Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobilt bredbånd

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-17, 15:39   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Mobilt bredbånd

Jeg skal på en lang kjøretur alene med ungene om noen få uker. Og jeg vurderer å skaffe en sånn liten router og et abonnement på mobilt bredbånd. Vi har mobilabonnement igjennom Talkmore og ser at det kan settes på pause når vi ikke har bruk for det.

Men hvor mange GB trenger man til 3 unger? Tenker å sette Netflix og Viaplay på laveste kvalitet. De har lite lagringsplass på iPader og nettbrett, så er ikke så aktuelt med offline. Trenger det til 2 dagers kjøring egentlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:50   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilt bredbånd

Det koster jo litt å kjøpe denne ruteren, og det er gjerne noe binding på dem, så jeg tror det kan være like greit å kjøpe ekstra kapasitet på ditt eget mobilabonnement og så heller bruke mobilen som modem. Det går jo på det samme 4G-nettet uansett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:53   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.825
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilt bredbånd

Enig med LaBanga. Det er sikkert like billig og enklere.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:56   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobilt bredbånd

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det koster jo litt å kjøpe denne ruteren, og det er gjerne noe binding på dem, så jeg tror det kan være like greit å kjøpe ekstra kapasitet på ditt eget mobilabonnement og så heller bruke mobilen som modem. Det går jo på det samme 4G-nettet uansett.

Jeg finner rutere uten binding til ca. 800 kroner og da kan jeg jo bruke den igjen ved senere turer eller selge den videre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:58   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobilt bredbånd

En ekstra pakke på 10 gb koster med 299 kroner pr stykk ser jeg. Mens 50 gb mobilt internett koster meg 449. Så det spørs litt hvor mye de evt. bruker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 00:08   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilt bredbånd

Det tok noen måneder før jeg fikk installert fiber da jeg flyttet, og da oppgraderte jeg mitt mobilabonnement og hadde 40 og 60 GB i måneden. Det holdt lenge til vanlig surfing, men det ble knapt om jeg ønsker å se filmer og tv på det (som jeg heller ikke hadde i huset).

Men i ettertid fikk jeg vite at det er mulig å skru ned kvaliteten på film/tv-streaming slik at det bruker mye mindre. Så det kan absolutt være en mulighet.

Og så er det mye rimeligere å oppgradere abonnementet i en måned eller to, enn å bare kjøpe ekstra GB og fylle på litt og litt. :erfart:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no