Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Goldendoodle

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-17, 14:52   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men oppdretterne kan jo ha oversikt, selv om vennene dine ikke har det. Hvis sde bruker rene raser til å blande, og er opptatt av gemytt og helse, er det rart å ikke ha det. Uten at jeg har spesiell oversikt over doodledriften.

Vel, de har ikke det. Og i det ene tilfellet fikk ikke tispeeierne klarsignal fra raseklubben for å avle på tispen og da valgte de å parre utenfor isteden for. Fordi "tispen hadde så godt gemytt at de vill ta det videre. Men jeg vet ikke hvorfor raseklubben ikke ville anbefale at hun ble brukt i avl.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 15:40   #62
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vel, de har ikke det. Og i det ene tilfellet fikk ikke tispeeierne klarsignal fra raseklubben for å avle på tispen og da valgte de å parre utenfor isteden for. Fordi "tispen hadde så godt gemytt at de vill ta det videre. Men jeg vet ikke hvorfor raseklubben ikke ville anbefale at hun ble brukt i avl.

Tispa kan for alt du vet ha hatt en fargefeil. Godt lynne skal man ikke tulle med.
Jeg produserer innpå 200 avkom i året, alle via gjennomtenkt avl.
Kjente stammer, kjent helsestatus og i de fleste tilfeller også kjente avkom.
Nå gjøres det også gjennom genomisk seleksjon, etter genprøver.

Men selv da, med kjente linjer 60 år bakover i tid, kartlagt genstatus, avl utelukkende på gode egenskaper så dukker det opp fullstendig ubrukelige individer. Forkjellen er jo at vi ikke avler videre på dem......
Mens inne kjæledyr avl virker det bortimot å være normen.

(men for all del, det finnes raser (belgisk blå og kylling hybridene feks) også inne husdyravl som er på helt ville veier)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 15:55   #63
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Goldendoodle

Hvis tispa er registrert i raseklubb med alle papirer og stamtavle så vet de jo linjene bakover. Og til og med jeg med min "kjærlighetsblanding" har noe oversikt over slektslinjene, moren er ren schæfer fra gode linjer og faren kjenner man også "slektstreet" til. Det er vel ikke sånn at doodleoppdretterne har plukket opp hundene fra gata liksom.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:24   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Jeg mener ikke at all raseavl er bra. Jeg bare sier at jeg synes ikke blandingsavl virker å ha mer høyverdig mål enn mye av raseavlen, men jeg synes ikke det er greit at de gir seg ut for å ha det.

Og i min rase er det forresten ekskulsjknsgrunn med utrygt eller aggressivt gemytt. Mange rasestandarder har bestemmelser om annet enn eksteriør.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:32   #65
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg mener ikke at all raseavl er bra. Jeg bare sier at jeg synes ikke blandingsavl virker å ha mer høyverdig mål enn mye av raseavlen, men jeg synes ikke det er greit at de gir seg ut for å ha det.

Og i min rase er det forresten ekskulsjknsgrunn med utrygt eller aggressivt gemytt. Mange rasestandarder har bestemmelser om annet enn eksteriør.

Det tror jeg de fleste rasene har.
Utover det var det ikke så mye som handlet om helse.
Gjengangeren er feil farge, feil str, feil pels. Helt uvesentlige ting.
Standaren sier at den skal ha kort nese og fortrinnsvis alle framtennene (se mitt tidligere innlegg om små hunder uten nok kjeveplass til alle tennene).
Den kan mangle to tenner før det er regnet som alvorlig feil.
For lang snute er også regnet som en feil.

Bolonkaen er en konstruert rase, blandet fram av tre andre raser

Ikke meningen å disse hunden din, min rase er mye verre. Men jeg mener heller ikke at det er en frisk hund......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:41   #66
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Jeg har havanaise. Forøvrig er hunden jeg nevner som det ble ikke ble anbefalt å avle på en golden retriever.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:44   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Og for å ha sagt det -jeg kjenner mange fine blandingshunder. Akkurat som jeg kjenner mange fine renrasede hunder. Men jeg synes annonsen i HI er useriøs og mener fortsatt at doodleoppdrett ikke er brafotdi det er blitt en mix som liksom skal løse alle helseproblemer og allerhiproblemer, og det gjør det ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:47   #68
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har havanaise. Forøvrig er hunden jeg nevner som det ble ikke ble anbefalt å avle på en golden retriever.

Min feil.
Men det er ikke så mye bedre hos havanaise. Den har anngitt hvilke tenner den kan mangle.
Og en egen formel for hvor kort snuten skal være.

Golden har kun lynne som diskvalifiserende feil. Det betyr mao at den ikke passet inn i rasestandaren. Feil farge, str eller annet...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:48   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Goldendoodle

Men blanding kan jo være bra i den forstand at du ikke forsterker mange av sykdommene/feil/plagene en rase har ved å blande med f.eks en annen rase som ikke har de problemene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 16:49   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Min feil.
Men det er ikke så mye bedre hos havanaise. Den har anngitt hvilke tenner den kan mangle.
Og en egen formel for hvor kort snuten skal være.

Golden har kun lynne som diskvalifiserende feil. Det betyr mao at den ikke passet inn i rasestandaren. Feil farge, str eller annet...

Eller hvor lang snuten skal være. Det er ikke mål for a.havanaisen å ha korte snuter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 17:05   #71
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Vi har staff, og selv om både moren og faren har gode linjer langt bak, så har har begge kullene de har fått endt opp med valper med HD. Vår med C-hofter har de beste hoftene har de 7 valpene de har fått tilsammen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 18:51   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men blanding kan jo være bra i den forstand at du ikke forsterker mange av sykdommene/feil/plagene en rase har ved å blande med f.eks en annen rase som ikke har de problemene.

Tja. Man skal ikke avle på dyr med kjente anlegg for sykdommen, men svaret er da ikke alltid en annen rase. Det er jo en forutsetning for all god og ansvarsfull arv, at man ikke avler på linjer man vet det er sykdom på.

Jeg tenker at det er veldig synd for doodlene at miljøet har vært så bastant og uredelig i markedsføringen sin, de som evt. driver seriøst, vil lide lenge under den voldsomme hypen som var lenge fra sentrale aktører om at alle rasehunder var syke mens doodlene var allergisikte og snillest i verden.
Da noen bekjente av oss skulle skaffe hund i vinter, trodde de at det bare var doodler som var allergisikre, og det er jo overhodet ikke sant.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-17, 19:08   #73
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

ER de så allergisikre egentlig? Vi var sammen med en sånn hund et par timer en gang som sønnen maste veldig om hund - og både han og mannen min ble snufsete og allergiske på kort tid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-17, 20:09   #74
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

ER de så allergisikre egentlig? Vi var sammen med en sånn hund et par timer en gang som sønnen maste veldig om hund - og både han og mannen min ble snufsete og allergiske på kort tid.

Det kommer an på. Første og annen generasjon er som regel ikke det, de har vanlig underull med krøller over. De røyter mye mindre enn andre raser likevel. De som produseres f.eks i Drøbak nå har puddelpels og røyter ikke. Disse er sikkert like allergivennlige som pudler.

Men mange reagerer jo på spytt og flass, og reagerer på alle raser, uansett pels.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-17, 20:21   #75
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

"I motsetning til hva mange tror, er det ikke hundens pels i seg selv som forårsaker reaksjoner hos allergikere - det er derimot proteiner som utsondres fra hundens urin, spytt, hudceller og talgkjertler. Men ettersom proteinene fester seg i pelshårene, blir også pelsen allergifremkallende." (Fra allergiguiden.no).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 02:24   #76
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

"I motsetning til hva mange tror, er det ikke hundens pels i seg selv som forårsaker reaksjoner hos allergikere - det er derimot proteiner som utsondres fra hundens urin, spytt, hudceller og talgkjertler. Men ettersom proteinene fester seg i pelshårene, blir også pelsen allergifremkallende." (Fra allergiguiden.no).

Dette ser jeg veldig godt på mannen min. Han reagerer tildels på hunder, men ingen sammenheng i hvilke han reagerer på.

MIne foreldre og ene søsteren min hadde hver sin engelsksetter. Mannen min reagerte voldsomt på den ene, og overhodet ikke på den andre. Begge røytet normalt etter årstider, og begge bodde i likestilte områder.

Forskjellen her var nok at den ene hunden sto mye ute, den andre mer inne. Den som var mest ute hadde tykkere, og derav fetere pels enn den andre. Og det var denne han reagerte mest på.

Jeg har også sett at han reagerer på hunder som er såkalt allergivennlige. Så allergi er ikke nødvendigvis en ting. Det kan trigges av flere faktorer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 03:14   #77
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Goldendoodle

Jeg har to havanaistisper. Den eldste er veldig pen og korrekt eksteriørmessig, men har dårlig pelskvalitet og er engstelig. Ergo ikke avlsmateriale. Den yngste har fantastisk pelskvalitet og pen og korrekt kropp, men er født med leppe/kjevespalte og har dermed en grov eksteriørfeil og kan heller ikke avles på. Jeg synes ikke det er bra med blandingsavl, selv om blandingshunder selvfølgelig kan være fantastiske hunder. Jeg har en selv, han blir tretten år nå. Tispene er henholdsvis to år og tre måneder, og syv måneder.
Jeg synes at blandinger som goldendoodle, labradoodle, cockapoo og lignende er noe vrøvl. Og de er IKKE allergivennlige.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no