Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

De nye reglene for mobilbruk i EU

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-17, 00:36   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

De nye reglene for mobilbruk i EU

Vi skal jo til et EU-land på ferie, så er jo kjekt at vi nå kan surfe på nett og bruke telefon som vanlig. Det viktigste er jo at vi kan bruke mobilnett og at vi kan ringe hverandre.

Men hvordan er det dersom jeg er i utlandet og vil ringe noen i Norge? Er det da gratis? Og også dersom jeg ringer et nummer i det landet jeg oppholder meg i? Prøver å få klart for meg hvordan dette funker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 09:46   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De nye reglene for mobilbruk i EU

Det kommer vel an på abonnementet ditt, men de fleste abonnementene har jo ringetid inkludert, og de nye "roaming like at home"-reglene innebærer jo at du kan gjøre akkurat som hjemme uten at det påløper ekstra kostnader, med mindre abonnementet sier noe annet. Så sjekk abonnementet ditt hvis du er usikker.

Les for øvrig mer her: https://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/...er-fra-15.juni

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 09:51   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De nye reglene for mobilbruk i EU

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det kommer vel an på abonnementet ditt, men de fleste abonnementene har jo ringetid inkludert, og de nye "roaming like home"-reglene innebærer jo at du kan gjøre akkurat som hjemme uten at det påløper ekstra kostnader, med mindre abonnementet sier noe annet. Så sjekk abonnementet ditt hvis du er usikker.

Jeg klarte ikke helt å lese meg klok på det hos mobiloperatøren. Men her står det iallefall at det er gratis å ringe i mellom EØS-land når man er på reise, bare ikke når man er i Norge. https://www.dinside.no/okonomi/telen...e-eos/67644373

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 10:06   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De nye reglene for mobilbruk i EU

Ja, det faller ikke inn under de reglene som nå har kommet, så derfor har de mulighet til å ta ekstra for å ringe fra Norge til EØS-land. Men kjenner jeg bransjen rett, så kommer det nok veldig snart noen som tilbyr like billig også på dette området. Det er sterk konkurranse i dette markedet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no