Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Youtube embed uten Flash

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-13, 12:58   #1
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Youtube embed uten Flash

Jeg har ikke Flashplayer fra Adobe installert på Macen min, og ikke på Windows, og det burde heller ingen andre ha, siden Flashplayer er Satans verk.*

Youtube embed på Foreldreportalen virker imidelertid ikke i min Safari-browser på OS X med dette oppsettet. Jeg mistenker at det er noe i vBulletin-konfigurasjonen som ikke er optimalt. Youtube burde, hvis jeg forstår dette riktig, automatisk serve en HTML5 video når jeg ikke har Flashplayer-plugin (Youtube prøver så vidt jeg vet Flash først dessverre), men det skjer ikke. Jeg har sjekket at det fins HTML5-video for videoklipp som ikke virker. De virker som de skal i Safari på iPad, som jo er uten Flash, og de kjører også i Safari på OS X hvis jeg starter dem fra youtube.com.

Skyldes dette måten Foreldreportalen videresender embedded video på? Det virker hverken med eller med youtube-url. Nå har ikke jeg mye kjennskap til vBuelletin, så det er mulig at å fikse dette vil gjøre at bare HTML5, og ikke Flash virker, men det ville jo i så fall være en fin ting.

Ben "plugin not missed at all" Murphy

* Generelt tips for å bedre stabilitet og ytelse: Avinstaler Flashplayer fra Adobe. Chrome fra Google kommer med en innebygd flashspiller, som ikke er så ille som Adobe sin plug-in, så hvis jeg får lyst til å åpne en flash-fil, kan jeg gjøre det i Chrome. Vanligvis har jeg ikke lyst, så jeg åpner Chrome bare hvis jeg vil kjøre Flash.

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 13:04   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Youtube embed uten Flash


(Kilde: youtube.com)


Test

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 13:05   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Youtube embed uten Flash

"Click to plugin"-fungerer og gir meg HTML5-versjonen. Etter jeg oppgraderte til Mavericks forsøkte jeg meg først uten Flash, men det hendte så ofte at Youtube ikke fungerte (også på Youtube.com) at jeg installerte Click to plugin + Flash (som kriseløsning) igjen.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 14:39   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Youtube embed uten Flash

Takk skal du ha HP. Den pluginen ser ut til å gjøre jobben både her og andre steder. Jeg kommer riktignok ikke til å installere Flash. Det har jeg hatt så mye trøbbel med at jeg ikke har planer om å undersøke om det har blitt bedre i Mavericks, så Chrome får fortsatt ta seg av Flashkjøring. Jeg åpner gjeldende fane i Safari automatisk i Chrome med et Apple Script (startes med Alfred) ved behov for Flash:

Kode:
tell application "Safari" to set currentURL to URL of current tab of window 1
tell application "Google Chrome"
activate
if (exists window 1) and (URL of active tab of window 1 is "chrome://newtab/") then
tell window 1 to set URL of active tab to currentURL
else
open location currentURL
end if
end tell



Ben "no Java plugin either" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 14:44   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Youtube embed uten Flash

Gjorde du noen endringer, HP? For nå får jeg ikke opp noen Youtube-videoer på ipaden min. Eller de er usynlige; jeg kan klikke på dem, og da spiller de lyden, men jeg ser ikke videoen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 15:09   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Youtube embed uten Flash

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Gjorde du noen endringer, HP? For nå får jeg ikke opp noen Youtube-videoer på ipaden min. Eller de er usynlige; jeg kan klikke på dem, og da spiller de lyden, men jeg ser ikke videoen.

Jeg har ikke gjort noe. Men jeg må se om jeg må/kan endre på noe om iOS7 ikke fungerer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no