Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalendertips 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-17, 18:24   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Det heter kakao på pinne. Jeg har sett det i kaffebutikker til en 50-lapp pr stykk. Du lager det enkelt selv også.

https://www.tine.no/oppskrifter/drik...-p%C3%A5-pinne

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 18:27   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Av alle ting tilbyr Shell ferdig pakkekalender her så jeg har bestilt det til 20 dager. Det blir kun godteri da. De andre 4 skal jeg fikse selv, men vet ikke helt hva de blir.

__________________
Nå også med avatar

Sist redigert av polarjenta : 10-11-17 kl 18:32.
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 19:00   #23
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Kakaoposer var lurt!

Her blir det legosett (fordelt over mange dager), pluss pluss fordelt på samme vis, klistremerker, noen aktiviteter (kinokveld med popcorn hjemme, baking, lage julepynt), viskelær, noe godis.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 20:06   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det var en som skrev noe om en sjokoladepinne som man putter oppi kakao og smelter i en annen tråd men jeg finner det ikke igjen. Noen som vet hva som menes og kan si hvor man får kjøpt det?

Jeg har i alle fall skrevet om det ved et tilfelle. Jeg har sett det flere steder, har kjøpt det på Kremmerhuset, "Black & White" og på andre slike dilldallinteriørbutikker, men har også sett det på Nille, kaffebutikker og andre steder som kan tenkes å ha litt fancy sjokolade.

Denne typen kommer med en håndfull minimarshmallows også:




En av de lokale sjokoladeprodusentene (Cielo kanskje, eller er det Selbusjokoladen, eller noen andre) bruker å selge en fin en formet som en elg på julemarkedet her i byen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-11-17 kl 20:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 21:52   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det var en som skrev noe om en sjokoladepinne som man putter oppi kakao og smelter i en annen tråd men jeg finner det ikke igjen. Noen som vet hva som menes og kan si hvor man får kjøpt det?

Selges ofte på steder hvor de selger kaffe eller butikker med ulike matgavepakker.tror også Søstrene Grene og Upstairs har.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:12   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Fra å være Mor som er Fornuftig og kjørt aktivitetskalender (da ungene var små) har jeg nå blitt En Som Tar Helt Av.
Minstebarnet får pakkekalender, og unnsskyldningen er at jeg gjenopptok kalendergreien for 2 år siden da hun hadde det ganske tøft.
Hun får myke tøfler, pledd, neglelakk, sjokolade, gavekort på kaffe, julepynt, sminkekoster, ansiktsmaske, duftelys.
Jeg leverer også halvparten av pakkene til barnebarnas kalender (de er 2 1/2 og 5 1/2) og får hjemmelagde badebomber, julepynt, sjokoladejulekuler, sokker, truser, hobbyting.

I tillegg får begge døtrene (22 og 29) julestrømpe. I den er det dyr sjokolade og annen godis de liker, hudpleie, bok og et par små flasker med prosecco til den ene og festlig øl til den andre.

At man skulle bli en sånn en.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:15   #27
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Nextlife:
Hvordan lager man hjemmelagde badebomber?

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:17   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Nextlife:
Hvordan lager man hjemmelagde badebomber?

Ja.

Jeg bruker denne oppskrifta:http://trollsaape.blogg.no/140594459..._badebomb.html

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 22:30   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg har handlet en del på ebay og TGR. Blant annet:
- fargeblyanter
- fargeark
- tusjer
- viskelær
- lue
- sokker
- slike til mobiltelefon: https://m.ebay.com/itm/JO-New-Phone-...qaZYmSdT_OUiCg
- stressballer: https://m.ebay.com/itm/Emoji-Stress-...wAAOSwol5Y23xz
- amerikansk godteri (bestilt på nett)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 23:13   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg sliter skikkelig i år. Enda jeg bare trenger en halv kalender til hver. De får jo bare når de er hos meg. Noe godis og flax lodd hvert fall.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 00:13   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg har en stor boks med gaver klar. Nå må jeg bare få pakket alt sammen, men tror det skal gå greit. Jeg har kjøpt gråpapirposer og tallklistremerker i tre ulike design.

Slet litt med hvordan jeg skulle få plass til å få hengt opp alt, men har funnet ut at vi gjør det litt annerledes i år. Jeg har en god del heklet julepynt som jeg henger på adventskalenderen. Og så får de henge en hver dag bort på stuegranen vår. Så har jeg pakker for noen dager fremover i en fin kurv under adventskalenderen. Da blir det både pakkekalender og synlig nedtelling.

Gavene er en miks av ting jeg har bestilt på nett og ting jeg har funnet på tilbud i ulike butikker. Her er samlingen min på ebay, selv om det nok begynner å bli litt sent å bestille derfra http://www.ebay.com/cln/zinataratrol...t/445669833010

De får en miks av ting som småleker, sokker, hårpynt, skrivesaker, viskelær, badebomber og hansker.

Andre år har jeg bestilt en del herfra https://www.bakerross.co.uk/christmas De har både sett for å lage julepynt og småleker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 00:50   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Slet litt med hvordan jeg skulle få plass til å få hengt opp alt,


Trappegelender er en fin plass å henge mange kalendergaver.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 00:52   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Trappegelender er en fin plass å henge mange kalendergaver.

Vi har bare trapp ned til kjelleren der vi har bod og vaskerom. Så ikke akkurat et sted ungene går hele tiden. Og trappen er innebygd slik at det ikke er noe gelender.

Men satser på at det blir bra slik jeg har tenkt det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 12:40   #34
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Henger for tips. Mine har felleskalender. Vi har ca halvparten faste aktiviteter. (Div baking, hente tre osv.)
Så lurer jeg på om vi skal gjøre det slik at de andre 12 blir to ting til hver, og at alle 6 får ansvar for å ordne ting til 2 av de andre. Trekke "lodd" hvem de skal ordne til. Så får vi voksne et par luker og.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 12:41   #35
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi har bare trapp ned til kjelleren der vi har bod og vaskerom. Så ikke akkurat et sted ungene går hele tiden. Og trappen er innebygd slik at det ikke er noe gelender.

Men satser på at det blir bra slik jeg har tenkt det.

En kleshenger med buksestang til hver unge, og så heng pakkene på stanga.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 23:06   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg tror de to eldste skal ha 12 gaver hver og dele en Kinder. Jeg har bestilt litt på nett. Blyantgripsak (begge holder feil. Jeg også...), viskelær (lillesøster roter bort hele tiden), underbukser, små fire på rad spill, lite sysett, glitterslim, puslespill, dørstopper, julestempler, flaxlodd, hårstrikk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 14:08   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg har gitt opp å lage pakkekalender som passer alle, derfor har jeg gått over til gåtekalender. Tidligere har de bare fått hver tredje dag, men siden de i år skal få bokstaver (som de iløpet av desember skal sette sammen til ord), så lurer jeg på om de skal få hver dag alle sammen. Tanken er at løsningsordet skal bli et sted i huset hvor det ligger en liten gave med julehefte og litt snop.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 20:33   #38
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Flaxlodd (griseflax) får de begge to. Ellers har jeg kjøpt billige mobildeksler på eBay (gamingmotiv til minste, klatrerelaterte til eldste), ulike nøkkelringer (favoritt spillkarakterer, klatresko i fimoleire), kalkball og børstesett til eldste, ulike plastfigurer fra spill til minste... Det er det jeg kommer på i farta. Det meste er i hus allerede.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:00   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Supert med så mange tips - keep them coming!

Jeg ser at det som vanlig blir enklere med jenta enn med gutten. Hva kan man finne på til fotballgal, spillavhengig 9-åring, tro? Hm, kanskje noen Minecraft-effekter av noe slag?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:10   #40
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Supert med så mange tips - keep them coming!

Jeg ser at det som vanlig blir enklere med jenta enn med gutten. Hva kan man finne på til fotballgal, spillavhengig 9-åring, tro? Hm, kanskje noen Minecraft-effekter av noe slag?

Jeg har bestilt bilder som festes på veggen. Sånn veggdekor.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no