wood, de er fantastiske. Rundpinnene er løse deler og vaiere som byttes ut. Bestiller mye fra www.p2tog.com og www.getknitted.com

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:21   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Jeg er enig med Kaktus.

Du kan få veldig billige bambuspinner fra Kina, strømpepinnene er greie nok etter litt innstrikking, og ihvertfall bedre enn Inox-pinner, men Knitpro er så mye bedre.

Jeg synes kvinner burde lære seg til å se på hobbyene sine litt mer som menn gjør. Vi må ikke ha det aller billigste hele tiden - hvor mye tid tror du at du kommer til å tilbringe med de pinnene i hendene?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:59   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

...........
............
Jeg synes kvinner burde lære seg til å se på hobbyene sine litt mer som menn gjør. Vi må ikke ha det aller billigste hele tiden - hvor mye tid tror du at du kommer til å tilbringe med de pinnene i hendene?


Kjøp etterhvert, skikkelige pinner er gull verdt og gir så utrolig mye mer glede over håndarbeidet.

Akkurat som når Far sukker henført over sagen sin ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:24   #5
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Okei, Okei Jeg vil ikke ha dårlige pinner da Men hvis man kan få gode pinner til en billigere penge et annet sted... dårlig formulert i grunn orker ikke dårlige pinner nei

Det er ganske dyrt for pinnene på husfliden iallfall og samlingen øker jo smått om senn, heldigvis!

takk for tips ang pinner der man skifter ut lengden på mellomdelen, det var jo genialt!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:42   #6
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Vil du ha billige pinner, er loppemarked tingen. Har aldri kjøpt der selv, men hører om folk som kjøper store mengder for nesten ingen ting. Er vel ikke så mange av de gode pinnene der, men helt greie, vil jeg tro.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:18   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Det aller billigste på sikt er å gå rett for KnitPro. Det er pinner som skrus på vaiere, sånn at du ikke trenger å kjøpe alle lengdene av rundpinne, og så er det knallgode pinner. Kjøp løse pinner i de numrene du bruker mest, og løse vaiere i f.eks. 40, 60, 80 og 120 cm.

Så bygger du på etterhvert.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:26   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Glemte å dulte på Allium, men jeg er altså hjertens enig. Jeg unner ingen å strikke med billig drit når alt går lettere med skikkelig verktøy.

(Svigermor blir påtvunget gode strikkepinner i julegave. )

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 17:05   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Nå fikk dere meg til å kjøpe denne

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 17:06   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Flinke Pelen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 17:18   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå fikk dere meg til å kjøpe denne

Den er så fin! Jeg har den også. Og lurt av deg å kjøpe nå, for Knitpicks sender ikke ut av USA til privatpersoner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 17:25   #12
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Akk, jeg roter bort alt av pinner til enhver tid, så jeg er sikker på at jeg har trippelt opp, minst, i rundpinner og strømpepinner i str 2 til og med 4,5. Så jeg kjøpte meg billige bambuspinner. Strømpepinnene er ok, men rundpinnene er noe skikkelig herk - kabelen er ikke glatt! Også har de rare størrelser. 2 3/4 og sånn.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:38   #13
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Jeg også har flere av samme.... Står på garnbua og tenker.. hm.. har jeg str 7? nei sikkert ikke, vi tar den! og så kommer jeg hjem... åja...3 stk nr 7 ja


Tror jeg må ordne meg med sånn pinne oversikt i pengboka

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:39   #14
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Den Pelen har kjøpt var fin.

Hvor finnes den da, og hva koster den?

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:40   #15
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Hm...lurer på om julegaver til mor og svigermor er i boks?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:44   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Den Pelen har kjøpt var fin.

Hvor finnes den da, og hva koster den?

Om det ikke går å sende fra USA til Norge så burde vel dette gå, for det er UK: Den andre på denne siden; http://www.getknitted.com/acatalog/S...IN_2fHAR_2fCAB

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:50   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den er så fin! Jeg har den også. Og lurt av deg å kjøpe nå, for Knitpicks sender ikke ut av USA til privatpersoner.

Hm? Får ikke butikkene som selger Knitpicks selge dem til kunder i andre land? Eller er det Knitpicks sin nettbutikk som ikke gjør det?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:58   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: billige strikkepinner?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hm? Får ikke butikkene som selger Knitpicks selge dem til kunder i andre land? Eller er det Knitpicks sin nettbutikk som ikke gjør det?

Det er Knitpicks sin nettbutikk. Man kan f.eks. kjøpe fra Get Knitted, som kjøper fra Knitpicks, men det blir mye dyrere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:00   #19
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Okei. Men det er kanskje uansett måten å få tak i pinner på om ikke Knitpicks sender? Ser startersettet koster rundt 200 kroner fra UK.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:33   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige strikkepinner?

Ebay er et fint sted, der har de mye Knitpicks som ikke er så dyrt. Fant jeg ut da storebror brakk ene pinnen min.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no