Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skattemelding 2020

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-21, 11:10   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

jeg har betalt noen få hundrelapper for mye. Igrunnen helt som vanlig, mao. Som forventet. Mannen sin er vi mer spent på, og den er ikke kommet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:08   #42
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg fikk baksmell på 6000.

Og for første gang så dukket ungenes kontoer opp på min skattemelding, kontoer som jeg ikke har, det er mamma som har de.
Jeg tror baksmellen kommer derfra.

Jeg må ringe pappa og høre tenker jeg, sånn etterhvert.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:20   #43
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg fikk baksmell på 6000.

Og for første gang så dukket ungenes kontoer opp på min skattemelding, kontoer som jeg ikke har, det er mamma som har de.
Jeg tror baksmellen kommer derfra.

Jeg må ringe pappa og høre tenker jeg, sånn etterhvert.

Hvis de står i barnas navn skal de i din skattemelding. Men det skal være store beløp på dem for å forårsake så høy baksmell.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:24   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

50% av ungenes konti dukket opp på min, så jeg regner med 50% av dem er på mannens også når den tid kommer, men disse er vi klar over at kommer på oss, de står jo i våre barns navn, og ungene skattes med oss (de er mindreårige uten egen selvangivelse, ja)

Men står de i bestemorens navn så skal de ikke på din skattemelding, har de byttet navn fra bestemor til ungens navn?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:30   #45
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Det er mulig at det er blitt forandret det siste året, jeg kan ikke huske på noe som helst vis at det har stått tidligere år.

Og er sikkert ikke bare de kontoene sin skyld, altså.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:32   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Mannen spekulerte i at skatteetaten har et samfunnsoppdrag om å sørge for at folk bruker penger (det trengs jo, ref korona)

Derfor sender de ut først til de som får igjen penger, og holder igjen partnere med baksmell til det første er brukt opp

Jeg kunne med bakgrunn i denne tråden og tilsvarende annet sted avkrefte den teorien. Mend et avklarte hvilke forventninger han har til eget skatteoppgjør da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:49   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannen spekulerte i at skatteetaten har et samfunnsoppdrag om å sørge for at folk bruker penger (det trengs jo, ref korona)

Derfor sender de ut først til de som får igjen penger, og holder igjen partnere med baksmell til det første er brukt opp

Jeg kunne med bakgrunn i denne tråden og tilsvarende annet sted avkrefte den teorien. Mend et avklarte hvilke forventninger han har til eget skatteoppgjør da

Man blir jo liknet sammen, i hvert fall med felles barn og felles hus og alt det der, så det kan nok ikke stemme for noen tror jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:51   #48
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg blir helt sprø av at det sendes ut over et så langt tidsrom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:55   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Man blir jo liknet sammen, i hvert fall med felles barn og felles hus og alt det der, så det kan nok ikke stemme for noen tror jeg.

Greia er altså at JEG har fått min, jeg får igjen litt, og han har IKKE fått sin

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 12:58   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Greia er altså at JEG har fått min, jeg får igjen litt, og han har IKKE fått sin

Skjønner, da kan han ha blitt plukket ut for kontroll. Det ble jeg i fjor, selv om vi ble liknet sammen. Han fikk svar til normal tid, mens jeg ikke fikk før i slutten av november. Men vanligvis har vi alltid fått samme dag. Men jeg fikk kanskje prøveavregningen tidlig da, bare ikke endelig avregning og oppgjør?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 13:06   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Skjønner, da kan han ha blitt plukket ut for kontroll. Det ble jeg i fjor, selv om vi ble liknet sammen. Han fikk svar til normal tid, mens jeg ikke fikk før i slutten av november. Men vanligvis har vi alltid fått samme dag. Men jeg fikk kanskje prøveavregningen tidlig da, bare ikke endelig avregning og oppgjør?

Vi har vel ofte fått våre på ulike dager. Eller i alle fall ikke samme tid på dagen.

Tidligere hadde vi en annen ordning, hvor vi ikke ble lignet i den kommunen vi bodde, og da fikk vi det sammen mener jeg. (Han jobbet i skatteetaten, derav at vi ikke ble lignet der)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 13:07   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Det står på min at jeg lignes sammen med min mann og våre tre barn, så det gjør jeg nok altså. Ingen tvil om det. Men jeg håper han får sin før november. Det er jo hans vi er spent på. Det er han som får lånerentene, som var mye mindre enn forutsatt, og det er han som var permittert i fjor. Jeg har hatt et helt vanlig år i så måte.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 14:50   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Der kom mannens også.

Med en smell på 4 gangen av hva jeg får igjen. Så. Ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 15:00   #54
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg ble skyldig 18 000, for som vanlig er ikke gjeldsfradrag og renter fordelt på oss 2. Så han får alltid igjen penger og jeg blir alltid skyldig.

Men trøster meg med, at det iallefall ikke dreier seg om femsifrede beløp iår.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 15:23   #55
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Fekk att, som planlagt. Etter at eg fekk restskatt eit år bestemte eg meg for at DET gidd eg ikkje igjen, så eg trekker litt ekstra.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 17:50   #56
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Eg fekk igjen Var det eg håpa og trudde, men det er alltid litt spenning knyttet til skattemeldinga. Så då blir det nye sommerdekk til bilen.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 20:10   #57
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Storebror, som jeg hadde SFO utgifter til hadde ramlet ut, og når jeg la inn kjøring til barnepass, så er jeg plutselig skylding ca halvparten. (Noe sånt, jeg har ikke tallene foran meg, og jeg har elendig hukommelse når det gjelder tall. Typ helt helt idiotisk elendig).

Og vi tok en titt på kjæresten sitt skattekort, mannen har jo betalt inn nesten 50% av 2021 sin skatt, frem til nå! Så da ble det skattekortet satt litt ned.

Jeg hater å styre med sånt, men kan det jo, når jeg må. Jeg bare prøver å slippe å måtte, rimelig ofte.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 22:03   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Både jeg og mannen fikk baksmell. Ifg Skatteetaten har mannen solgt eiendom i 2020. Det visste vi ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-21, 22:15   #59
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg venter i spenning, og logger meg av og til inn for å sjekke om den kan ha kommet selv om jeg ikke har fått beskjed. :utålmodig:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 00:04   #60
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Vi fikk i dag, mannen sin baksmell er dobbelt så stor som det jeg fikk igjen. En del handler om fradrag som skal fordeles og så visste vi at det ville bli krøll for mannen pga mange endringer i jobben i fjor så derfor har vi pengene klare. Vi tar en skattedate på fredag sånn at alt er levert før påsken, jeg hater å ha sånne ting hengende over meg.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no