Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[HVERDAG] Middagsplan-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-17, 13:56   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[HVERDAG] Middagsplan-tråden

En og en middag blir for lite oversiktlig, synes jeg. Jeg har derfor laget middagsplaner med handlelister i excel etter den faste formelen:
2-3 x fisk, 1 x veggis, resten kylling og kjøtt, gjerne med en plan for bruk av evt rester. Jeg gidder ikke å ta med helger, for da skal jo folk på tur eller spise ute eller spiser bare taco og pizza uansett.
Handler på mandager (har allerede spart mye penger på organisert handling etter å ha spontanhandlet middag det siste halvåret). Lager handlelisten ut fra hva jeg trenger til middagene og i tillegg frukt, melk, pålegg, mel osv.

Vi lager middagsplanen sammen og nå er det et mål og teste ut litt forskjellige oppskrifter, siden vi er blitt lei de "vanlige" slagerne. Det har blitt mye laks + broccoli, pasta + kjøttdeig, osv.

Uke 1:

MANDAG
Grønnsakssuppe

TiRSDAG
Italiensk broccoli og lakseform

ONSDAG
Kyling i curry (laget med kalkunrester fra frysen)

TORSDAG
Hjemmelagde fiskekaker (Vi hadde bare råkost og poteter)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 10-01-17 kl 14:02.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no