Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

DAB meg her og DAB meg der

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-17, 10:56   #21
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.237
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Mannen har bestilt noe bluetooth greier på ebay, så vi tenkte å teste nettradio.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 11:10   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.852
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Vi har 15 GB-abonnement både mannen og jeg, så jeg tror kanskje at vi bare rett og slett bruker telefonen. Det er litt billigere enn å kjøpe ny bil.

Vi kjører egentlig bil ganske sjelden, så vi er ikke så himla avhengige av radio.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 11:25   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.624
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg gidder ikke å bruke fonen, det er nok greier som drar strøm fra den. Jeg solgte min forrige bil fordi radioen ikke virket ( ), men tenkte å gå for en rimeligere løsning denne gangen. Her er overgangen i april, tror jeg, så det begynner jo faktisk å haste litt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 11:32   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg hører ikke på radio i bilen uansett for da glemmer jeg å tråkke på gassen, true story. Hjemme hører jeg mest på nettradio uansett mye fordi jeg da kan velge hva jeg vil høre på og når. Helten får ordne selv hvis han skal ha DAB i bilen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 11:36   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

På grunn av denne tråden så gir eg no litt blaffen og prøve heller med nettradio. Kjenner det gjer meg litt glad

Kanskje eg heller kan klage på fiberinstallering i staden?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 11:53   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Vi har GPS og ryggekamera og fandens oldemor i anlegget i bilen, så her ble løsningen å få bilforhandleren til å fikse. Jeg har prøvd løsningen med ledninger og løse dingser og det er rett og slett ikke holdbart i lengden. Jeg blir sprø av rot i bilen. Og så må jo antennen jordes.

Men sluttresultatet ble veldig bra.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 12:45   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Vet du om det alltid finnes en lydinngang et eller annet sted? Vi har AUX som valg på panelet, men jeg bruker det bare med Bluetooth. Ikke veldig motivert for å bruke masse penger på radiogreier, kjenner jeg..

På min bil fantes det ikke. Det står AUX et eller annet sted på dashbordet (integrert radio) og det står om det i instruksjonsboka. Jeg måtte få verkstedet mitt til å sjekke og de sier det var ekstrautstyr da bilen var ny, og nå koster det tre-fire tusen å strekke ledninger til kontaktpunktet inni et rom mellom setene.

Gidder ikke bruke penger på det.
Bilen er en 2009-modell, btw.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 12:56   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Her blir det ikke mer radio i bilen. Jeg tenker finne frem noen gamle CD-er og ha i hanskerommet i stedet.

Lurer på om det blir store konsekvenser for norsk radio som en følge av dette.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 13:45   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tenker finne frem noen gamle CD-er og ha i hanskerommet i stedet.

Da kom jeg til å tenke på denne:
http://www.5080.no/2017/01/fm-slukki...straits-cd-er/

Sitat:

– Det var ganske spesielt da de slukket nettet på onsdag. Da ble det helt stille i hele fylket, og så gikk det bare to minutter før jeg hørte de første orgeltonene fra Walk of Life.

Blant dem som har sluttet å bruke FM, har 1% gått over til å bruke DAB. 95% har gått over til å ta i bruk gamle Dire Straits-CD-er som er funnet i hanskerom og under seter, og 3% har begynt å høre postens sommerkassetter igjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 14:24   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.419
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg hører uansett mest på P5, som jeg mener at blir definert som lokalradio, og den blir igjen på FM-nettet, så har ikke tenkt til å bry meg.
Hvordan mener myndighetene at "alle" skal få med seg trafikkmeldinger og annet som skal sendes på radio? Jeg tenker særlig på alle utenlandske biler som jo ikke kommer til å ha noe DAB når FM-nettet "slukkes".

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 14:24   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Da kom jeg til å tenke på denne:
http://www.5080.no/2017/01/fm-slukki...straits-cd-er/

Ha ha! Jeg får se om jeg finner "riktig band" på Ebay eller noe.

(Jeg må posten denne på Face).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 14:25   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Hos elkjøp får man 200 kr i avslag på dab radio om man bytter inn den gamle. Hørte det på radioen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:45   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Aberet med å høre på telefonen er den kjipe batterikapasiteten med enn datapakken, og den ekstremt treige ladinga i bilen. Jeg har for tiden permisjon og kjører så lite bil og trenger ikke nyheter så jeg nekter å ta det hele innover meg enda. Har p4 i bilen som sier den går av nettet i april. Synes "ny bil" hørtes ut som en finfin løsning bortsett fra at jeg ser for meg at neste bil bør være elektrisk og vi skal ha plass til tre unger baki den og da... begynner det å høres ut som en dyr bilradio...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:52   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Er det slik å forstå at p4 og andre jallakanalar held ut lengre på nrk? At eg etter onsdag framleis kan høyre på radio liksom?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:54   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Her blir det ikke mer radio i bilen. Jeg tenker finne frem noen gamle CD-er og ha i hanskerommet i stedet.

Lurer på om det blir store konsekvenser for norsk radio som en følge av dette.....

Et av argumentene for å ta ut NRK er at da blir det bedre plass til lokalradioene på FM-båndet. Nå er det visst så trangt der at det egentlig ikke er plass til nyetableringer. Kanskje får vi en oppblomstring av kreative lokalradioer?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 15:58   #36
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er det slik å forstå at p4 og andre jallakanalar held ut lengre på nrk? At eg etter onsdag framleis kan høyre på radio liksom?

P4 kutter nok ut FM, men mange lokalradioer forblir på FM-nettet, mens andre innser at de plutselig kan nå mye videre enn lokalt, særlig på nettradio.
http://www.nkom.no/teknisk/kringkast...-til-dab-radio

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:35   #37
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.449
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Etter at jeg så de demonstrerte hvordan man får adapter til å funke på tv, skjønte jeg at det aldri blir DAB i min bil Så her blir det minnepenner med musikk og gamle CD'er isteden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 16:36   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Absolute love songs 1993 Dobbelcd og greier!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 17:22   #39
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.449
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Absolute love songs 1993 Dobbelcd og greier!

Aldri så gæernt at det ikke er godt for noe!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 19:20   #40
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.799
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg tror rett og slett det blir hodetelefoner og telefon.
Hvis jeg skal ha noe nytt vil jeg heller bytte ut radioen med en ny en. Skjønner ikke hvorfor det skal være så himla dyrt..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no